Auteur |
Bericht |
sportscarfreak
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
|
Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Ik was afgelopen weekend met een groep bij Porschecentrum Hamburg (Eiffestraße) waarbij we bij de uitgang werden opgewacht door een cameraploeg van der Spiegel en we werden geconfronteerd met het resultaat van een dieselgate-onderzoek bij een Porsche Cayenne en wat we er van vonden..... Kijk op www.spiegel.de
|
12 jun 2017 21:29 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Is gewoon een volkswagentje op hoge pootjes voor de iets gefortuneerde VWSuv rijder
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
12 jun 2017 22:05 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
De wetgeving is de ware oorzaak van Dieselgate, overigens horen diesels niet in personenautos (mijn mening) In de VS is diesel trouwens duurder dan benzine en wordt er gefronst gekeken naar diesel personenautos. Met de huidige opgelopen milieu gekte zal het over enige jaren afgelopen zijn met dieselautos, Volvo stopt er al mee in de komende jaren. We moeten electrisch gaan rijden (oeps!)
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
14 jun 2017 10:04 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Hoezo dan ? (ik ben trouwens ook geen dieselfan).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
14 jun 2017 21:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Ja das echt onzin. Dus de wetgeving is lastig--->VAG wordt gewongen te sjoemelen? Vorsprung durch technik
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 jun 2017 21:25 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
de europese testcyclus voor uitstoot wordt gedaan op de rollenbank, de ECU software pakt dan de mapping die daar bij hoort, dit is afgesproken in Brussel. Je krijgt dan een lage uitstoot en de bij behorende lage verbruikcijfers (niemand haalt in de praktijk die lage verbruikcijfers ! Die rollenbank mapping heet nu sjoemelsoftware, de fout is dat het management van VAG (en ook andere fabrieken) dit niet hebben gemeld aan de klant.
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
15 jun 2017 16:03 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Afgesproken in Brussel? Niet gemeld aan klanten? Ik snap er niets van. Dit kan toch niet waar zijn?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
15 jun 2017 19:58 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Dat "afgesproken in Brussel" snap ik ook niet
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 jun 2017 9:38 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Nou, indirect wordt het Europese parlement uit geïnde belastingen betaald..... En VW straks een dikke boete en hebben ze hun bonus weer binnen......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
16 jun 2017 11:43 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
er wordt nu getest met het NEDC protocol, dit bevat ook roadtests....maar linksom of rechtsom , diesels stoten meer vuil uit dan benzine motoren en vooral fijnstof. Autofabrikanten schermen nog steeds met onmogelijke verbruikscijfers, en wij trappen daar nog steeds in. De lobby in Brussel is invloedrijk en kijk in eigen land eens naar het gerommel van PON met bepaalde ambtenaren om toch maar zoveel mogelijk VAG autos aan te schaffen.
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
16 jun 2017 15:01 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Dat is een hele andere discussie dan die over de sjoemelsoftware . Voor wat betreft verbruikscijfers die in de praktijk niet haalbaar zijn: zolang elke fabrikant conform dezelfde eisen en onder dezelfde condities test kan je onderling prima de verbruiksverschillen bij auto's met verbrandingsmotoren beoordelen.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
16 jun 2017 19:47 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
En dat is exact de reden waarom de lab tests zo opgesteld zijn; voor onderlinge vergelijking. De vergelijkbaarheid en reproduceerbaarheid is de kern.
|
16 jun 2017 21:22 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
16 jun 2017 21:28 |
|
|
Mafkeezzz
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
Echter moeten de getallen wel reel zijn, als er verregaande gevolgen aan hangen: Miljarden subsidie op "schone" wagens voor leasebakken, Enorme kosten aan CO2 belastingen bij "vuile" auto's, Voorgelogen verbruikscijfers die kosten van een auto ( cost of ownership) stuwen. Het is domweg legale oplichting
|
17 jun 2017 12:16 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....
| | | | Mafkeezzz schreef: Echter moeten de getallen wel reel zijn, als er verregaande gevolgen aan hangen: Miljarden subsidie op "schone" wagens voor leasebakken, Enorme kosten aan CO2 belastingen bij "vuile" auto's, Voorgelogen verbruikscijfers die kosten van een auto ( cost of ownership) stuwen. Het is domweg legale oplichting | | | | |
Zonder iets te willen verdedigen: De fiscale regimes staan los van de lab tests die zijn voor de vergelijkbaarheid / reproduceerbaarheid (vandaar lab). Reproductie van de nieuwe tests (NEDC) schijnt overigens ook best lastig te zijn. Dat er een fiscaal regime aangehangen is met CO2 belasting etc is iets anders en staat los van de type keuring. . De uitstoot tests zijn internationaal vastgesteld. Wat natuurlijk absoluut waar is, is dat door de marketing afdelingen van de autofabrikanten gebruikscijfers zijn gebruikt als zijnde realiteit.
|
17 jun 2017 22:17 |
|
|