Re: Aanrijding Konijn, oliemeter stuk Porsche 964
ja serieus.
als je motor niet draait zit er te veel olie in het carter (dat leeg moet gezogen worden).
Terwijl jij zit te peilen op de olie tank (waar de olie naar toe moet gepompt worden) en daar heb je dan te weinig oile, omdat die nog in het carter zit..
Lucht gekoelde 911 olie peil moet bij warme motor , stationair draaiend worden gemeten.
Bij motor af kun je al snel een anderhalve liter of meer te weinig hebben op je dipstick.
En als je die er dan wel in kapt.. na starten pompt je carter leeg in je tank en heb je teveel olie in je tank..
Die gaat dan via je tank ontluchting naar je inlaat en in het beste geval rookt het ding een beetje veel..
Medium case gaat er een sensor in je inlaat kapot.
In het slechtste geval heb je olie in je cylinders en hydro lock + zuiger schade.
Want olie comprimeert niet zoals lucht/benzine mengsel.
Lees je handleiding maar even...