Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: PDK is for pussies
You should know
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 jul 2017 12:20 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: PDK is for pussies
+ een bak waardevermindering op dat ding.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 jul 2017 12:23 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: PDK is for pussies
Dat denk ik dus niet. Helemaal gedaan met OEM Porsche.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 jul 2017 12:27 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: PDK is for pussies
Ja ... uniek. Waarom moet alles weer in investeringswaarde gezien worden. Ook al is hij nu 0$ waard. Had hij het waarschijnlijk ook nog gedaan.
Mooie middelvinger naar Porsche ook!
En die auto doet hij toch nooit meer weg (mits geen financiële katers in het verschiet).
|
11 jul 2017 12:35 |
|
|
giulia
|
Re: PDK is for pussies
Geen Pussy meer....is heel wat waard
|
11 jul 2017 12:39 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: PDK is for pussies
Hij was waarschijnlijk ook verveeld ... is een keer wat anders dan steeds maar die saaie kleine en grote beurt te geven.
|
11 jul 2017 12:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: PDK is for pussies
Heeft ook nog een 993RS-project. Zucht, was ik maar iets minder knap en een stuk rijker...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 jul 2017 13:24 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: PDK is for pussies
Mega gaaf project en diepe respect voor zijn lef. Wat een held
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
11 jul 2017 14:04 |
|
|
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Re: PDK is for pussies
Was ik maar iets knapper en een stuk rijker
|
11 jul 2017 14:07 |
|
|
Niels911SC
'78 911SC Targa - Champagne MetallicDelft
|
Re: PDK is for pussies
Was ik maar... Nee eigenlijk best tevreden nu ik erover nadenk Inderdaad heel veel respect voor die vent, en inderdaad, ergens trek je de grens mbt wat je leuk vindt in het rijden (schakelen) en hoe snel je wilt zijn
_________________________________________ '78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3
|
11 jul 2017 15:17 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: PDK is for pussies
Het blijft een dubbel gevoel. De bijna perfectie van de PDK heeft ook zijn charmes en de bijhorend beleving. Er zullen altijd voor en tegens zijn. Blijft het nooit saai en kunnen we er hier op het forum topics mee vullen.
|
11 jul 2017 16:27 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: PDK is for pussies
En bij inruil krijgen weer zo'n vraag van: hoevaak heeft ie overrevs gehad?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
11 jul 2017 16:33 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: PDK is for pussies
Ook een automaat kan overrevs loggen. Ik had met de Tiptronic 1 ignition in range 2. Of dat een foute log is of toch een echte dat weet ik niet. Nuja range 2 is ook geen overrev. Maar ik begrijp dat je opmerking om te lachen was Hij rijdt waarschijnlijk ook op niet goedgekeurde banden volgens autoblog ben je dan iemand die beknibbelt op onderhoud en kosten.
|
11 jul 2017 16:59 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: PDK is for pussies
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of deze man daar niet mee zal zitten maar het lijkt me wel iets om effe mee te nemen voordat je rigoureus aan je auto gaat sleutelen. Ze zijn tenslotte niet allemaal als Billy Idol die een schuifdakkie in zijn Lamborghini wil.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 jul 2017 17:29 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: PDK is for pussies
is nix voor je csv geen groen interieur
|
11 jul 2017 17:32 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: PDK is for pussies
ja, dan was t echt een held geweest als ie in zn oranje RS een Nephrite interieur had gebouwd
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 jul 2017 20:47 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: PDK is for pussies
Heb het draadje is helemaal doorgelezen ... de grootste moeilijkheid ligt hem in het aanpassen van de elektronica. En dan niet zozeer draadjes leggen. Maar het aanpassen van de ECU en andere elektronische regelarij waar de PDK functionaliteit in moet uitgezet worden. Eens dat uitgedokterd is het copy paste voor de volgende.
Versnellingsbak, assen etc monteren is 'standaard' sleutelwerk voor zo een specialist, even kort door de bocht.
Andere moeilijkheid ligt hem in de details, als je het echt origineel wil maken. Loop je tegen kleine problemen aan zoals bv. obscure connectors die gebruikt worden.
|
11 jul 2017 22:58 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Re: PDK is for pussies
Wat een held! Vind het geweldig om te lezen dat er mensen zijn die dit gewoon doen, hij heeft blijkbaar geld zat dus waarom ook niet
|
12 jul 2017 2:24 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: PDK is for pussies
Leuk te lezen, maar met 500pk blijf je schakelenals je vlot rijdt...ik betrap me op dat je versnellingen dan overstaat met zoveel vermogen. Auto's met zulke vermogens accelereren overal en in elke versnelling fors. Stap ik weer in mijn 3.2 dan is hij niet vooruit te branden... Waarom dan geem pdk gebruiken, lekker makkelijk toch.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
12 jul 2017 8:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: PDK is for pussies
Een held ben je voor mij als je zo'n apparaat nog sneller weet te maken en niet in dit geval langzamer. Doet overigens niets af aan het fet dat het wel een interessant projectje is. Maar meer ook niet. Mijn persoonlijke opvatting: wil je schakelen, pak een klassieker of youngtimer. Een handbak in dit soort kaliber sportwagens zit alleen maar je prestatie in de weg. Je kan gewoon niet meer op tegen de huidige automatische bakken. Dat wisten ze in de F1 allang. De drang naar handbak en het daarbij behorende puristische uitleg gaat bij de huidige generatie sportwagens allang niet meer op. De handbak is niet meer van deze tijd.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
12 jul 2017 8:53 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: PDK is for pussies
Geweldig dat de man doet wat hij wilt! Ongeacht de (financiële) consequenties. Herken mezelf daar graag in; immers toen ik 6 jaar geleden een 964C2 helemaal liet slopen om mijn eigen droom 'RSje' te bouwen werd ik ook regelmatig voor gek verklaard.. Ik zou alleen niet willen zeggen dat 'gewone' 964jes dan voor pussies zijn
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
12 jul 2017 9:08 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: PDK is for pussies
Geef ik je gelijk in, zeker ook omdat de PDK in essentie geen echte automaat is. Maar gewoon een versnellingsbak die elektronisch aangestuurd wordt. Helemaal wat anders dan de echte automaat die nog steeds met koppelomvormer werkt en steeds die hoveelheid vloeistof moet opspinnen en de koppelomvormer laat slippen om soepel te schakelen. Dan is PDK gewoon lekker hard klappen en vlammen tegen de perfectie aan. Handbak of PDK ... voor ieder wat wils ... leve de vrijheid.
|
12 jul 2017 11:00 |
|
|
Niels911SC
'78 911SC Targa - Champagne MetallicDelft
|
Re: PDK is for pussies
Tegen een computer kunnen de schaakgrootmeesters ook al niet meer op, maar toch blijven ze wel schaken! (schaken, schakelen,... poteeto potaato ) Dat iets sneller en preciezer is maakt het niet per sé leuker, persoonlijk kan ík heel veel plezier halen uit een perfect gematchete downshift... maar daarmee wil ik niet zeggen dat een ander niet ontzettend veel plezier halen uit een beetje flipperen! Als we het over competitie hebben dan heb je natuurlijk volledig gelijk, maar ook daarin is het een kwestie van hoever wil je gaan en wat wil je toelaten... met de actuatie-mogelijkheden van de huidige KERS in de F1 zou ik perfecte abs-controller kunnen ontwerpen/programmeren: geen enkele coureur die meer lockt, altijd maximale remkracht voor iedereen! Maarja, vinden we dat leuk
_________________________________________ '78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3
|
12 jul 2017 11:17 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: PDK is for pussies
Ik heb het dan inderdaad over PDK, DSG enz. Niet die kickdown-dingen
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
12 jul 2017 11:20 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: PDK is for pussies
@ niels911sc ontzettend veel plezier halen uit een beetje flipperen! inderdaad leuke kast
|
12 jul 2017 11:59 |
|
|