Auteur |
Bericht |
yellowpoint
|
911 997 bekende issues?
Beste,
Ik ben nieuw op dit forum en ben nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben mij aan het verdiepen voor de aankoop van een 911 997. De reden dat ik mij hier meld is dat dat ik een vraag heb over de issues betreffende de modellen voor de update 2009. Ik lees veel over rms en de ims en niet te vergeten de bore scoring. Er zijn voor deze issues updates of fixes die uitgevoerd kunnen worden of zijn. Nu is mijn vraag of deze issues voor de hele periode geldt, dus van bouwjaar 2004-model 2005 tot de update van 2009, of dat deze zaken al bijv. in 2007 vanaf factory zijn opgepakt en opgelost? Verder is het kilometrage van de auto alsmede de hoeveelheid km's die de nieuwe eigenaar per jaar gaat rijden misschien van belang ivm deze issues? Voorts zou ik graag willen weten of deze updates of fixes ook in de onderhoudshistorie worden opgenomen zodat je dat kunt zien in het boekje of anders hoe dit te achterhalen valt? Graag zie uw reactie tegemoet.
mvg, Paul
_________________________________________ Thanks.
met vriendelijke groet,
Paul
|
10 jul 2017 21:53 |
|
|
Guy
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSEGemert
|
Re: 911 997 bekende issues?
Beste Paul,
De 997.2 is een volledig andere motor dan dd 997.1. En voor zover ik weet, nagenoeg probleemloos.
Succes met je zoektocht!
|
11 jul 2017 7:37 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 911 997 bekende issues?
Klopt ... alleszins geen ims probleem meer. Koeling lijkt ook opgelost dus bore storing is ook niet echt een issue meer. Zoals elke auto en elke motor zullen er voor de 997.2 ook wel aandachtspuntjes zijn. Maar niet meer echt die katastrofale gevolgen kunnen hebben.
Is ook moeilijker te achterhalen. Want de meeste 997.2 reden tot voor kort waarschijnlijk nog onder (uitgebreide) garantie. Daarvan is dus weinig over geweten of er problemen zijn als de dealer ze oplost door er een nieuwe motor in te zetten. Zal vast nog wel gebeuren dat een motorblok stuk loopt maar dat we het niet weten waardoor precies. Naarmate de autos ouder worden zullen er meer ervaringen naar boven komen. Time will will tell.
Vooralsnog lijkt het een probleemloze auto ... uitzonderingen daargelaten.
|
11 jul 2017 7:52 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 911 997 bekende issues?
Hier nog een recent topic over issues met de 997.2 (DFI) viewtopic.php?f=3&t=47474
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
11 jul 2017 7:58 |
|
|
Guy
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSEGemert
|
Re: 911 997 bekende issues?
Ik geloof dat enige bekende issue de labdasonde is....betrouwbaarheid + PDK was voor reden om een (klap) meer geld te betalen. Heb nog geen moment spijt gehad vab mijn 997.2 4S PDK Cabrio.
|
11 jul 2017 8:00 |
|
|
Guy
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSEGemert
|
Re: 911 997 bekende issues?
Vergeet niet dat je 'spook'verhalen kan vinden van elke type motor van welke fabrikant dan ook. De 996 had duidelijk problemen, de 997.1 minder maar niet probleemvrij en de 997.2 zal weer beter zijn.
Wat ik hoorde van de Porsche specialisten (Visser, Aarts en Koen) toen ik voor de keuze stond, was dat dit blok nagenoeg probleemloos is. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
|
11 jul 2017 8:06 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 911 997 bekende issues?
We moeten de issues ook niet overdrijven maar ze zijn er zeker, ook bij de DFI motoren. Ik heb wat betrouwbaarheid betreft zeker geen grenzeloos vertrouwen in ons merk. Beter goed geïnformeerd .,.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
11 jul 2017 9:35 |
|
|
yellowpoint
|
Re: 911 997 bekende issues?
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben niet compleet geweest met mijn info maar ik kijk naar een 997.1. De update versie van 2009 en later is mij te nieuw en ik rijd daar veel te weinig voor. Kortom, de vragen betreffende versie 997.1 zijn nog niet beantwoord omdat de topic automatisch naar versie 997.2 is geschakeld door mijn incompleet zijn. Toch nog graag wat respons op mijn vraagjes. Alvast dank.
_________________________________________ Thanks.
met vriendelijke groet,
Paul
|
11 jul 2017 10:31 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
Re: 911 997 bekende issues?
Ik heb recent een 997 4S gekocht bij een gerenommeerde specialist van dit forum en deze heeft met een endoscoop een controle gedaan in de cilinders. Verder blijken juist bij de 997 de automaten meer last te hebben van motorproblemen dan de handgeschakelde (dat is bij 996 precies andersom). Ook werd mij aanbevolen om altijd met de airco aan te rijden, blijkt ook invloed te hebben op de koeling... Hoe dat precies werkt, weet ik niet.
Natuurlijk met beleid warm rijden, maar dat lijkt me logisch.
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
11 jul 2017 11:13 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 911 997 bekende issues?
Met airco aan draaien de ventilatoren constant in de laagste stand. Bij filerijden koelt dat beter waarschijnlijk.
Het koelwater in het kachelciruit circuleert dan ook mee in het hele systeem dus op die manier theoretisch gezien een grotere warmtecapaciteit van het gehele koelcircuit om warmtepieken op te vangen.
|
11 jul 2017 11:45 |
|
|
driesvh
|
Re: 911 997 bekende issues?
Heb juist het tegenovergestelde vernomen. Lijkt me ook logisch, een tip kan je niet overrevven...
_________________________________________ 2005 997S Tiptronic - Bahrain
|
11 jul 2017 13:14 |
|
|
Guy
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSEGemert
|
Re: 911 997 bekende issues?
Toevallig bij Koen een zilveren?
|
11 jul 2017 14:45 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 911 997 bekende issues?
Automaten schijnbaar iets meer lijkt de conclusie te zijn van specialisten.
Zou komen door de schakelkarakteristiek van de tip. Schakelt in auto-modus bij wegrijden redelijk snel op waardoor de motor steeds wat lager in de toeren blijft dan je met een handgeschakelde auto zou rijden. Daardoor moet het vermogen bij lager toerental overgebracht worden wat resulteert in hogere krachten op de werkzijde van de cilinders vergeleken bij hogere toerentallen.
Bij lagere toerentallen ook minder oliedruk en waterpompdebiet waardoor korte temperatuurpieken bij deze zwaardere belastingen minder goed opgevangen kunnen worden.
Misschien klopt het dat de 997 en dan bv de 3.8 blokken daar nog wat gevoeliger voor zijn aangezien ze dunnere cilinderwanden hebben. Vooral dan scheuren en zogenaamde D-chunk (stuk van de cilinderwand dat aan het uiteinde afbreekt.
|
11 jul 2017 15:04 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911 997 bekende issues?
Voor de cilinderwanden heb je weer een modificatie met stalen cilinderbussen.
|
11 jul 2017 15:31 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 911 997 bekende issues?
Dat heet al meer revisie toch? Of was het in jouw geval een modificatie? Heb je daar eigenlijk nog iets over te melden Ewout? Ik ben vooral nieuwsgierig naar je olieverbruik? Staal zet minder uit dan aluminium dus bij koude motor zit er als het goed iets meer speling tss zuiger en cilinder. De mijne lust na revisie wel een litertje elke 4500-5000km (10w50 olie) met 0w40/5w40 was het elke 2500km. Ik rijd ook wel kortere stukjes tussen langere ritten.
|
11 jul 2017 17:10 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911 997 bekende issues?
Je kunt het als modificatie laten doorvoeren. Bij een revisie doen ze het automatisch (althans waar ik het heb laten doen). Ik heb in 10 000 KM 1 x een liter olie bijgevuld. Dat vind ik niet heel spannend. Uit mijn hoofd gaat er in mijn 997 0W40 olie in. Bij de 964 had ik 10W40.
Verder doen ze dan ook modificatie van het koelsysteem en ims tussenlager.
Het is dat bij de AKK bleek dat de hele motor gereviseerd moest worden anders had ik de modificaties zowieso laten doorvoeren na aankoop. Dat laatste zou voor mij een prettiger gevoel zijn maar er zijn er hier ook veel die niets hebben laten aanpassen.
|
11 jul 2017 17:24 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 911 997 bekende issues?
Ja, motor is door dezelfde persoon gereviseerd. En daarna ook nog gemodificeerd. Voor peace of mind. Alles verder goed hier nu 50.000km na revisie.
|
11 jul 2017 17:30 |
|
|
driesvh
|
Re: 911 997 bekende issues?
. Daar heb ik dan geen last van. Sport modus altijd aan
_________________________________________ 2005 997S Tiptronic - Bahrain
|
11 jul 2017 22:14 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: 911 997 bekende issues?
|
12 jul 2017 8:36 |
|
|
yellowpoint
|
Re: 911 997 bekende issues?
Wanneer ik jullie reacties zie ben ik weer wat wijzer geworden maar zie nog niet een antwoord op mijn vragen. Lees ik het nu goed dat een 3.6 blok beter/sterker is dan een 3.8 blok bij de 997 1? Wanneer we het over ims en rms en cilinderwanden hebben, zijn deze km afhankelijk? Oftewel spelen deze problemen pas op bij de bijv. 100.000km en meer of heb je de problemen al vanaf de fabriek in het vooruitzicht? Natuurlijk vanuit gaande dat er deskundig mee is gereden en niet de boel is afgetrapt! Verder kom ik er niet zo goed achter wat het type coupe nu inhoud. Wat is het verschil met een Carrera, een S of 4S? Motorisch weet ik het wel maar puur in-exterieur? Benieuwd naar jullie deskundige reacties.
_________________________________________ Thanks.
met vriendelijke groet,
Paul
|
12 jul 2017 15:39 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: 911 997 bekende issues?
Iha is het 3.8 blok uit de Mk2 probleemlozer dan de 3.6. Carrera is de gewone body, de S heeft ook de gewone body maar meer pk's, de 4S heeft de wide body, vierwiel aandrijving en net zoveel pk als de S. De 4S is daarmee de meest begeerlijke ook omdat deze standaard met meer opties is uitgerust. Maar daar betaal je dan ook voor....
Er is overigens veel documentatie beschikbaar als je over de verschillende varianten iets wilt weten.
Succes!
|
12 jul 2017 15:55 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 911 997 bekende issues?
Hier sinds 2 jaar eigenaar van een 997.1 C4. Voor zover ik weet ongemodificeerd met 110k op de teller. Blok loopt als een trein, is kurkdroog. Geef m z`n onderhoud. Rij m netjes warm en trap m ook af en toe goed los zoals het hoort. . Misschien dat er ooit wat kapot gaat, zoals t met iedere auto kan gebeuren. Dat zie ik dan wel weer. Laat je ook niet te bang maken. Er blijven er veel meer heel dan die er stuk gaan.
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
12 jul 2017 16:01 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 911 997 bekende issues?
Bij de 997.1 is het 3.6 blok beter dan het 3.8 blok omdat van de laatste de cilinderwanden dunner zijn en bij oververhitting eerder kunnen vervormen waarna de zuiger de binnenkant gaat beschadigen. Ik vind zelf de small body van de gewone S mooier dan de wide body van de 4S, maar dat is persoonlijk. De extra PK's en het grotere koppel van de S versies zijn natuurlijk wel lekker. Er zijn genoeg C2 S-versies met een hoop opties. En 4 wielaandrijving is natuurlijk niets voor echte mannen.....
|
12 jul 2017 18:45 |
|
|
993turbopeter
|
Re: 911 997 bekende issues?
4 of 4s enkel en alleen al voor de bredere achterkant....prachtig
_________________________________________ ex 964; ex 993; ex 993turbo nu 997 4S en 993 4S
|
12 jul 2017 18:58 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 911 997 bekende issues?
En bij de 997.2 4s weer met de rode balk!!!
Maar kan niet tippen aan de kont van de 993 of 996 4s
|
12 jul 2017 20:16 |
|
|