Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:36

Antwoord op onderwerp  [ 309 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Een nieuwe vrouwelijke Porsche rijdster 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht Re: racen
Lydia schreef:
In Duitsland? Daar mag je zo hard als je wilt, maar jij bent waarschijnlijk daar te hard gereden waar snelheidsrestricties waren? Daar zijn ze heel streng in, die oosterburen. Ik heb 3 jaar in Duitsland gewoond en gewerkt. Ai, das niet zo'n fijne rit geweest, dan. Heb dat 4 jaar geleden meegemaakt, met 45 Porsches naar Oostenrijk. We reden bij de grens met Oostenrijk nog met 3 Porsches samen op. We hadden even wat gegeten en ik rijd de snelweg weer op en rijd netjes 190. Opeens een blauwe Audi met zwaailicht achter me. Bij het oprijden van de snelweg brandden matrixborden met 100 km, had ik echt niet gezien. Maar ik ken de polizisten wel een beetje, dus ik blijf kalm en zeg dat ik het echt niet heb gezien en dat ik fout zat. Moest nog bij hen naar het fimpje kijken, want ze hadden het opgenomen. Hij zei: kijk, hier rij je 140 km, min 10% = 126 km per uur. Dat is 130 euro, ben je het daar mee eens? Ik heb direct cash betaald, natuurlijk!

Ik was ook lekker aan het cruisen met zo,n 190km\u op de teller
toen er een gedeelte kwam waar 100 aangegeven stond. Het was midden
in de nacht en erg rustig op de weg. Had de borden wel gezien en ging iets van het gas maar bleef toch met zo'n 160km\u doorrijden.
Toen werd ik plotseling ingehaald door een Opel Omega
en ging net als bij jou het 'Polizei Bitte Folgen" branden :zwbl:
Ook mij werd het filmpje getoond en kon alleen maar schuld bekennen.
Heb ter plekke eur230,- betaald en dacht er mee klaar te zijn. De agent
zei nog dat hij mijn rijbewijs niet kon vorderen omdat het een buitenlands
staatsdokument was, anders was ik hem direkt kwijt geweest!
Drie weken later kreeg ik een brief van de duitse officier van justitie dat ik
wegens mijn begane overtreding vier weken rij-ontzegging opgelegd
kreeg op de duitse wegen. Ik zou een datum stempel in mijn rijbewijs
krijgen en of ik even mijn rijbewijs wilde opsturen!! Ik dacht nog bekijk
het maar! dat mag helemaal niet! Maar helaas het mocht wel :cry:
Het leuke was wel dat je zelf mocht aangeven (binnen 4 maanden) wanneer je de rij-ontzegging wilde laten ingaan. Ik heb het dus in mei jl gedaan omdat ik dan toch 3 weken in de USA was :mrgreen:
Moet wel zeggen dat ik sinds die tijd wel wel een beetje beter oplet wat
snelheidslimieten aangaat :roll:

06 okt 2005 19:40
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Soms heb je een beetje meer geluk in duitsland... :wink: Maar niet minder gezweet... :lol:

06 okt 2005 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
marknineoneone schreef:
Ik zou een datum stempel in mijn rijbewijs

Als ik het goed begrijp heb jij dus nu een Duitse stempel op je rijbewijs staan en heb jij "vrijwillig(?)" je rijbewijs opgestuurd??? :shock: :?

:arrow: Vraag mij inderdaad wel af of dit allemaal wel mag :roll:
Als dat een paar keer gebeurd, mag je wel een groter rijbewijs gaan aanvragen voor al die stempels! :wink:

:arrow: Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, vanaf volgend jaar als het rijbewijs creditcard formaat wordt!

06 okt 2005 19:52
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Rob Herfst schreef:
marknineoneone schreef:

Als ik het goed begrijp heb jij dus nu een Duitse stempel op je rijbewijs staan en heb jij "vrijwillig(?)" je rijbewijs opgestuurd??? :shock: :?

:arrow: Vraag mij inderdaad wel af of dit allemaal wel mag :roll:
Als dat een paar keer gebeurd, mag je wel een groter rijbewijs gaan aanvragen voor al die stempels! :wink:

:arrow: Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, vanaf volgend jaar als het rijbewijs creditcard formaat wordt!

Dan zit er een magneetstrip op! :wink:

06 okt 2005 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Rob Herfst schreef:
marknineoneone schreef:

Dat werd idd gevraagd ja. Heb echter eerst met mijn rechtsbijstandverz.
kontakt gehad of dit mocht\kon. Zij adviseerden mij om kontakt op te
nemen met de betreffende officier. Dit heb ik gedaan en hem ook gezegd dat ik mijn rijbewijs niet wilde opsturen. Hij bood mij aan om langs te komen en dan de stempel er gelijk in te laten zetten. Dit heb ik gedaan en
ben voorts drie weken op motorvakantie naar de USA geweest. Zover mogelijk weg van de duitse snelwegen :twisted:
Buiten de stempel staat er ook een vermelding in de computer van het
Strassenverkehrsamt in Flensburg die mij 3 strafpunten toedelen.
Als ik dus binnen een bepaalde tijd in Duitsland weer te hard rijd krijg
ik weer punten. Net zo lang tot ik een magnetron bij elkaar gespaard heb
voor mijn moeder. Dan houd ik er mee op :mrgreen:

06 okt 2005 20:22
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
marknineoneone schreef:
Hij bood mij aan om langs te komen en dan de stempel er gelijk in te laten zetten.

:shock: :shock: Zij sturen een officier van justitie van uit Duitsland om in Nederland een stempel te zetten in een rijbewijs... :roll: :? :?:
Daar snap ik echt geen r#k van!

:arrow: Wat waren volgens jouw rechtsbijstandverzekeringen de risico's/consequentie's als je niets zou doen met dit verzoek?
Heb je dan een "probleem" in heel Duitsland of alleen in die deelstaat?

Ach, aan de andere kant als het blijkbaar alleen gaat om het bijhouden van punten en verzamelen van stempels dan kun je nog altijd als je er teveel hebt ontvangen (of genoeg dus :wink: ) je rijbewijs letterlijk verliezen.
Je doet aangifte bij de politie van verlies of diefstal en even later haal je bij het stadhuis je nieuwe rijbewijs! 8) :wink:

06 okt 2005 20:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Rob Herfst schreef:
marknineoneone schreef:
Hij bood mij aan om langs te komen en dan de stempel er gelijk in te laten zetten.

:shock: :shock: Zij sturen een officier van justitie van uit Duitsland om in Nederland een stempel te zetten in een rijbewijs... :roll: :? :?:
Daar snap ik echt geen r#k van!

Nee hoor! Ik ben naar Osnabruck gereden om de stempel te laten zetten

:arrow: Wat waren volgens jouw rechtsbijstandverzekeringen de risico's/consequentie's als je niets zou doen met dit verzoek?
Heb je dan een "probleem" in heel Duitsland of alleen in die deelstaat?

Gold voor heel duitsland. Straf blijft staan en wordt alleen maar meer.
Niet reageren is dus geen optie. Tenzij je natuurlijk niet of nooit meer in
Dld gaat rijden. Was ik echter niet van plan. Ik woon 15km van de duitse
grens en ga reglematig daar een stukje blazen. Nee,Lydia! niet blasen! :mrgreen:

06 okt 2005 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Lydia schreef:
Ben in 2002 nog wel in Kaprun geweest bij een 3-daags "Power and Snow" evenement. Dat was werkelijk fantastisch. Op een ijsvlakte en in de sneeuw racen met spinternieuwe Porsches (sommigen hadden nog geen 100 km op de teller). En elke dag stonden ze weer gewassen en volgetankt klaar! Eén dag wat rijvaardigheidstrainingen en 2 dagen op een ijscircuit rijden. Dat is genieten, auto dwars zetten om door de bocht te komen! Lachen, joh! We hadden les van Walter Röhrl, je weet wel die rallyrijder. Hij reed nog met een ieder van ons een parcours langs de bergen, ben niet gauw bang, maar dit was wel heel erg hard langs de afgrond, die man remde gewoon voor geen enkele bocht en aan het eind keerde hij niet, maar maakte gewoon een u-turn: op een bergweggetje (zonder vangrail). Daar zijn wij een stel kleuters op een driewieler bij!

Mooi verhaal, lees wel eens dat autoverslaggevers ook groen en geel worden na een ritje met Walter Röhrl. Het lijkt wel of die man kan toveren met een Porsche, zo hard zonder uit te breken of omtollen is toch onbegrijpelijk.
En durfde je daarna zelf ook hard en zonder remmen over het bergpad of moest je de rest van die dagen bijkomen van de schrik?
En er zal waarschijnlijk ook wel een "happy few" prijskaartje aan zo'n "Power and Snow" evenement hangen, of valt dat mee?

Je hebt overigens wel allemaal leuke dingen gedaan, racen en dit soort dingen. Je maakt menig man jaloers!! (guess who):wink:

06 okt 2005 22:27
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
marknineoneone schreef:

En terug? :wink:

07 okt 2005 9:14
Profiel
Ach, aan de andere kant als het blijkbaar alleen gaat om het bijhouden van punten en verzamelen van stempels dan kun je nog altijd als je er teveel hebt ontvangen (of genoeg dus :wink: ) je rijbewijs letterlijk verliezen.
Je doet aangifte bij de politie van verlies of diefstal en even later haal je bij het stadhuis je nieuwe rijbewijs! 8) :wink:[/quote]

Justitie laat vaak steken vallen en de politie is vaak simpel, maar ze zetten echt niet alleen een stempel in je rijbewijs. In Flensburg wordt alles geregistreerd. Dus je rijbewijs "verliezen" heeft absoluut geen zin. Voor grotere snelheidsovertredingen in Duitsland krijg je altijd een bevestiging van de officier. Je kop in de wind gooien en overal tegen in gaan heeft ook geen nut, ze vinden je heus wel, dus ik denk dat Mark heel slim is geweest door mee te werken, kost je 230 euro en rij ontzegging, maar als je het slim aanpakt, heb je daar niet eens last van. Kan niet ontkennen dat het feit dat ik een vrouw ben, me maar een boete voor 140 km ipv 190 km heeft opgeleverd.

Ik woonde tot voor 2 maanden ook aan de Duitse grens en als ik het even helemaal zat was, reed ik even naar Oberhausen en terug. Zo lekker![quote][/quote]

Laatst bijgewerkt door Lydia op 07 okt 2005 10:10, in totaal 1 keer bewerkt.

07 okt 2005 9:58
Bericht 
Marcos schreef:
Lydia schreef:

Mooi verhaal, lees wel eens dat autoverslaggevers ook groen en geel worden na een ritje met Walter Röhrl. Het lijkt wel of die man kan toveren met een Porsche, zo hard zonder uit te breken of omtollen is toch onbegrijpelijk.
En durfde je daarna zelf ook hard en zonder remmen over het bergpad of moest je de rest van die dagen bijkomen van de schrik?
En er zal waarschijnlijk ook wel een "happy few" prijskaartje aan zo'n "Power and Snow" evenement hangen, of valt dat mee?

Je hebt overigens wel allemaal leuke dingen gedaan, racen en dit soort dingen. Je maakt menig man jaloers!! (guess who):wink:

Had ik niet vermeld dat het bergweggetje ook helemaal onder de sneeuw lag? Hij gleed gewoon over de weg. Je wordt ook helemaal duizelig, omdat je hersenen niet bij kunnen houden wat je ogen zien. Die man is echt fantastisch.

Nee, wij mochten niet eens op die bergweg rijden, dat was veel te gevaarlijk. Zie je het voor je: geen vangrail...

Ik ken de baas van Porsche in Oostenrijk, Helmut Ekkert en ben bevriend met Hans-Peter Porsche, normaal kun je als "buitenlander" niet zomaar meedoen met dit Oostenrijks evenement, want dat is voor de Oostenrijkse Porsche klanten. Er kunnen maar 25 personen uit héél Oostenrijk mee doen per jaar. Er was een uitzondering gemaakt, heb ook nog een paar vrienden meegenomen.

Het kostte 2500,00 euro per persoon, maar wel voor 10.000 euro lol gehad!

Ja, ik heb wel geluk gehad dat ik het voorrecht had om zoveel leuke dingen met mijn Porsche te mogen doen...

07 okt 2005 10:08
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Nicolò schreef:
marknineoneone schreef:

En terug? :wink:

Ze waren wel zo sportief om de rij-ontzegging pas de volgende dag in te
laten gaan :wink:

07 okt 2005 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht vriendinnetje worden?
Er was een uitzondering gemaakt, heb ook nog een paar vrienden meegenomen.

Wil jij mijn allerliefste, nieuwste, beste vriendinnetje worden??? kwijl,slijm.slurp! :^: :mrgreen:

07 okt 2005 11:22
Profiel
Bericht 
Tja, wat moet ik daar nou op zeggen zonder dat er weer plaatjes van Fileflirt, MNS en Viva-Forum op het beeldscherm verschijnen?

Als er weer eens wat leuks te doen is, ga ik dit melden! Zal ook eens kijken of ik wat foto's kan vinden. Omdat m'n huis nog niet klaar is, woon ik in een appartement en heb ik enkel het hoogst nodige meegenomen. De rest staat nog in de opslag. Zal kijken of ik daar nog wat kan vinden. Die Röhrl is trouwens zó lang, dat je je verbaast dat-ie in een Porsche past... En dan ook nog zo rijden (8 miljoen ralley-kilometers staan er op zijn naam).

07 okt 2005 11:30
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht niets meer
Zeg maar niets meer! (quote A.Hazes) :mrgreen:

Jij hebt "der Walther" ontmoet en ik een paar weken geleden Harm Lagaay. Ook een lange kerel trouwens, die mischien wel 8 miljoen teken- potloden heeft versleten voor Porsche. Zouden die twee elkaar kennen?

07 okt 2005 11:49
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht jaloers
:D Jaloers nee hoor :sick: . Maar dat zijn wel de evenementen die een ieder van hier graag zou mee maken.

07 okt 2005 12:01
Profiel WWW
Bericht Re: niets meer
marknineoneone schreef:
Zeg maar niets meer! (quote A.Hazes) :mrgreen:

Jij hebt "der Walther" ontmoet en ik een paar weken geleden Harm Lagaay. Ook een lange kerel trouwens, die mischien wel 8 miljoen teken- potloden heeft versleten voor Porsche. Zouden die twee elkaar kennen?

Om nog maar te zwijgen over het papier, de gummetjes en de puntenslijpers die hij versleten heeft..... Ik heb Lagaay één keer even gezien op de stand van Porsche toen de GT uitkwam (ik mocht er 10 seconden in zitten), maar heb hem nog nooit ontmoet. Bofferd!

10 okt 2005 11:15
Bericht 
michael schreef:
993 turbo heeft geen turbogat meer....

Ik heb hier bewust maar eens even niet op gereageerd met een weerwoord. Ik heb eerst maar eens even bij verschillende bronnen informatie ingewonnen, voordat ik een heleboel reacties over me heen krijg. Ik ben één ding te weten gekomen wat ik al vermoedde: een 993 heeft WEL een turbogat. Weliswaar véél en véél minder als zijn voorganger; maar "minder" is niet hetzelfde als "geen". Zelfs een 996 heeft een turbogat, maar ook weer véél minder als de 993...

10 okt 2005 11:20
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
M. bedoelt in vergelijking met de zijne. :!:

10 okt 2005 11:43
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
HenkC2C schreef:
Wanneer Lydia de vrouw van Ronald P. is, bestaat ze dus echt, ik geloof zelfs dat ze aardig kan rijden ook!

Ik begrijp in ieder geval dat het IP-adres gelijk is... :D
Klopt, is vrouw van Ropa :wink:

10 okt 2005 18:56
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
2000 gtv schreef:

Gaat ie wel goed met je Erwin?

:idea: lees dit maar eens door

8) :lol: :wink:

10 okt 2005 20:45
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
:oops: Oops sorry.Je hebt gelijk Rob.Ik had geen zin om het hele draadje te lezen.Beter wel kunnen doen..... :roll: "Sucker"die ik ben.

10 okt 2005 23:42
Profiel
Bericht 
Rob Herfst schreef:
2000 gtv schreef:

Gaat ie wel goed met je Erwin?

:idea: lees dit maar eens door

8) :lol: :wink:

Erwin Jansen van van de Berg Porsche in Apeldoorn? Althans dat was vroeger, toch?

11 okt 2005 10:19
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Lydia,

Dit is weer een andere Erwin.
Het stikt er hier een beetje van (C&A naam :wink: ).
Erwin Jansen heeft al een lange tijd zijn eigen zaak en is hier vaak op het forum met technische adviezen.
http://www.renntech-porsche.nl

11 okt 2005 10:26
Profiel WWW
Bericht 
Oké, is soms wel eens verwarrend, al die aliases. Oja, Renntech heet zijn zaak, hij is wel eens bij Ropa in Uithoorn geweest, hij is ook vaak op de prikpagina, volgens mij. Ronald van EuRopa zit daar ook vaak op voor technisch advies, Ik vind het Forum leuker. Fijne Herfstrit gehad? Heb al een op het Forum naar de reacties gekeken, was bere-gezellig, volgens mij. Die Koen...

11 okt 2005 10:37
Antwoord op onderwerp   [ 309 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende