Re: accu loopt leeg in korte tijd
Na 5 jaar even weer een vervolg! De v-snaar van de dynamo maakte een paar weken geleden een gillend geluid direct na het starten. Heb toen besloten om de snaar maar te vervangen en ook de andere twee. Toen ik de snaren eraf had,bleek er een lichte speling op de as van de dynamo te zitten. Om niet weer een ruildynamo te moeten kopen heb ik besloten om deze zelf te reviseren. Gedemonteerd en twee lagertjes besteld. Gelijk ook maar een nieuwe spanningsregelaar gekocht. Kosten ongeveer 75 €.
Toen de zaak weer gemonteerd.
En klaar om weer terug te plaatsen.
Omdat de motorruimte toch bijna leeg was,besloten om ook maar eens de 6 bougies te vervangen. Ik had ze al hele tijd liggen.
En toen begon de pret #@+%*
Gelukkig heeft mijn zoon geholpen,anders was het verkeerd afgelopen. Ik had een bougiesleutel gemodificeerd,
want er is bijna geen ruimte. Links ging nog wel,maar toen rechts. Luchtfilterhuis er uit. De pijp van de stuurbekrachtigingspomp losgemaakt en ook de drukpijp van de rechter turbo er
afgehaald. Na nog veel gevloek
bougie 4 en 5 gedaan. En toen de fameuze bougie 6 rechtsvoor! Bleek nog bijna de makkelijkste te zijn! Via de wielkast kun je een luikje
verwijderen namelijk en zo bij de bougie komen!
Alles weer op de juiste plaats gemonteerd en starten lopen