Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Nog iemand gezien Onze BMW deed het ook weer super maar we gaan wel de hydr. stoters vernieuwen Als hij fiks moet werken en goed heet wordt tikt hij wat als je binnenkomt.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 jul 2017 17:44 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Goed je weer te zien Hans. Dat tikken hebben ze allemaal wel last van als het echt heet wordt. Volgens mijn specialist geen reden voor zorg.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 jul 2017 18:47 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
O heb jij dit ook dan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 jul 2017 18:59 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ja hoor. Alleen op het circuit en alleen als hij echt heel erg warm is. Even paar minuutjes stationair draaien in de pitstraat en het is weer weg. Openbare weg hoor ik hem nooit, hij loopt als een naaimachientje, al ruim 206.000km. Heb het bij aanschaf 4 jaar geleden na m'n eerste circuit training eens nagevraagd of het kwaad kon, niet dus. Die jongens van GP Elite en Molenaar (huur BMWs) gaven direct aan dat dit "normaal" is bij deze wagens/motoren. Misschien even door een specialist naar laten luisteren of het niks anders is.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 jul 2017 19:11 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik lees dit topic vaak door, prachtig om jullie verhalen te horen. Ben nu zelf bijna klaar met mijn track 924. Althans klaar... je bent nooit klaar maar ready voor de eerste keer circuit. Even kort: 924 N/A, 1984, Toyo R1R, 944 onderstel, GAZ shocks, 944 remmen (Stahlflex), 944 koeling, Luchtfilter aanpassing, Cookiecutters, Rolbeugel, Kaal gemaakt. Nog te doen: Olietemp meter, Poly onderdelen. Nog tips voor aanpassingen? Gesproken met GP voor een bochtentraining. Wat is wijsheid? Ik hoor graag van jullie Tracktijgers
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
28 jul 2017 23:09 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik zou gewoon een dedicated GP trackday boeken met wat extra one on one instructie. Als je een beetje gevoel voor sturen hebt dan maak je daar de meeste vooruitgang, Dat was toch mijn ervaring. Voordeel van de GP track events is dat er max 20 autos rondrijden dus erg rustig op de baan. Kom je met de 924 ook naar DPDD?
|
29 jul 2017 0:00 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ah Okay. Ik zal eens informeren inderdaad! DPDD gaat niet lukken ivm werk. Vlg keer wellicht.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
29 jul 2017 0:34 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zeker omdat je feitelijk al een dedicated track car hebt kun je idd gewoon direct een track day boeken. Ik zou dan wel extra instructie erbij boeken. Standaard is bij mijn weten maar beperkt. En tijdens zo'n trackday is er weinig aandacht voor de basis theorie e.d. Ik zou ook een circuit uitkiezen waar het als het misgaat niet direct hele grote consequenties heeft. Spa is een hele snelle baan, zou ik niet mee beginnen. Assen of Zolder is beter. Ik vond het voordeel van de rijvaardigheidstraining en circuittraining dat er veel tijd wordt besteed aan de basis voor het circuitrijden. En dat je bij die trainingen relatief veel tijd met instructeur rijdt. Ook werden die trainingen op een kleinere baan gehouden met meer marge voor fouten.
Of je gaat direct voor een wat uitgebreidere licentie training. Dat is ook behoorlijk intensieve training en begeleiding. En dan niet in 24uur je licentie halen maar gewoon wat avonden verspreid over meerdere weken.
De vraag is dus een beetje of je snel veel (circuit) meters wilt maken of dat je wat meer tijd wilt uitrekken voor de opbouw van je kennis en ervaring. Je kunt ook beiden doen. Eerst circuit rijden en kijken hoe dat bevalt en dan later/tegelijkertijd een wat uitgebreidere cursus of training.
Je schrijft er niks over maar ik neem aan dat je stoelen en gordels ook hebt aangepast. Rij je met de 924 ook van en naar circuit?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
29 jul 2017 8:31 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hi Mark.
Dank voor je uitgebreide advies. Ik heb nu een bochtentraining aangeboden gekregen op circuit Lelystad omdat dit niet zo hard gaat kun je eerst de bochten goed oefenen. Hebben jullie dat wel eens gedaan?
De 924 heeft inderdaad Sparco Junior stoelen, vierpuntsgordels, Killswitch/startknop (binnen).
Hij is streetlegal en wil er ook mee/van circuit rijden. Heb ook auto's met trekhaken maar dan moet ik eerst mijn rijbewijs halen voor aanhangers.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
29 jul 2017 9:03 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
De baan in Lelystad gaat binnenkort sluiten. Als je daar nu nog een training met GP Elite kunt volgen zou ik dat zeker doen. Bochten training hadden ze toen nog niet maar zal wel mix zijn van rijvaardigheid en basis circuit. Op heb ooit de meeste van die GP trainingen op Lelystad gedaan. Prima om de auto even goed uit te proberen. Je kunt dan ook direct zien of er nog zwakke punten zijn die je moet verbeteren voor een complete track day.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
29 jul 2017 10:43 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
O jee zwakke punten Mark volgende keer rijd ik wat rondjes achter je aan, je moet me wat bijschaven vanaf het Scheivlak Merk ook dat ik wat minder risico neem en wat eerder op het ho ijzer stap Zal de leeftijd wel zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 jul 2017 10:56 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zwakke punten vd auto bedoelde ik. Prima om een keer samen op te rijden Hans. Ik probeer wel tegen de grens te rijden maar niet erover. Belangrijkste is om ook weer heelhuids thuis te komen. Het ging gister best aardig. Terwijl omstandigheden niet eens optimaal waren. Paar buitjes en een opdrogende baan. Kon vrij snel m'n snelste tijd evenaren. Denk dat er met het nieuwe asfalt nog wel 1-2 sec winst te behalen is. Grip is goed, ook als het een beetje nat is. En je hoort de banden wat beter lijkt het. Wilde net voor het einde nog even de baan op maar tank was echt bijna leeg dus na een rondje toch maar weer naar binnen en richting huis gegaan.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
29 jul 2017 11:18 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ennnnn wat was je snelste tijd ?
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 jul 2017 11:26 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ah top! Dan ga ik dat zeker overwegen. Thnx mannen!!
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
29 jul 2017 14:29 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
29 jul 2017 15:06 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Voor de liefhebbers Afgelopen zondag op Hockenheim met pistenclub.de https://www.youtube.com/watch?v=cVNpwvzC1Gk&t=207s
|
09 aug 2017 0:04 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Mooie beelden. Met welke bande reed je? En heel goed dat je die blauwe nog inhaalde
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
09 aug 2017 6:19 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
| | | | leander schreef: ... Even kort: 924 N/A, 1984, Toyo R1R, 944 onderstel, GAZ shocks, 944 remmen (Stahlflex), 944 koeling, Luchtfilter aanpassing, Cookiecutters, Rolbeugel, Kaal gemaakt.
Nog te doen: Olietemp meter, Poly onderdelen. Nog tips voor aanpassingen? ...
| | | | |
Wat laat, maar nog wat puntjes: ik neem aan dat je ook track remblokken hebt gekozen en aangepaste remvloeistof? Ik heb zelf dan nog een deep dish stuur gezet zodat die wat dichter bij mij komt Ik heb ook op beide buiten spiegels, dode hoek spiegeltjes geplakt. Heeft een 924 vaste sleepogen? anders zorgen dat je een tweede hebt die je kunt inschroeven Elektrische fan op de radiator die ook in de pits nog koelt. Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
09 aug 2017 8:12 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
@porsje911 Banden zijn een paar bejaarde Michelin Cup 1, voorzijde 225-40-18, achter 285-30-18. Ze zijn nu wel "op".
|
09 aug 2017 8:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Mooi gereden, en een prachtige auto voor dit soort evenementen. Is ook lekker rustig op de baan. Vond die 993GT2 ook wel bruut snel...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 aug 2017 12:40 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik denk niet dat het een echte GT2 is, maar er zat wel veel gang in. Ik schat 500pk plus, want ging de 991 GT3 RS'n gewoon voorbij. Overigens aardig om te zien dat in NL de meeste trackdays zijn gevuld met 3-series en in Duitsland ruim 2/3 van het veld een GT3 (RS) of een GT4 is
|
09 aug 2017 12:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Luuk afgelopen vrijdag een PR van 2.03.3 gereden met de Knalfa, op ouwe slicks en met een rotte versnellingsbak
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 aug 2017 12:55 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Iets met BPM te maken? Hier in NL rijden we gemiddeld ook allemaal in kleinere en goedkopere autootjes als ik vergelijk met BE en DE.
|
09 aug 2017 14:23 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Appels, peren ... ik dacht nog even schrijft ie dat ze hem nog hebben moeten duwen dat rondje. Maar desalniettemin een hele mooie tijd hoor.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 aug 2017 15:29 |
|
|
Hans44
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Het verschil is wel iets meer dan de BPM. Een 991 GT3 RS kost daar ook 200k plus en een E36 in NL kost raceklaar 10k
|
09 aug 2017 16:05 |
|
|