Ending sleepless nights.... HIJ IS BINNEN !!!!!!!!!!!!!!
Voor sommige van jullie géén verassing, maar voor anderen misschien "out of the blue":
Wij hebben uiteindelijk een vervanger gekocht voor de zilvere 964 !!
Deze auto oogde zó lekker en reed zó fantastisch dat die niet gemakkelijk te vervangen zou zijn. Dat heb ik dus voorlopig maar laten bezinken.
Door persoonlijke omstandigheden proberen wij niet alleen 2005 héél snel te vergeten, maar denken ook steeds vaker: GÁÁN MET DIE BANAAN !
Al met al reden om toch op zoek te gaan naar een mooie 911, bij voorkeur een laatste der Mohikanen........... een 993 Turbo ... liefst een latertje.
Na vele omzwervingen en dieptepunten, liepen we min of meer per toeval tegen een auto van een goede kennis. Een auto die ik goed ken en welke nu na vele overpeinzingen toch in de verkoop zou gaan. De kleur van lak en interieur waren niet direct mijn eerste keuze, gedurende de wekenlange voorafgaande snuffeltocht door Europa:
Arenarood en
grijs interieur
Maar met name de laatste weken vind ik het steeds mooier en mooier worden. Deze introductiekeur van de 993 TT heeft meerdere forummers geïnspireerd de laatste tijd blijkbaar.... Het leren interieur is overigens niet standaard maar Rubicon Grey, wat ietwat donkerder is.
Deze auto van
september 1997 oogt niet alleen anders dan anders, zo is hij ook uitgevoerd!
De optielijst maakte tevens dat ik deze auto niet kon laten staan.... Degene die hem destijds heeft besteld, heeft letterlijk ALLE vakjes aangekruist die mogelijk waren.
Een korte samenvatting: schuifdak, klankpakket, Digital Sound Processing, sterkere accu, extra oliekoeler*, luchthappers in zijschermen achter*, luchthappers in vóórbumper*, Leistungsteigerung van 408 naar 430 pk* etc etc etc. (*= zoals de Turbo S). Oh ja, verder nog de kappen tegen de achterkant van de sportstoelen zijn in de lakkleur gespoten (één van de vele X-opties). Alles dus AF FABRIEK.
Auto is Nederlands, destijds geleverd door Porsche Centrum Eindhoven, en sedert die tijd ook aldaar onderhouden. Daarnaast heeft de auto nog weinig asfalt gezien...................... de huidige kilometerstand bedraagt namelijk:
14.500 km !!!!
Géén korte ritjes naar de Appie Heijn of iets dergelijks maar wel langdurige stilstand. Afgelopen jaar is er bijvoorbeeld 150 km op de teller gezet.
En vandaag was het zover! De auto heb ik vandaag opgehaald tegen het einde van de middag. En wat een sensatie om daarmee naar huis te toeren!!! HEERLIJK om mee te cruisen, fenomenaal om te accelereren!!!
Voorlopig doe ik het rustig aan. De auto moet als het ware nog even "ingereden worden".
Hieronder een paar vluchtige prenten van enige tijd terug. De nette prenten (zoals Gerco's prachtige opnames) volgen in een latere fase.
Het enige jammere: dit weekend dienst, zodat ik er nog NIET mee kan gaan cruisen.....