Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Adrian Streather is allesbehalve een deskundige op het gebied van de racerij. Het zijn ook zeker geen aanbevelingen voor op het circuit (waar e.e.a. ook wel voordeel biedt, maar de aanbevelingen zien op normaal gebruik).
Met de banden alleen is het onderstuur niet weg. Het is een heel pakket dat zowel veren, als dempers, als stabilisator, als veerpootbrug, als banden omvat.
|
11 okt 2005 18:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als we het hier dan toch over "Wheels and Suspension" hebben , dan lijkt me dit on topic.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 okt 2005 18:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Oud en deels gewoon onjuist. Beetje uit de tijd dat Adrian nog een hoop moest leren. Voorbeeld: hij heeft het nog over N-rating als volgt: N0= sportief, N1 en verder: minder sportief, meer comfort (dus hoe hoger het nummer, hoe meer comfort). Net zo'n hardnekkige flauwekul als dat een Porsche altijd N-codering banden moet hebben...
Het juiste verhaal is: N0= eerste versie, N1, opvolgende versie, enz. Ook Adrian weet dat inmiddels, getuige zijn boek. Wel is het overigens zo dat de doorontwikkelingen meestal wel beter worden op het gebied van comfort en natweergedrag. Maar dat terzijde.
Ik zou de info uit de gegeven links dus niet als maatgevend willen beschouwen.
|
11 okt 2005 18:21 |
|
|
John
Cayenne
|
Oke oke,
Nu ff weer helemaal on topic.
Stel, je hebt dus een setje goedkope banden op de kop getikt, en zonder de N codering, welke ik onder een Porsche waar fabrieksgarantie op zit niet wil hebben, want als er iets aan de hand is wil ik niet te horen krijgen....ooooohhhhh maar jij hebt geen N codering en dat schrijft Porsche voor, dus geen gevalletje garantie mbt. aandrijfassen etc.
Nu ga je is een keertje lekker Autobahnbrennen lekker ri. de 300, want hier mag dat niet van die @$@^%687 Koos S., nu is mijn vraag zit je dan lekker met het gevoel van ooohhhhhhhhhh die bandjes zijn dan wel geen N codering, maar ken mij dat bomme.
Ik zou niet zo lekker zitten in mijn auto bij die extreme omstandigheden, zal wel tussen mijn oren zitten, maar toch, ze hebben het niet voor niks gedaan die N coderingen.
|
11 okt 2005 19:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De Bridgestone RE050 is eerste montage op Ferrari's. Die rijden stuk voor stuk harder dan 300 km/u (vaak flink harder). N-codering? Nee. Waarom voel jij je in een Porsche met bijna 300 km/u niet veilig met Bridgestones en met een Ferrari bij 350 km/u met dezelfde banden wel?
De N-codering is niet voor niets gedaan, nee. Had te maken met het feit dat de Z codering niet meer voldeed (en indertijd had je geen Y of W). Toen is Porsche begonnen met N-codering. En het zegt uitsluitend dat DIE band in DIE maat is getest door Porsche (en dat al tijdens de ontwikkeling overigens).
Het is niet zo dat je N1 niet mag mixen met N2 (echt volslagen KUL, behalve dan PER AS, maar dat is logisch). Het is niet zo dat een andere maat van dezelfde band waar geen N-code op staat per definitie anders is (behalve dan de maat natuurlijk). Het is niet zo dat een N-code inhoudt dat de band wezenlijk afwijkt van andere banden.
Topklasse banden met de juiste loadindex en de juiste snelheidsindex kun je gewoon op een Porsche monteren. Zonder twijfel. En zorg dat je jezelf informeert welke band voor JOU het beste is. Want een N-code is geen garantie dat het snor zit. Om een voorbeeld te noemen: van Frank Schmidt vernam ik dat Bridgestone S-02's (met N-codering!) na een paar jaar niet meer functioneren. Niet erg voor iemand die veel rijdt. Maar je zal maar 2500 km per jaar rijden... Dacht je dat de N-code inhield dat je de beste keuze deed... niet dus. INFORMEER. En neem de band die bij JOU past. En de N-code? Ach...
|
11 okt 2005 19:43 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
laat ons nou maar op die bandjes met N-codering rondtuffen.
|
11 okt 2005 19:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zijn die niet duurder dan zonder die codering
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 okt 2005 19:58 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat beetje meer heb ik er voor het gevoel wel voor over
_________________________________________ Got coffee?
|
11 okt 2005 20:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Maar de benzineprijzen zijn ook al zo hoog
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 okt 2005 20:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ja het is wat, als ik file heb zet ik de motor ook af en tot snelheden van 30 km/u duw ik mijn auto dan ook tegenwoordig
_________________________________________ Got coffee?
|
11 okt 2005 20:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Van mij mag het. Ik rij op dit moment ook met N-codering.
Ik heb ook niets tegen N-codering. Maar laten we het wel bij de feiten houden en niet net doen alsof een N-codering heel erg belangrijk is... of dat je niet vóór N1 mag monteren en achter N2 (terwijl DAT nu in beginsel exact dezelfde compound kan zijn...), of dat een N2 comfortabeler is dan een N1 (bij de Continental Sportcontact 1 is dat b.v. precies andersom), enz.
|
11 okt 2005 20:26 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het verschil in comfort wordt volgens mij alleen door jou aangehaald, dat terzijde...
Wat John zegt lijkt me vrij duidelijk: "Ik heb er die paar Euro voor over om er gewoon N-codering banden onder te zetten, dan weet ik zeker dat ze 'Porsche-approved' zijn, en dat geeft me een prettig gevoel"...
Respecteer een ander zijn mening, als hij/zij nou liever een paar euro (want je hebt het niet over honderden euro's!) meer uitgeeft, laat ze dan lekker... En laat nou een ander ook es het laatste woord hebben... (stille hint)....
Laatst bijgewerkt door Pascal op 11 okt 2005 20:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 okt 2005 20:31 |
|
|
John
Cayenne
|
Juist de spijker op zijn kop
|
11 okt 2005 20:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waar het om gaat is dat veel mensen hier komen om geïnformeerd te worden en dan is het wel zo leuk als de info hier klopt.
Ik respecteer ieders mening en ga slechts in tegen onzinverhalen (dus onwaarheden die als feiten worden gepresenteerd). En het spijt mij wel, maar in dit draadje zijn genoeg onwaarheden te vinden. Met als (mogelijk) gevolg dat een liefhebber zijn zuurverdiende geld uitgeeft aan banden die voor hem niet geschikt zijn, of onnodig duur, of whatever, omdat op het Porscheforum stond dat het goed was.
Net zo goed als dat er nog steeds mensen zijn die de 964 links laten liggen omdat ze zo slecht zijn. Want allemaal lekken ze heel veel olie, allemaal hebben ze een kapot tweemassavliegwiel, enz.
|
11 okt 2005 21:06 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
11 okt 2005 21:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 okt 2005 21:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Voor verreweg de meeste banden geldt dat ze meer dan 2-3 jaar meegaan voordat ze significant minder gaan presteren.
|
11 okt 2005 21:52 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat is dan weer de 996, echt een k*tauto
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 okt 2005 22:02 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Jij jippie me wat teveel.
|
11 okt 2005 23:10 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
11 okt 2005 23:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En nou meng ik me niet eens in de discussie....
Ik deel overigens de mening van Devils Son, maar dat was -denk ik- inmiddels wel duidelijk....
(kijk maar eens een zooi pagina's terug in dit topic)
Het gaat toch nog steeds over 'goedkope banden' en de 'zin en onzin van de N-codering'? Zegt Devils Son dan dingen die niet in die 'discussie' thuishoren?
Ik vind het wel oké wat hij verkondigt en de wijze waarop.
Het lijkt er alleen op dat sommigen.....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 okt 2005 23:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
ff iets anders ...
nu het toch over goedkoop & banden gaat
Wie heeft er onder z'n Porsche banden die ouder zijn dan 5 jaar en durf je daar nog 200+ mee te rijden
|
11 okt 2005 23:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
11 okt 2005 23:41 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen , maar ik heb dan ook geen Elver meer hé
-en anders ook niet hoor-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 okt 2005 23:44 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Niet onder m'n P...wel onder mijn(toenmalige) 300TE....lagen al zo'n 7 jr Goodyear Eagles op, en het zou niet in me opkomen, om daar geen 230 mee te durven rijden..(harder was trouwens toch niet mogelijk.. ).
Ik denk dat dit pas relevant wordt, als een band jaren stilstaat..
|
12 okt 2005 8:54 |
|
|