Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:57



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Singer+WilliamsF1=EnginePorn 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
MichM3 schreef:
Omdat die onder andere de warmte niet kwijt kan en snel gaat barsten.

Waar baseer je dat op?
Tis 2017 he, je kunt alles meten aan een motor. Inlaat temp, uitlaattemp, olie temp, koelluchttemp etc.
Als 1 van de gemeten waarden een vooraf ingestelde waarde overschreid, regel je het vermogen terug.

MichM3 schreef:
Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel. Ik ga ervan uit dat het om een 2 klepper gaat.



Volgens mij is de 9M motor met 450 PK een 2-klepper.
Om 500PK te halen zal je inderdaad wel naar 4 kleppen moeten.

MichM3 schreef:
Met turbo kan je dat niet vergelijken. Ik vind he scheef om je te baseren op het feit dat turbo van 800pk, ook atmo van 500pk moet mogelijk zijn.



Dat zg ik ook niet, ik beweer alleen dat de warmteontwikkelng in een 800pk turbomotor groter is dan in een 500pk NA motor.

MichM3 schreef:

En dan die ninemeister... zijn dat die kerels niet die een groene 964cup vonden en ervan uitgingen dat het de Manthey auto was? Ik zou ni zomaar aannemen van wat die uit hun nek kletsen!!


Volgens mij heeft 9M toch wel zn sporen verdiend in de Porsche wereld.
Over jouw Cup kan ik niet oordelen :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 aug 2017 10:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Haha :D had het ni gezien :)
_________________________________________
Respekt für die Eltern


12 aug 2017 11:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Vandaag helderheid door Vierenzestig: In basis een 964 blok met vier kleppen en het nodige titanium. https://www.vierenzestig.nl/28180/samen ... tje-voort/


12 aug 2017 13:48
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Rob Dickinson, oprichter van Singer Vehicle Design: “Helping our clients realize their unique vision for a reimagined Porsche 911 with the help of automotive royalty is very much a privilege. Singer is delighted to be working with Williams Advanced Engineering and Hans Mezger to offer our clients a “next level” of restoration and modification services for their Porsche 911s. With careful and dedicated development, this iconic air-cooled engine has much to give both its existing devotees and a generation of new enthusiasts.”

Blablabla
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 aug 2017 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Hij weet het iig zo te brengen dat hij leuke auto's verkoopt.....anders wordt met het wel heel erg saai.....

Net als het weer vandaag, grijs en nat......daarom blijft mijn spul binnen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


12 aug 2017 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
http://www.autoweek.nl/nieuws/achtergro ... ource=nunl

DE PORSCHEFLUISTERAAR
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


13 aug 2017 13:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Cazzo Super Veloce schreef:
MichM3 schreef:
Omdat die onder andere de warmte niet kwijt kan en snel gaat barsten.

Waar baseer je dat op?
Tis 2017 he, je kunt alles meten aan een motor. Inlaat temp, uitlaattemp, olie temp, koelluchttemp etc.
Als 1 van de gemeten waarden een vooraf ingestelde waarde overschreid, regel je het vermogen terug.

MichM3 schreef:
Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel. Ik ga ervan uit dat het om een 2 klepper gaat.



Volgens mij is de 9M motor met 450 PK een 2-klepper.
Om 500PK te halen zal je inderdaad wel naar 4 kleppen moeten.

MichM3 schreef:
Met turbo kan je dat niet vergelijken. Ik vind he scheef om je te baseren op het feit dat turbo van 800pk, ook atmo van 500pk moet mogelijk zijn.



Dat zg ik ook niet, ik beweer alleen dat de warmteontwikkelng in een 800pk turbomotor groter is dan in een 500pk NA motor.

MichM3 schreef:

En dan die ninemeister... zijn dat die kerels niet die een groene 964cup vonden en ervan uitgingen dat het de Manthey auto was? Ik zou ni zomaar aannemen van wat die uit hun nek kletsen!!


Volgens mij heeft 9M toch wel zn sporen verdiend in de Porsche wereld.
Over jouw Cup kan ik niet oordelen :popcorn:


Ik zie dat je je popcorn er al hebt bijgenomen, maar ik moet je teleurstellen. Hier eindeloos over doordrammen heeft geen nut. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. En daar heb ik alle respect voor.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


13 aug 2017 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Top, idem hier :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 aug 2017 15:26
Profiel
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Subdriver schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Als je de specs van een 997 4.0 blok kopieert (koppen, nokkenassen) naar een luchtgekoeld blok, waarom zou je dan geen 500PK hebben?

Misschien omdat het blok dan de ontwikkelde warmte niet kwijt kan?



Zal wel gewoon water koeling op de koppen hebben hoor.. Het zijn duidelijk water gekoelde koppen die ze op die Singer hebben zitten.


16 aug 2017 12:13
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Denk zelfde ontwerp, maar geen vloeistofkoeling.
Is ook niet ingewikkeld hoor.
Pak een luchtgekoelde 2-klepper, leg die naast een vloeistofgekoelde 4 klepper en een beetje engineer tekent in een paar dagen een een luchtgekoelde 4-klepper :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 aug 2017 13:33
Profiel
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
het is zo eenvoudig, dat niemand het al ooit heeft gedaan..Zelfs Singer-Williams kan enkel maar een cad cam tekeningetje tonen en heeft geen enkele foto van een echte kop om te tonen.
Meer nog, hun cad cam rendering toont niet alles, ik denk gewoon bewust om de 'het zijn water gekoelde koppen' discussie niet te moeten aangaan en hun PR 'SINGER heeft een nieuwe luchtgekoelde motor van 500 pk" keihard te laten werken.

Als je het toch doet, en je doet die moeite, is het gewoon achterlijk om luchtgekoelde koppen te nemen voor zoeen project.
Singer kan veel, maar ze gaan Porsche echt niet kloppen als het komt op design en performantie van de luchtgekoelde motor.. Porsche heeft lang genoeg in de racerij gezeten en geprobeerd om die betrouwbare pk's te vinden.
Dan zal Singer/Williams het niet op een cad cam design gaan doen zonder jarenlange ervarding en ondervinding.
Zeg niet Metzger, die man is in de 90. Hij is al 23 jaar op pensioen.

Neen, ik geloof dat niet, en Je weet al op voorhand dat als je 500 pk wil pushen uit 4 Liter, zonder turbo
dat het ding zwaar thermisch belast zal zijn.

En 4 kleppen per cyllinder kunnen wel iets helpen om te ademen. Maar het doet niets voor de koeling. In tegendeel je hebt gewoon meer en grotere uitlaat poorten
En dus heb je nog meer koeling nodig net waar er geen lucht bij kan komen.

En die dial a yield die ik hierboven al vermeld zag (meten en effetjes pk's terug schroeven als ie warm loopt) is helemaal niet realistisch op een motor zonder turbo.


Waterkoeling op de koppen dus.
I'll take that bet.


16 aug 2017 14:03
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
MichM3 schreef:
Omdat die onder andere de warmte niet kwijt kan en snel gaat barsten.
Dus jij gaat ervan uit dat hier multikleppentechniek gebruikt is? Daar staat niks van in het artikel. Ik ga ervan uit dat het om een 2 klepper gaat.



Duidelijk te zien op de foto dat het een DOHC dus 4 kleppen per cyllinder is.
En wat mij betreft ook duidelijk watergekoelde kop.

multikleppen techniek, dat hebben ze allemaal 2 of 4 , is multi
Het zijn geen 2 tact motoren.

Ik heb die term eigenlijk nog nooit elders gehoord, multikleppen techniek.
variocam, dat wel, en dat zal deze waarschijnlijk ook wel hebben.. Want ik gok dat ze gewoon een GT3RS kop of iets in die aard zullen aanpassen voor gebruik op deze motor


16 aug 2017 14:20
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Dus jij wilt hem niet begrijp ik? :mrgreen: :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 aug 2017 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Hij gaat een nog betere maken. :thumleft: :cheers:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


16 aug 2017 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
[quote="mayonaise"]
Zeg niet Metzger, die man is in de 90. Hij is al 23 jaar op pensioen.

quote]

Nee, zeg dat zeker niet, het is Mezger


16 aug 2017 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
mayonaise schreef:
Want ik gok dat ze gewoon een GT3RS kop of iets in die aard zullen aanpassen voor gebruik op deze motor

Denk ik ook, alleen dan wel een "eigen " 4 kleps-kop met luchtkoeling.
Deze motor hoeft geen 24 uurs races te rijden.
3x op de Dyno 501 PK en iedereen blij.
Thermische belasting is dus minder een probleem dan bij een echte racemotor.
Voor de rest is het geen rocketscience.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 aug 2017 17:07
Profiel
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Veel te lastig en de moeite niet waard. Wie zoveel pk ambieeert en gezond verstand heeft gebruikt gewoon water jackets rond de koppen.
Deed Porsche ook.
Waarom het wiel heruitvinden.
Er is geen toegevoegde waarde om koste wat kost lucht te willen op de koppen van die motor.
Er is zelfs geen toegevoegde waarde om de potten met lucht te willen koelen.
Water koelt beter dan lucht: feit. Watermoleculen vs luchtmoleculen is gewoon een verschil in massa en capaciteit om warmte te vervoeren.

En open kelkjes zie ik toch ook niet op die Singer motor. Het is puur om het Gimmick te doen.
Om te kunnen zeggen dat ze iets cools doen en zogezegd de pure 911 leveren ipv de verwaterde 911 van Porsche. In ruil voor beaucoup dineros.


Singer is grotendeels marketing en hype voor een doelgroep die teveel geld heeft en "special" wil zijn.
Alsof het ze ook maar een ruk kan schelen dat die luchtkoeling enkel de potten koelt en er water in de koppen zit.

Hype dus.
Daarom zie je ook geen foto's van de onderkant van het Cad Cam ding.
Omdat je daar duidelijk zou zien dat er geen koelvinnen op de kop zitten.
En je zal het ook nooit op PET kunnen zien
En de enkele eigenaar met zoeen motor zal je ook nooit op een forum zien "ben mijn motor effetjes aan het demonteren, kijk eens wat ik hier nu vond!"


Nu kunnen ze een tijdje de boel opkloppen en doen alsof ze 500 pk uit een puur luchtgekoelde auto zullen aanleveren.
En met nagenoeg niks van racerij ervaring, en wat externe consultants, en die oude man, met Metzger naam plots iets doen wat Porsche jaren lang niet kon.

Hype.


16 aug 2017 19:26
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Dus jij denkt dat ze stiekem waterkoeling gaan toepassen?
Apart...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2017 21:21
Profiel
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
niet echt stiekem, ze gewoon een achteloos detail waar ze geen nadruk op leggen.
Volgens de letter van de wet is het een luchtgekoelde motor

Het kan de eigenaar geen reet schelen, hij kan netjes pochen met zijn te duur betaalde ding.
Waar ie weinig mee zal rijden, en dat niemand op een brug zal zien..
En van buiten ziet het er arti farti uit met die boeing 747 achtige lucht kap rond de fan.
Dyno rapportje van 500 pk en iedereen happy.


by the by, heb je die uitlaat lijn al eens bekeken?
Waar zullen ze de olie tank monteren denk je?

Dry sump tank in de neus van de Singer lijkt me een beetje idioot complex
En dry sump tank op de achterbank lijkt me pertinent onveilig.

Of gaan ze voor een water/olie warmte wisselaar op de plek van de normale luchtgekoelde koeler op de motor gekoppeld aan kleinere olie tank, onder/voor de versnellingsbak?
Een beetje zoals het integrated dry sump systeem die ze op de huidige water koelers hebben?


17 aug 2017 21:41
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Ondertussen...

https://www.youtube.com/watch?v=9tGyYrU ... e=youtu.be


08 nov 2017 13:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
FB Singer voorraad

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 nov 2017 13:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Dus toch waterkoeling :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 nov 2017 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
In de UK altijd waterkoeling..

Jankt wel lekker door dat hok...


08 nov 2017 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Hopen op mooie verkoopcijfers, komt singer aankloppen met een zakje geld voor een harde 964. :mrgreen:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


08 nov 2017 14:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.