Auteur |
Bericht |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
4 WD
Wat vinden jullie van de vierwielaangedreven carrera's? Vinden jullie het goed omdat het veiliger is, onsportief of zelfs helemaal geen Porsche!
Ik weet namelijk niet goed wat ik hiervan moet vinden, van de ene kant is het fijn voor de mensen onder ons die van veiligheid houden... maar van de andere kant is het vrij onsportief.... sja.... Wat mij wel zou aansporen een vierwiel aangedreven P te kopen is dat deze versies bij de 996 en 997 mooier zijn uitgevoerd (althans de S bij de 997). Ik vind dat ze op zijn minst de look hetzelfde met de 2 wiel aangedreven varianten moeten maken omdat deze anders mogelijk als "minder" worden beschouwd.
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
12 okt 2005 17:17 |
|
|
Gerco
|
Ik heb een 964 C2 gehad, maar met nat weer, en veel gas, je raad het al, gaat ie wat zwaaien en dan vond ik zeer onprettig
Sindsdien rijd ik alleen nog maar in 4WD Porsches eigenlijk. Minder sportief ? Een van de redenen dat ik zo gek ben op mijn Porsches is omdat ze toch best nog wel praktisch zijn, vgl met sommige sportauto's dan.... Met elk weertype kan ik nu rijden zonder dat ik ergens bang voor hoef te zijn, en dat vind ik wel heel belangrijk.
|
12 okt 2005 17:30 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
12 okt 2005 17:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
4wd is niet minder sportief. Als in de F1 4wd toegestaan zou zijn, dan reed ieder team met 4wd. Ook het WRC gebruikt natuurlijk gewoon 4wd (en is vaak leuker dan F1).
Ik kies zelf voor 4wd omdat het onder de meeste omstandigheden de beste keuze is. Overstuur is bovendien net zo goed nog mogelijk (maar dan alleen wanneer gewenst) en een vierwieldrift is nog mooier dan gewoon overstuur.
Daarbij: met 4wd kun je je Porsche gewoon meenemen naar de wintersport en hoef je haar niet te laten staan als het in NL eens een keer sneeuwt.
|
12 okt 2005 17:45 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
12 okt 2005 17:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het kan, natuurlijk. Maar in de sneeuw heb ik toch veel liever een 4wd mee...
|
12 okt 2005 18:15 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
omdat ik dagelijks rij met de porsche zomer en winter kies ik voor 4 wielaandrijving
deze winter heb ik me prima vermaakt in de sneeuw
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 okt 2005 18:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Met een C4 kan je harder dan met een C2
.... maar als het dan fout gaat
|
12 okt 2005 19:25 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
ojee
oh jeee! daar gaan we weer
Met een C5 zit je comfortabeler. Vraag het maar aan John de Citroen
verkoper!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
12 okt 2005 20:47 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: ojee
euhhhhhhhhh koffie.
al met al gaat rijden (met regen) en voel het verschil.
|
12 okt 2005 21:05 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: ojee
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ach, de wagen is net zo veilig als de berijder hem bestuurt...
Zoals Olaf al zegt, met een C4 kan je harder, maar als het mis gaat....
Met een SC kan je minder hard, maar niet minder leuk (en zeker ook met slecht weer goed in te rijden hoor)....
|
12 okt 2005 22:33 |
|
|