Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Porschenot!
Na aanleiding van jouw post verder gaan zoeken naar een mallenbank en toen kwam ik uit bij een bedrijf dat redelijk bij mij in de buurt zit, namelijk Autorestauratie Raalte.
http://autorestauratieraalte.nl/mallenb ... etsysteem/Dus ik dacht laat ik daar maar een even heenrijden en eens vragen wat de mogelijkheden zijn voor mijn auto en wat is nou de beste optie om verder te gaan.
Allereerst werd mij geadviseerd om pas te gaan lassen aan mijn auto als deze op de mallenbank zou staan. Op de bank wordt hij helemaal vastgezet en gefixeerd zodat je zonder
problemen kunt zagen en lassen aan de auto zonder dat de afmetingen in het geding komen (de meest professionele manier).
Het heeft geen zin om mijn auto af te lassen en dan pas op zo'n bank te zetten om tot de conclusie te komen dat hij krom of getordeerd is zodat er alsnog in gezaagd en gelast moet worden....de term: Het paard achter de wagen spannen was hier op van toepassing!
Dus...hoe nu verder aangezien ik het uiteraard gewoon thuis wil gaan doen.
Eerst kijken op het oog of de auto echt krom lijkt (niet dat het idee heb dat dat zo is, maar toch), dit kan je doen als je door de achteruit heen kijkt en dan naar de voorruit kijkt.
Als er dan veel verschil zit in de hoeken weet je dat de auto krom kan zijn. Ook ga ik de tip proberen van Erwin (rebel) hanteren, maak op twee vaste punten (voor en achter) lange rechte balken o.i.d. vast en kijk of deze verschillen ten opzichte van elkaar.
Daarbij krijg ik ook nog een lijst/afbeelding van de heren uit Raalte waar alle afmetingen opstaan, hiermee kan ik zelf dingen gaan meten.
Mocht het zijn dat het blijkt dat na deze controles de boel echt niet goed is ga ik toch even een andere weg inslaan en dan maar de wagen op zo'n bank laten zetten om te laten fixen.
Als dat niet het geval is dan werd mij de volgende werkwijze aangeraden......Naden controleren tijdens het opbouwproces.
Hierbij moet ik de kofferklep, het zijscherm en de deur weer monteren.
Als al deze naden goed zijn afgesteld kan ik de te vervangen stukken eruit gaan halen, daarna weer de naden controleren.
Zijn deze nog steeds goed, dan kan ik voorzichtig de nieuwe stukken erin lassen, en tijdens dit proces continue even stoppen om de naden te controleren.
Hopelijk gaat het op deze manier goed en krijg ik de boel gewoon in elkaar zonder dat ik het moet uitbesteden....
Het gaat overigens wel een heel gehannes worden om iedere keer het scherm en de deur erop en eraf te halen....
maarja....wat moet dat moet!
Ferry en Gerald in ieder geval dank voor de tijd en uitleg die ik gisteren van jullie gekregen heb, gaat mij zeker weer verder opweg helpen!!