Auteur |
Bericht |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
964 jubi met schade
Ter info Van de week bij Porsche dealer zien staan Jubi #780 in verdrietige staat.... Zal misschien weer recht gemaakt worden, maar misschien komt hij daarna op de markt "in nieuwstaat"
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
13 sep 2017 13:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 jubi met schade
En je hebt geen idee wat voor registratie deze heeft BIj welke dealer heb je 'm zien staan In de lijst met Jubi-leden van JUBI.POCG.DE is dit nummer niet bekend
|
13 sep 2017 13:59 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: 964 jubi met schade
Kopen voor 20, oplappen voor 30, verkopen als "gerestaureerd" voor 100. Katsjing!
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
13 sep 2017 17:25 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 964 jubi met schade
Denk dat deze verder heen is dan je verwacht.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 sep 2017 17:33 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: 964 jubi met schade
Total loss dus.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
13 sep 2017 17:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 jubi met schade
Met (in goede toestand) een marktwaarde van zo'n 100 a 150 duizend euro
|
13 sep 2017 18:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 964 jubi met schade
En kan dus al bijna niet meer total loss raken
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 sep 2017 18:40 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: 964 jubi met schade
Olaf, als de 2 foto's van de OP ooit op die site van Jubi leden geraakt acht ik de kans eerder klein dat er een dergelijk bedrag voor zal betaald worden...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 sep 2017 18:49 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 964 jubi met schade
Waardoor er ook een behoorlijk bod op de restanten gedaan zal worden, met als gevolg minder moeilijk total loss. De vraag is of een expert deze schade "af kan maken" of dat dit op basis van "nacalculatie" gedaan dient te worden.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 sep 2017 18:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 964 jubi met schade
Hoe bedoel je dat precies?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 sep 2017 19:05 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 964 jubi met schade
Hoe hoger het bod op de restanten (hoe interessant is het wrak voor een opkoper?) hoe minder schade er nodig is om een auto total loss te laten gaan.
Een lastig in te schatten schade wordt soms op nacalculatie gedaan, zodat de klant niet de dupe wordt van een verkeerd ingeschat schadebedrag.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 sep 2017 19:18 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 964 jubi met schade
Denk jij (serieuze vraag hoor) dat iemand dat geld er nog voor gaat betalen wetende hoe zeer dit exemplaar beschadigd is geweest? Ervan uitgaande dat reparatie in deze staat überhaupt nog tot een "goede toestand" kan leiden ... Dan wordt het een hele andere kosten baten afweging en mogelijk wel een total loss, ook economisch.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 sep 2017 19:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 964 jubi met schade
Dan begrijp ik hem nog niet helemaal. Stel in 100% staat is hij 150k waard. Deze schade is (zeg) 75k. Bij welk bod is hij dan loss? Ik zou toch echt zeggen dat deze nog prima gerepareerd kan worden.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 sep 2017 19:25 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 964 jubi met schade
Dat laatste lijkt me lastig (of heel knap) op grond van de foto in te schatten.
Als de hele onderkant en chassis krom is wordt het echt een ander verhaal. Vraag me dan ook af of Porsche zelf z'n vingers daaraan gaat branden.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 sep 2017 19:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 jubi met schade
Hmmmm... Theo Jansen had ooit een groene 1973 2.7 RS in de verkoop staan voor toen (2006 ofzo) iets van 135K euri. Had rondom in elkaar gezeten (heb de foto's gezien). Ging er voor een bod boven de vraagprijs uit. En dat was toen de top van de markt.... "Je hoeft er maar één zo gek te vinden..."
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2017 19:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 jubi met schade
Zou toch denken dat je voor bijv 75K een hoop kan vernieuwen?! Of zie ik het echt te positief in? Wat zou een nieuw chassis maken kosten?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2017 19:33 |
|
|
hoefnix
|
Re: 964 jubi met schade
Even wat fictieve getallen om het uit te leggen:
Stel dat de verzekeraar 75k moet uitkeren om de auto gerepareerd te krijgen.
De restwaarde van de auto is 90k (volgens de polis). Als er een opkoper komt die er dan 40k voor biedt... Dan is ie total loss want 90k (uitkeren aan de eigenaar) -/- 40k (opbrengst van de opkoper) = 50k (dus 25k minder uit te betalen).
Het hangt er dus ook vanaf hoe de auto verzekerd is, stel nu eens dat er een normale verzekering op zit die gewoon afschrijft met procenten per maand... dan is ie bij een krasje al total loss.
Laatst bijgewerkt door hoefnix op 13 sep 2017 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 sep 2017 19:36 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 964 jubi met schade
Dus 75K investeren / repareren in een wagen waarvan chassis krom is en of rechtgetrokken moet worden en als dat niet kan een nieuw chassis? En dan nog iemand vinden die voor het resultaat (ruim) meer dan 75K gaat betalen ... Je hebt inderdaad maar één g... nodig ... Persoonlijk denk ik dat bovenstaande scenario zelfs voor Porsche niet wenselijk en rendabel is maar we gaan het mogelijk meemaken.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 sep 2017 19:37 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 964 jubi met schade
Wanneer er, in dit voorbeeldgeval, een bod op de restanten gedaan wordt van € 75.000,- of meer, dan gaat hij total loss. Sterker nog, ik denk dat bij een bod er iets onder, de maatschappij in zo'n geval al geen risico gaat nemen en hem alsnog total loss zal verklaren. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de taxatiewaarde ook de verzekerde waarde is. Vaak heeft de verzekerde wel het recht om de auto te behouden voor het bod van de hoogste bieder en in zo'n geval wordt het schadebedrag uitgekeerd. (in dergelijke gevallen komen de auto's nog wel eens bij de minder goede schadereparateurs terecht die de auto "voor weinig" opknappen.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 sep 2017 19:44 |
|
|
hoefnix
|
Re: 964 jubi met schade
Niet helemaal Henk: https://blog.geld.nl/Autoverzekering/au ... -loss.aspxWrakwaarde bij auto total loss De wrakwaarde bepaalt de schade-expert door een aantal erkende opkopers een bod te laten uitbrengen op het wrak. Het hoogste bod neemt de expert als uitgangspunt. Is het verschil tussen de dagwaarde en de wrakwaarde lager de kosten van reparatie, dan wordt de auto economisch total loss verklaard.
|
13 sep 2017 20:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 jubi met schade
Deze is inmiddels al bekend onder de Jubi leden - en daarmee ook bij Thomas E. de 964 - 30 Jahre Jubi Goeroe Iemand die het weet wellicht niet .. maar er zijn genoeg onwetenden - én er zijn al eerder Jubi's (en andere dure auto's) verkocht , zoals Horn al een voorbeeld van geeft. ... daarnaast is er natuurlijk altijd een kans dat alleen het chassisnummer het overleeft Inderdaad. Er zijn polissen waarbij je tot de waarde van de taxatie betaald krijgt en "het wrak" mag houden .. ongeacht of er een opkoper is, die er (te) veel geld voor biedt
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
13 sep 2017 20:13 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 964 jubi met schade
denk dat porsche zelf zijn handen er niet aan gaat branden, maar een goede schade hersteller kan heel veel er zitten hier nog wel een paar schadeherstellers op het forum die vast wel gaan reageren
|
13 sep 2017 20:16 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 964 jubi met schade
Tja. Volgens mij zien we deze nog wel eens terug. Als de waarde in goede staat maar hoog genoeg is dan kan elke restauratie worden goedgemaakt. Onder aan de streep is het typeplaatje van een F40 of 2.7 RS M471 gewoon 5 ton waard Voorbeeld (andere waarde maar ook totaal andere reparatiekosten): klik
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 sep 2017 20:34 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 964 jubi met schade
Denk dat deze echt nog wel gerestaureerd kan worden. Verkoopwaarde zal 20-25K lager zijn dan een die bewezen schadevrij is, maar dan is er nog genoeg ruimte.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
13 sep 2017 20:43 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 964 jubi met schade
Ik ken in ieder geval 1 dealer die een complete schadeherstel en restauratie afdeling heeft ... dus denk dat die ook wel heel veel kunnen (technisch) ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 sep 2017 21:11 |
|
|