Auteur |
Bericht |
rens914
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Dat zijn dan minder ralley's maar eerder tour ritten (bolletje puntje met tijdregistratie).
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
22 sep 2017 14:59 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
@jazzy staat op face book in de group " PORSCHE 911 buy and Sell "
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
22 sep 2017 16:09 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Bedankt, groep gevonden en me aangemeld.
Heb in eerste instantie niet naar die auto gekeken omdat hij met transport behoorlijk boven mijn budget uit gaat komen. Als ik het goed heb staat de auto aan de westkust, of ergens in het binnenland. Schat dat ik aan transport snel op 2k zit en dan nog een keer 10% over het totaal aan invoerrechten want buiten de EU. Dat voor een auto waar ze toch al 19k ($) voor vragen wordt me waarschijnlijk wat te gortig.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
22 sep 2017 16:18 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
De dollar staat laag tegenwoordig tov de euro hoor...
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
22 sep 2017 19:42 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
O ja, je hebt gelijk. En als het dan ook nog een Canadese dollars zijn dan ligt het opeens weer helemaal open. Zit komende week in Orlando FL en had al gekeken of daar in de buurt toevallig wat staat maar eigenlijk niets bijzonders gezien.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
22 sep 2017 20:53 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Heb hem gevonden op 914world, ben nog niet toegelaten tot die Facebook groep. Auto ziet er op zich schitterend uit maar heeft niet de originele 1.8 motor meer. Dat is natuurlijk zowel een voor- als een nadeel... De vraagprijs is helaas wel in US dollars dus dat gaat wel richting de bovengrens van mijn budget... Maar ik heb een bod uitgebracht, ben benieuwd.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
22 sep 2017 21:43 |
|
|
DE beug
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Die 71-eis geldt inderdaad alleen voor de Tulp. SLS is '76. Dagrally's wisselt nogal. Bijvoorbeeld de Gelderlandrit van vorige week loopt t/m '74 maar de meeste zijn veel soepeler en/of kennen een aparte youngtimer-klasse. Ik denk dat je met een 74er, behalve de tulp, overal terecht kunt. Dan over de 914 als rally-auto... Tuuuurlijk geschikt! Een koffer voor wat onderdelen en vloeistoffen en een aparte kofferbak voor je tassen... Heerlijk toch;-) Afgelopen SLS heb ik de laatste dag regelmatig met een mooie grijze 914 'opgereden'. Zag er prima uit. En.....: het veld wordt gedomineerd door Alfa's, Volvo's, 02'tjes en 911'jes... Heerlijk verfrissend zo'n 914! Ik zeg doen:-)
|
22 sep 2017 21:55 |
|
|
rens914
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
ik zou absoluut nooit een 914 kopen zonder hem zelf gezien te hebben. Daarvoor zijn het te rotte bakken. Of je moet hem goedkoop kopen en incalculeren dat de balken en de daarop gelaste kriksteunen rot zijn. Bij 9/10 is dat nl het geval.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
23 sep 2017 19:10 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
IDD Zien of betalen voor expertise ter plekke. Beter 500$ weggooien dan een pak meer. Maar 9/10 helemaal rot? Zijn die met rotte kokerbalken en weggevreten of afgescheurde achterophanging al niet allemaal in de schrootpers beland?
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
23 sep 2017 20:01 |
|
|
rens914
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
nee, niet allemaal rot maar wel veel. Heel veel hebben reparatie blik er tegenaan zitten en dan is het de vraag wie/hoe ze dat gedaan hebben. Alles weggehaald/goed behandeld en nieuwe plaatdeel erop gelast of gewoon er overheen gezet. Daar moet je absoluut naar kijken voordat je koopt. Vooral dikke lagen bodyschutz moeten je aan het denken zetten.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
24 sep 2017 9:44 |
|
|
giulia
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Ik ben verleden jaar naar 2 914's gaan kijken. Na 5 minuten onder en achterin de auto's gekeken te hebben was ik er al achter dat alle grappen over roestende Italianen dan nog meevallen.
Wat een ellende zat er aan die 914's... niet te overzien ook.
|
24 sep 2017 9:57 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Titel van het topic maar even aangepast, de vraag of een 914 geschikt is voor klassieker rally's is inmiddels wel beantwoordt. Het gaat om deze auto: http://www.914world.com/bbs2/index.php? ... 310196&hl=Foto's van 3 jaar geleden: http://www.914world.com/bbs2/index.php? ... 230780&hl=Heeft iemand ervaring met het laten uitvoeren van een aankoopkeuring in Canada? Op Amerikaanse fora heeft iedereen het over PPI (pre-purchase inspection) maar ik heb niet helemaal helder of je een bedrijf in kunt huren die naar de auto toegaat of dat je de verkoper naar een dealer moet laten rijden.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
24 sep 2017 19:25 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
Bezig met het organiseren van een PPI. Heb aangegeven dat ik met name geïnteresseerd ben in roest obv. het lijstje op deze pagina: http://porschelover.com/you-found-a-por ... -now-what/ Ben ik hier nog wat mee vergeten?
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
26 sep 2017 15:58 |
|
|
Gaius
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
|
27 sep 2017 8:40 |
|
|
Wing
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Het toeval wil dat ik momenteel bezig met met de import van een auto uit New York (weliswaar geen Canada, maar volgens mij werkt het bedrijf SCL Rotterdam ook op Canada). Ik heb een compleet pakket bij dit bedrijf gekocht dat bestaat uit: - Inspectie met een uitgebreid rapport en pakweg 200 foto's - Veilig betalen (via een Escrow service) - Transport vanaf het ophaalpunt naar Rotterdam - All-risk verzekering tijdens transport - Lossen van de auto in de haven van Rotterdam - Inklaren e.d. in NL - Auto aanpassen voor de RDW keuring - Aflevering bij mij thuis op NL kenteken Tijdens elke tussenfase worden foto's gemaakt zodat goed vastgelegd wordt in welke staat de auto zich op welk moment zich bevindt. Ik kon ook door de verkoper de auto laten verschepen. Maar dan had ik minder "controle" over het proces gehad en heb ik geen flauw idee hoe het inklaringsproces werkt. Bij SCL neem je de diensten in modules af. Dus je kunt zelf bepalen wat je wel en niet uit handen wilt geven. Al met al kost het best wat geld (de all-risk verzekering tijdens transport kost mij al bijna € 1.000,-). De inspectie ter plekke kost € 595,-. Maar mede door deze inspectie zijn toch een paar kleine dingetjes geconstateerd - ik heb een nagenoeg nieuwe auto uit 1985 gekocht met 18.000 mijlen, dus heel veel mocht er ook niet aan mankeren, en heb ik de aankoopprijs nog iets kunnen laten verlagen. Dus de inspectie heeft zichzelf terugbetaald. Je noemde eerder de 10% invoerrechten. Weet dat deze niet van toepassing is op een auto ouder dan 30 jaar. Je moet nog wel rekening houden met btw als de auto uit een niet-euro land wordt geïmporteerd. Standaard is deze 21%. Voor auto's ouder dan 30 jaar is deze 6% (2017). De overheid overweegt om het lage btw-tarief te verhogen naar 8%. Dus volgend jaar kan dat zomaar hoger zijn. Suggestie: als je de auto zelf niet fysiek kunt gaan bekijken, dan zou ik denk ik toch wel adviseren om gebruik te maken van zo'n inspecteur. Is het in Europa, en je kunt met de auto er naartoe, waarom maak je er dan niet een leuke trip van? Brecia is, vanaf Putten en zonder files, in pakweg 10 uur te rijden ... Vrijdag heen, zaterdag bekijken en weer terug? Dus één overnachting pakken? Met twee man zou je zelfs 's nachts kunnen rijden ... ik zou bijna aanbieden om met je mee te gaan omdat zo'n tripje best leuk zou moeten zijn
|
27 sep 2017 9:42 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
*Het is niet de voorkant, maar de achterkant van de achterkoffer waar het water blijft staan, wanneer de dichtingen versleten zijn. *Is gemakkelijk te (laten) vervangen: de hele vloer tussen motor en voorkoffer, zolang de tunnel en de kokerbalken (met de kriksteunen) goed zijn. Ik denk niet dat je er een (1) gaat vinden die niet gelast is trouwens. *Wat betreft roeste batterijhouder, idem, niets van aantrekken, het is eronder dat het van belang is (zie mijn foto). De batterijhouder kan roest zijn en het ophangscharnierpunt niet en omgekeerd. Oorzaak was oude lekkende batterijen en dan kan raar maar waar het zuur in de batterijschaal blijven en daar opdrogen en dus de ophanging eronder nooit bereiken. Kijk of ie een zwarte kunststof regenschaal heeft onder de motorrooster, ontbreekt vaak. Het is de bedoeling dat het motorcompartiment goed verlucht langs boven en toch niet natregent. Werkt de verwarming wel, als je er ieder seizoen wil mee rijden. De meeste eigenaars komen des winters toch niet buiten en zorgen daar dus niet voor. (Indien niet werkend, zie na: uitlaatwarmtewisselaars, de verwarmingspijpen van aan de soepele buizen met klemringen in het motorcompartiment over de kokers tot aan de voeten, verwarmingskleppen en kabeltjes, ... en als dat er allemaal is en je krijgt nog geen warme lucht, kijk of je de ventilator kan vinden vooraan in het motorcompartiment. Vraag me niet hoe ik dat weet. ) Alles wat ontbreekt is duur en reden om de prijs te drukken. Zijn er geen glazen gebarsten of lichten beschadigd. Minder belangrijk voor de achterlichten, waarschijnlijk ga je ze vervangen naar EU; Hou dan al maar 500€ klaar bovenop, al kan meer ook. Ik heb er wsch eentje in reserve in niet zo frisse staat, maar maak je geen illusies, dan zijn ze nog altijd duur. Idem voor de glazen van de koplampen en de lichten in de bumper (of mistlampen of verstralers). Eigenlijk kan je blijven doorgaan zo. Jouw favoriet is omgebouwd naar 5 gaats velgen, bekijk eens de valkuilen.
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
Laatst bijgewerkt door hendrik914 op 28 sep 2017 17:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2017 0:59 |
|
|
rens914
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
en, mocht je onderdelen of plaatdelen nodig hebben. Deze jongens hebben alles voor je https://www.mittelmotor.de/cms/en/
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
28 sep 2017 9:26 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Kijk, dat is nog eens een leuke meevaller! De vorige auto's die ik geïmporteerd heb kwamen uit Japan maar waren van tussen '93 en '97. Nu je het zegt heb ik dat toentertijd wel gelezen maar het was niet blijven hangen omdat het niet van toepassing was op die auto's. Import uit Japan gaat compleet anders trouwens, daar is alles op export gericht en regelt de verkoper transport en verzekering. Wat je zelf moet (laten) doen is de rest vanaf het van de boot halen en inklaren. Omdat ik zelf grotendeels wel bekend ben met het proces ga ik geen compleet pakket afnemen zoals SCL dat aanbiedt. Voor transport, verzekering, inklaren en afleveren bij mij thuis heb ik al een partij. Voor een aankoopkeuring heb ik tot nu toe met een verkoper afgesproken dat hij langs een dealer gaat met de auto, dat is net zo makkelijk. Haha, ik zou het bijna doen. Als ik vrijwel zeker ben dat ik de auto zou kopen dan zou ik dat zeker overwegen, maar in dit geval is er zo veel keuze dat ik geen weekend ga opofferen voor één willekeurige auto. Sorry dat ik je een tripje door de neus boor. @hendrik914 Nogmaals bedankt voor je tips!
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
02 okt 2017 11:31 |
|
|
Wing
|
Re: Porsche 914 geschikt voor klassieker rally?
Je gunt jezelf ook niks By the way: jij hebt dus ervaring met het lossen in Rotterdam en het inklaren. Kan jij mij aangeven hoe zoiets praktisch gaat? Wellicht kan ik dit weer van jou leren. Ik heb nu SCL de opdracht gegeven deze zaken voor mij te regelen. Maar het duurt zeker nog 3 a 4 weken voordat mijn aankoop in Rotterdam is. Dus misschien kan ik mijn planning nog aanpassen als dat interessant is.
|
02 okt 2017 20:53 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
Ja, misschien moeten we het gewoon doen. Ik wilde je niet afwijzen. Ervaring, in die zin dat ik het ook uitbesteed maar wel aan een bedrijf dat het voor een habbekrats doet. Het daadwerkelijk lossen van de auto kun en mag je niet zelf doen, daarvoor betaal je een klein bedragje aan de verschepende partij. Het inklaren zou je in principe zelf kunnen doen maar voegt weinig toe. Dat heb ik dus uitbesteed en betaal inclusief de auto bij mij thuis afleveren nog geen 200 euro. Maar ik denk niet dat jij dat nog kunt wijzigen als je auto al op transport is. Inmiddels heb ik de auto in Canada helaas niet kunnen kopen. Iemand anders was net iets eerder met een bod en ik heb uiteindelijk naast de pot gepiest. Het stomme is dat de verkoper het netjes wil spelen maar de koper het ontzettend ingewikkeld maakt. Ik had het geld al lang overgemaakt en de auto zo onderhand al op de boot gehad. Maar ben vooral in Amerika aan het kijken verder. Aanbod is er genoeg en er zitten ook wel een paar hele mooie auto's tussen, maar veel kampen zoals gezegd nog met roest op de bekende plekken. Vrijdag wilde ik toch maar eens bij Witmer en Odijk gaan kijken. Al moet ik wel zeggen dat ik inmiddels alleen nog maar naar 2.0 auto's met de side-shifter kijk en niet direct verliefd ben op hun auto. Het is ook niet echt een koopje, maar misschien valt het mee als ik er daadwerkelijk naast sta.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
04 okt 2017 17:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
"ik denk het niet". Succes met je verdere zoektocht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 okt 2017 18:52 |
|
|
Tobias
Amsterdam
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
|
04 okt 2017 19:14 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
Kijk eens naar het op één na hoogste bod?
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
04 okt 2017 22:13 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
Nog 14 minuten voordat deze veiling sluit........
|
04 okt 2017 22:16 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Op zoek naar een Porsche 914
Okay, ik was dus de hoogste bieder. Blijkt dat de 'reserve' niet gehaald is. Zit je daar dan de seconden af te tellen terwijl niemand over mijn bod heen gaat...
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
04 okt 2017 22:33 |
|
|