Die rekensom is niet zo moeilijk hoor, ik schreef al: “De Amerikaan kost ca. 45 K (euro's) in de VS, dat is in NL inclusief vervoer en invoerrechten (excl. BPM en BTW) ca. 53 K. in NL.”
Als ik de auto zakelijk ga rijden speelt BTW geen rol, dus deze prijsvoorstelling was vooral even om het vergelijk met de ‘Duitser’ zuiver te kunnen maken...
Goed plan trouwens om eens even met Atlanta of NL dealer te bellen, ik vermoed wel dat ze er niet veel trek in hebben (want ‘het brengt ze niets’) maar je weet maar nooit natuurlijk....
De Turbo ‘S’ keuze is inderdaad vooral vanwege de exclusiviteit, als ik er dan toch voor ga, dan maar ‘all the way’, en inderdaad een handbak, ik heb al een 964 Tip, die op zich heel goed bevalt maar wil nu dus een HB. Ik ben persoonljk redelijk maf van Cabrio’s alhoewel een coupe ook niet verkeerd zou zijn hoor, daar zit echter meestal een open dak in en dan zit ik met mijn 2,01 mtr weer nogal ingeklemd tussen stoel en (lagere) dak (vanwege het schuifdak...) Cabrio’s zijn perfect als je lang bent...
Kleurverschil voorbumper en koffer zag ik ook, bovendien kan je behoorlijk inzoomen en zie je ‘gespoten’ steenslag. Volgens de verkoper ontbreekt de koffersticker omdat die niet meer geplakt werd op de 996 Turbo S vanaf de modeljaar 2005 (dus laatste jaar niet meer).. geen idee of dat klopt, iemand ?