Auteur |
Bericht |
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Leuk verhaal. Mooie 996 met de juiste specs. Ze komen overeen met mijn 996 en kan je zeggen: daar ga je veel plezier mee beleven. De 996 Carrera handgeschakeld is met 1320kg eigengewicht en 320 pk een fijne rijders auto.
_________________________________________ De precisie 911
|
15 okt 2016 7:33 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
|
01 okt 2017 22:12 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Dat was ook wel nodig als ik zo naar de vervuiling kijk. Top gedaan Kun je het nu ook zien op je temp mtr dat de temp lager blijft?
|
02 okt 2017 17:56 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Ik ga wel op die meter letten natuurlijk maar ik heb gehoord dat deze een gemiddelde waarde aangeeft en niet zo nauwkeurig is. Iemand (Kheldar?) gaat een olietemp meter monteren in een 996, dat geeft pas een echte indicatie, daar ben ik benieuwd naar.
|
02 okt 2017 21:44 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Ik kan de olietemperatuur uitmeten met mijn Launch EasyDiag OBD dongle.
Over het algemeen ligt (warm of koud weer) mijn watertemperatuur rond 81-86grC (rijden- stilstand) en de olie 90-96grC (stilstand-rijden). Bij filerijden klimt de watertemperatuur langzaam hoger maar de fans gaan dan al snel aan.
Denk dat die lage snelheidssituaties met warm weer het gevaarlijkst zijn voor de motor. Weinig rijwind om te koelen. Lage toerentallen die olie en water rondpompt. Relatief hoge belasting op zuigerwanden bij optrekken waarbij er op dat moment relatief warmer water circuleert. En te weinig olie uit de sproeiiers op dat moment om goed te koelen.
Daar is de Resto koelmodificatie op gericht. Thermostaat die eerder open begint te gaan waardoor een temperatuursevenwicht bij iets lagere temperatuur wordt bereikt wordt. Bij lage (stationaire) toerentallen meer water rondpompen (Waterpomp die sneller ronddraait) Eerder de ventilators in de hoogste stand aan. Sneller extra koeling van de radiatoren bij oplopende watertemperatuur.
|
02 okt 2017 23:15 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Dag Kheldar, ik was net aan het zoeken op jouw posts en kwam in het topic van Martinos terecht: Mooi! Heb het niet eerder gelezen en dus nog niet geprobeerd. Heb wel een chinese OBD met bluetooth binnen sinds kort maar nog niks mee gedaan. Het is nieuw wat ik lees over motortemperaturen en belasting. Opvallend.
|
02 okt 2017 23:30 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Ja klopt voor de mk1 heb je de aircohack. Handig voor als je het nodig vind!
--------------------- The AC Climatronic unit is actually manufactured by Audi. There is some sort of serial data stream (not CAN) that allows the AC unit to display engine parameters.
To switch from F to C: Hold down the recirculating button then push both the temperature + - buttons.
To access diagnostics: Hold down the Recirculating & Air up buttons for 5 seconds. The + - buttons go up and down through the list of "c" codes. The center vent button switches the left display between the "c" code and its actual value. Press the Auto button to exit. Here is a list of what can be seen:
0c - ERL 1c - Oil Temp? 2c - Inside temp. Sensor mounted in the aspirator assembly at the side of the dash. 3c - Outside temp. Sensor located inside the air inlet of the A/C unit. 4c - Outside temp. Sensor located in front grill of the radiator. The data is fed to the Climatronic from the instrument cluster. When not moving, the instrument cluster OBC temp display retains it's last setting until moving. This is to prevent heat emanating from the radiator affecting the temperature sensor. The A/C unit uses the lower of the two outside air temp values in determining fresh-air temp. 5c - Outside temp. (matches with OBC outside temp display) 6c - Coolant temp. 7c - Footwell discharge temp. 8c - Sun sensor (dash top) 9c - Sun sensor. 10c - Passenger compartment fan speed. 11c - Passenger compartment fan voltage. 12c - Temperature mix Flap command 1=COLD, 100=HOT 13c - Temperature mix Flap position 14c - Central Flap command 15c - Central Flap position 16c - Footwell/Defrost Flap command 17c - Footwell/Defrost Flap position 18c - Recirculation Valve command 1=OFF, 100=RECIRC 19c - Recirculation Valve position (feedback) 20c - Vehicle speed in kph, updating only once per second. (real speed, not speed+safety margin as in the speedometer) 21c - Engine RPM in hundreds. This too only updates once per second. 22c - ? 23c - ? 24c - Sun sensor, exterior lights switch & panel lights control (term. 58 & 58d voltage) - used for A/C panel display illum. 25c - ? 26c - ? 27c - ? 28c - Fan speed? 29c - ? 30c - Engine run time in seconds (255 max.)(=0xff) 31c - Timing counter 32c - Displays test 33c - Software version? Mine states 3.4 34c - ? 35c - Outside temp. from inlet sensor (filtered?) 36c - temp?
|
02 okt 2017 23:41 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Alleen MkI? Oeps! dan moet ik de OBDII maar eens door krijgen.
|
02 okt 2017 23:54 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Oops dacht dat je mk1 had. Olietemperatuur krijg je niet uitgelezen met een generische obd2 lezer. Zit gecodeerd. Durametric kan het wel. En waarschijnlijk de duurdere professionelere OBD tools ook. Ben er achtergekomen dat de OBD scanners van Launch het wel kunnen. Moet je wel het Porsche pakket aanschaffen. Met de EasyDiag 2.0 Plus Bluetooth dongle krijg je er twee vrij uit te kiezen automerken bij.
|
03 okt 2017 0:25 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Even een update van het DHZ-front. ik ergerde me al een tijdje aan de steenslag op de bumpercover. Vorige week heb ik hem er af gehaald en de gaten met de soldeerbout en tywraps-plastic dichtgeplakt. De spuiter heeft het afgemaakt en de kleur er op gezet. Daarna heb ik hem nog gecleand met korrel 2000 en gepolijst met commandant4 De kentekensticker is 30x6,5cm. Het formaat was even een gokje maar ik vind de verhouding kentekengeel/arcticsilver okee. De achterplaat is origineel gebleven. Kritiek mag!
|
21 jul 2018 22:28 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Knap wat je allemaal doet. De sticker snap ik nooit zo goed, op de een of andere manier vind ik het op Ferrari’s nog kunnen maar op de rest wat wannabee. Maar wie betaalt bepaalt, en jij vindt het mooi, dus top! Zijn het trouwens keramische remmen die je erop hebt of zijn de remklauwen ooit geel gespoten?
|
22 jul 2018 8:00 |
|
|
Tobias
Amsterdam
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Kan je daar iets meer over vertellen?
|
22 jul 2018 9:40 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
nee, geen Ferrari wannabee, ook niet dat gevoel erbij. Ik zie het kenteken als een noodzakelijk kwaad die in geval van de lage lijnen van de 996 afbreuk doet aan het oorspronkelijk ontwerp. De vorige eigenaar heeft de klauwen geel gespoten. Ze horen zwart te zijn bij de carrera begreep ik. Zie volgende foto's hieronder.
|
22 jul 2018 16:04 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Gewoon roeren met een hete bout in het plastic van de bumper. Bij voorkeur even de laklaag wegschuren anders meng je die in je plastic prutje. De plastic soort van de bumper en van de ty wrap is allebei PPP, dat mengt zonder dat het later gaat barsten. Vervolgens smeltend plastic toevoegen en laten stollen. Steeds meer tot je alles opgevuld hebt. Daarna heb ik met 280 korrel enige vorm gegeven aan de bolling. Op een gegeven moment is het genoeg en mag de spuiter het overnemen. Het waren 4 kleine schroefgaatjes en 2 vierkante gaten van ik schat 6 a 8 mm. Daar had ik grote ty wraps voor die het gat bijna in één keer vulde. Die heb ik met kleine wraps weer vastgesmolten in het geheel. En zoals gezegd, de spuiter doet de rest met plastic primer en 2K lak en blanke lak.
|
22 jul 2018 16:23 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Toen de bumper bij de spuiter was heb ik de wielen zelf aangepakt. Er was door de vorige eigenaar aan één wiel stoeprandschade gemaakt die door een velgenspecialist is verwijderd. Wel is dat zo miniem gedaan dat alleen de velgrand opnieuw is gespoten. Daarbij is een zwarte rand onder de blanke lak gekomen die ik niet meer kon wegpoetsen. En ook steenslag. Dat irriteerde ook elke keer. Anyway, genoeg reden om de velgen te schuren en te plamuren. Ik deed dit voor het eerst hoewel de theorie me bekend is. Van zo: Via zo, (eerst banden leeg laten lopen zodat de kaarten er makkelijker tussen konden): naar zo: en uiteindelijk blanke lak in 2K Het valt me op dat de gele klauwen nu meer opvallen: Ik stel me voor dat de origineel-puristen het vloeken in de kerk vinden. Ik vind het geslaagd; de combi van de donkere velgen en de stickerplaat doet me meer racy overkomen.
|
22 jul 2018 16:51 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Netjes hoor! En nogmaals, knap dat je dit zelf kunt, lijkt me mooi om zelf te kunnen. Die klauwen zou ik mooi zo laten, mooier dan het standaard zwart.
|
22 jul 2018 21:12 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
dankjewel! Misschien dat de klauwen nog rood worden. Geen haast maar ik vind het beter passen bij de achterlichten die rood/zilvergrijs zijn.
|
23 jul 2018 9:26 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
klauwen zou ik dan mooi geel houden. Rood is weer alleen voor een 4S en Turbo en vind ik dan weer minder geslaagd op een non-Turbo/4S (weer een beetje wannabee gevoel). Maar aan jou natuurlijk de keus, jij moet er blij van worden..
|
23 jul 2018 9:48 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Je ziet; mijn insteek is meer color-matching. Jij let meer op de originaliteit van de diverse types 911.
|
23 jul 2018 10:22 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Zeker, ieder zijn ding. En als jij er blij van wordt, direct doen!
|
23 jul 2018 10:48 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
En in kader van originaliteit of anderszins maffe P dingen, de punt van het logo op het naafkopje nog even richten op het ventiel he..
|
23 jul 2018 10:51 |
|
|
onderblok
BMW E30 M3
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
oei! Dat krijgt wat autistische trekjes. Nu je het zegt, had ik kunnen weten.
|
23 jul 2018 13:25 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Autistisch idd... en nog fout ook. Er is een tijdje terug hier op het forum er op gewezens dat het eigenlijk naar de slotbout moet wijzen.
|
23 jul 2018 13:55 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
ook nog, ik ben abuis! maar was dat ook wetenschappelijk onderbouwd? Anders houd ik het hierbij hoor..
|
23 jul 2018 16:30 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Enkel met luchtgekoelde documentatie.
|
23 jul 2018 17:54 |
|
|