Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zover ik weet niet...
overkopertje van een klant van me in italie, denk dat ik em volgende week binnen krijg
_________________________________________ Got coffee?
|
05 okt 2005 22:18 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
alles compleet, met doos en tweede band, schroevendraaier etc.?
|
05 okt 2005 22:21 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
doos, papieren, rubber band enzo zit er allemaal bij zover ik weet
anders weet ik em te vinden
|
05 okt 2005 22:23 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Als het een Italiaan is is ie gevlogen.
Hoop dat je er niet teveel voor hebt betaald.
|
05 okt 2005 22:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
is een klant van me (heeft een behoorlijk bedrijf wat niet zo snel wegvliegt), heeft meer van mij tegoed dan andersom
heb verleden jaar een contractje knoflook voor hem afgesloten, met de winst daarop kan hij al zeker 20 van deze panerai's kopen
komt wel goed
|
05 okt 2005 22:28 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
05 okt 2005 22:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Mooi klokkie. Italiaan? Zeker precies 120.000 km gelopen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 okt 2005 23:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
|
05 okt 2005 23:12 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik heb ook (weer 's) een horloge gekocht....
Ik heb de Navitimer van Breitling altijd al een heel fraai horloge gevonden, maar de prijs ervan stond/staat me niet aan. Gezien het uurwerk dat erin zit, zijn de nieuwe Navitimers nogal 'overpriced' naar mijn smaak.
Ik heb er al eentje, maar dat is een oudje:
Dat is geen automaat, maar een handopdraaier (zoals het hoort) en met OAPA-logo (zoals in het plaatje, maar dan uit ± 1965; dus met 2 zones i.p.v. 3)...
Ziet er zo uit dus (ongeveer):
Ik vind het alleen zonde om dat horloge dagelijks/veel te dragen en dus heb ik me laten verleiden om dit horloge te kopen (voor dagelijks gebruik):
Wat is dit een geweldig horloge zeg; zeker als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt!
- Ziet er goed uit (vind ik...)
- Heeft een handopdraai 3133-kaliber met grote 'gangreserve', 23 steens
- Glasbodem (zodat je het uurwerk goed kunt zien)
- Hoogwaardig materiaal (Stalen kast en een massief stalen band met een hele mooie 'blinde sluiting')
- Een prachtig gedetailleerde wijzerplaat die er strak uitziet
En dat voor die prijs.... Je vraagt je af hoe het kan...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 okt 2005 9:33 |
|
|
John
Cayenne
|
Eeen beetje klokkie, dus zeker een breitling, kan je perfect op je werk dragen, man die slijten niet hoor, en kunnen tegen een stootje.
Andre Hazes droeg ook altijd zijn Breitling op zijn werk
John
geen Breitling, wel altijd een R. GMT II (pepsi kleur) op mijn werk.
|
13 okt 2005 10:18 |
|
|
Black Betty
|
Die 65-er Breitling heeft nog behoorlijk wat emotionele waarde en bovendien is het dus een 'oudje'...
Om die reden draag ik 'm wel, maar niet permanent (ook naar m'n werk, hoor!)
Naar m'n werk draag ik eigenlijk altijd mijn Fortis....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 okt 2005 10:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
which says it all....
|
13 okt 2005 10:52 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Oudere Breitlings top, nieuwere modellen, niet mijn smaak.
Met uitzondering van de Montbrilliant.
|
13 okt 2005 12:54 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
"less is more" meer mijn stijl.
|
13 okt 2005 13:14 |
|
|
horn
PF #57
|
speedy, wat een mooi klokkie die 65'er. Ineens vind ik een navitimer mooi...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 okt 2005 19:23 |
|
|
Black Betty
|
Ik kón het weer niet laten...
Ik bood € 17,50 op ebay op een horloge dat ik wel leuk vond. Ik had natuurlijk nooit gedacht om het voor díe prijs te 'winnen' (zoals ze dat zo leuk noemen bij ebay ) en ik heb die veiling dan ook verder niet in de gaten gehouden! Blijkt dat ik 't horloge tóch voor die prijs gewonnen heb! Het was € 22,75 inclusief verzendkosten vanuit Hong Kong!
Vandaag opgehaald bij het postkantoor en het horloge valt écht niet tegen!
Het is een Breitling-wannabee met een werkende 'slide-rule', een prachtig uitgevoerde wijzerplaat, 24-uursaanduiding, werkende chronograaf, datum, etcetera, etcetera.
Er zit een Citizen-quarz uurwerk in en ook dáár is natuurlijk in principe niets mis mee...
er zit een Porsche-embleempje onder de 12-uur aanduiding en dat vind ik best geinig.
Het horloge voelt zwaar en stevig aan en de kast, de drukkers en de lunette zijn -zo blijkt uit de gebruiksaanwijzing die erbij zit (ja, zelfs díe zit erbij voor die prijs, plus een mooi leren doosje )- van RVS...
Zo ziet 't horloge eruit:
Daar is toch geen winst meer op te maken? Het kalfsleren bandje kost volgens mij bij elke willekeurige juwelier meer dan wat ik voor het horloge heb betaald!
Je snapt niet hoe ze het voor dit bedrag kunnen produceren (plus verpakken en verzenden)... Toch?
Ik twijfel er nog even over of ik dit horloge wel zal gaan dragen (want ik heb natuurlijk ook nog die fantastische andere horloges)...
Tja...
Dilemma, dilemma...
|
23 nov 2005 15:15 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Juich niet te vroeg, ik kom regelmatig in Aziatische landen en ze gooien je dood met dergelijke kwaliteit klokjes ook voor deze prijs. Als je ze naast een echte legt is inderdaad het verschil haast niet te onderscheiden maar....
wacht maar een paar weekjes later, als je het klokje dagelijks gedragen hebt, glas valt eruit, knopje breekt af of gaat niet meer terug, goud, chrome of wat voor een laag dan ook laat los. Maw je wilt echt niet meer met dat klokje gezien worden.
IK heb er zoveel gehad en uiteindelijk draag ik er geen een meer en is het toch nog "duur"koop geworden, of eigenlijk heel simpel, Rommel is atijd te duur.
Ik hoop dat ik je plezier niet vergald heb, niet de bedoeling.
PS.
Heb je al eens een beetje met de bezel en het knopje gejutterd, grote kans dat ze wiebelen etc.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 nov 2005 15:55 |
|
|
Black Betty
|
Nou...
Ik heb er inderdaad aan gevoeld en alles sluit strak en de lunette draait ('ratelloos') strak en mooi/stevig rond.
De wijzers zijn niet van die glimmende en goedkoop ogende dingen, maar zijn mooi afgewerkt. Het rode puntje van de secondewijzer van de chronograaf en de permanente secondewijzer lijken wel geëmailleerd.
De afwerking is ook heel goed (niet glimmerig en het ziet er ook niet 'verchroomd' uit). Het óógt zelfs niet 'nep'; ook niet als je het beter bekijkt...
Er staat overigens nergens Breitling op, dus het pretendeert geen Breitling te zijn.
Het is van dezelfde leverancier die ook de immitatie PAT-chronografen levert. Zo'n Pat-chrono heb ik al een tijdje (een jaar of 2) en die loopt nog steeds perfect, alles werkt nog super en het horloge ziet er ook nog steeds heel fraai uit...
Ik heb ook al eerder van die Taiwan-nepperds gehad (die jij beschrijft), maar deze is toch echt anders (kwalitatief dan).
Ik zie wel hoe het horloge zich houdt!
|
23 nov 2005 16:15 |
|
|
MartijnS2
Porsche 944 S2
|
Tja... Er mag dan wel geen Breitling op staan, maar het is natuurlijk een schaamteloze kopie.
Ik snap trouwens niet zo goed waarom mensen, zeker iemand die Porsche rijdt, zoiets koopt. Porsche is een product met techniek, emotie, functie en vorm. Als je daar waardering voor hebt zou je dat toch ook in andere producten moeten kunnen waarderen
|
23 nov 2005 19:20 |
|
|
Black Betty
|
Die discussie is al eerder (hier op het forum) gevoerd...
Deze discussie kun je trouwens ook opstarten met mensen die een bijvoorbeeld een (Porsche) replica bouwen en/of kopen (bijvoorbeeld een Speedster, een Spyder, of een 959). Waarom geen originele? Waarom ben je bereid aan zo'n nepperd geld uit te geven?
De redenen zijn natuurlijk legio:
- ik vind het origineel wel mooi, maar ik kan 't niet betalen
- ik vind het origineel wel mooi, maar ik wíl het er niet voor betalen
- ik vind de 'looks' mooi, maar het merk zegt me echt geen ruk
- ik vind het leuk om iemand met een origineel lekker te kunnen stangen
- ik wil ook patserig overkomen, ook al kan ik het niet betalen
- ik vind het bedrag wat ik ervoor betaal wel in overeenstemming met de waarde die ik eraan hecht
- het origineel is niet (meer) te koop, dus waarom dan geen immitatie?
- ach, als dít exemplaar het niet meer doet, flikker ik het lekker weg
- etcetera
- enzovoorts
- enzoverder
|
23 nov 2005 19:23 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Amen. Helemaal eens Speedy! Kijk je kan je geld maar een keer uitgeven en als je plezier beleefd aan zo'n replica: why not? Mij zul je er niet over horen
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
23 nov 2005 21:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
23 nov 2005 21:12 |
|
|
MartijnS2
Porsche 944 S2
|
SPEEDY944,
sorry, ik heb die discussie compleet gemist... Ik volg dit forum niet al te lang... Neemt niet weg dat je voor vergelijkbaar geld een Swatch of een Seiko kan kopen, betere echte horloges. Maar goed dat is mijn mening, en meningen zijn als kontgaten, elk mens heeft er een.
|
23 nov 2005 21:37 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Wat een shit!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 nov 2005 21:47 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ben op zoek naar een leuke horloge, prijs tot ongeveer 800 euro [ 1000 dollar], iemand suggesties? Of waar te zoeken? Ga over 10 daagjes op vakantie dus wilde sowieso al in de taxfree shop kijken [malediven].
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
23 nov 2005 22:19 |
|
|