Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Weer ff bezig geweest met demonteren.
De benzine tank moest er aan geloven dus die moest maar eerst leeggehaald worden.
Onder de tank zitten twee aansluitingen die van de tank naar de body gaan, en de laagste heb ik als eerste losgehaald aan de "body-kant" en zo de benzine in een jerrycan opgevangen.
Nadat het meeste eruit was heb ik twee griptangen op de slangen gezet zodat deze niet verder zouden lekken als ik de tank ging losmaken.
De tank zelf zit vast met 3 bouten icm met klemmen (in mijn geval maar 2.....) en de vulpijp bestaat uit twee delen. Verder zit er bovenop nog een sensor voor het benzineniveau en een soort van harde slang voor een compensatieresevoir (heb ik net even opgezocht
)
Dus als het goed is dit losdraaien en hij kan eruit.
Even de vulbuis losmaken, beetje wrikken want er zit een soort tape tussen de tank en de body (overigens behoorlijk vergaan) en voila, hij kan eruit!!!
Daarna de ruitenwissermotor eruit. Normaliter zit die vast daar waar de draaiende delen door de body heen komen, maar geheel in de trant van mijn autootje, zaten deze al los en zat hij alleen nog vast
aan een soort dik flexibel stuk stof achter een van de tellers.
Ff het lege bakje van de remvloeistof eraf en dan maar eens gaan kijken naar alle kabels.
Voor wat betreft alle kabels heb ik echt gekeken naar hoe het zit en heb er over na lopen denken hoe ik dit het beste kan documenteren.
Mijn conclusie was: eruit met die zooi!!!!
Er zijn heel veel kabels niet aangesloten,zekeringshouder kapot, sommige kabels doorgeknipt en andere weer gebroken.
Dit gaat dus compleet vervangen worden door een gloednieuwe, dus dat maakt het demonteren een stuk makkelijker.
De tellers zijn makkelijk te verwijderen, je kan ze er zo uitdrukken en dan alleen maar de kabels eraf halen.
Behalve de kilometerteller, deze zit vast met een dikke kabel die helemaal doorloopt naar achteren en er zit een dunner kabeltje aan vast om de dagteller op nul te zetten.
En voor die laatste moet je wel weten hoe je hem los moet halen. Er zit namelijk een heeeel klein schroefje om hem op zijn plek te houden.....en dat duurde even voordat ik het doorhad.
Toen was het een kwestie van 2 schakelaars en een aansteker op het dashboard losmaken en de hele boel kon eruit gehaald worden.
En dan ziet het er ineens een heel stuk kaler uit in de cockpit en het vooronder!!!
Volgende klus: stuurkolom, het bedieningspaneel van de verwarming, de kabelboom die naar de motor loopt, de pedalen en de remcylinder!!