maurice schreef: Ik herken dit probleem. Heb ik met de C4 ook gehad. De Ni-MH accu in de sirene wordt bijgeladen wanneer het contact aan staat. Zet je het contact uit en wordt de kritische spanning van de accu in de sirene bereikt dan geeft hij één korte felle piep. Die batterij is prima te vervangen. Het lastigste is de kit waarmee hij in de behuizing is verankerd. Op de batterij staat ook het typenummer, spanning en capaciteit. Ik meen dat het 7.2V 1400mAh is maar zeker weten doe ik dat niet meer. Ik zal eens kijken of ik er nog wat van terug kan vinden. Ik heb toen online eenzelfde type kunnen vinden. Je kunt ook even het aantal Ni-MH celletjes tellen waaruit hij is samengesteld. Iedere cel is 1.2 Volt. Even optellen en je weet het voltage. Maar zoals gezegd, het type en specs staan er gewoon op.
Pak niet zomaar een accu die er op lijkt. Ten eerste de spanning maar vooral de capaciteit (en daarmee de laadstroom) kan niet kloppen. Een accu met een te hoge capaciteit heeft ook een andere laadstroom en dat kan het einde van de stroomregelaar op het alarmbord betekenen. |