Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Ok:-) thx horn.
De diagnose was toen ik bij ruud was gearriveerd en de 964 er uren had gestaan dat er slechts 2 druppels olie lag aan de linker achterkant.
Vervolgens is ruud gaan zoeken waar het wegkwam en kwam tot de conclusie dat de onderste klepdekselpakking ietwat zwete
Dus de motor hoefde niet uit de auto gehaald worden om voetpakkingen enz enz te vervangen.
Wat wel gedaan is : onderste klepdekselpakkingen vervangen,klepspeling controleren( was0.55 dus precies wat het moet zijn ,mag tussen de 0.55 en 0.72 zijn)
Bougies zijn eruit geweest en bleken slechts handvast te zitten wat dus de sympthomen van lekke koppakkingen veroorzaakte.
Olie en filter en brandstoffilter vervangen.
Verder zaten oa sensors los oa van de airco waardoor hij nadat hij aangezet werd na een paar sekonden weer uit ging.
Een kabelboommantel was doorgeschuurd en is gerepareerd en tevens beschermd zodat dit niet nog eens kan gebeuren.
Uitlaat is er uiteraard onderuit geweest en heb ik de eindtip opnieuw gepolijst en ruud heeft hem geglasstraalt en behandeld met een speciale lak waardoor hij weer als nieuw was .
De remschijven zijn rondom vervangen evenals de remolie,was nog een hele toer om vooral de achterste schijven los te krijgen omdat de onderste inbusbout bijzonder lastig was doordat je door de achterwielophanging heen moest met een sleutel die precies door een piepklein gaatje moest.
De versnellingsbak had een losliggend rubber ,die is weer vastgezet.
Verder zijn de slangen van de warmte wisselaars vastgezet ,er bleken geen slangeklemmen op te zitten....
En nog wat kleine dingen .
Maar idd ik moet me minder druk maken voor als er weer eens een druppel olie op de vloer ligt
Kortom ik ben Ruud zeer dankbaar dat hij mij heeft willen helpen met mijn 964 en vindt het nog steeds helemaal geweldig en te gek ,de b&b wat we geboekt hadden was ook erg mooi en goed verzorgd.
We hebben leuke 5 dagen gehad waarvan we er 3 al sleutelend doorgebracht hebben de resterende hebben we rond getoerd langs de kust met de 964.