Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:22



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
CIS --> EFI conversie 930 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht CIS --> EFI conversie 930
Heeft er al iemand hier in nederland zijn CIS systeem omgebouwd naar EFI voor de 930. ben het namelijk van plan om te gaan doen. ben alleen benieuwd of er al iemand EFI in zijn 930 heeft. en ervaring heeft met het inbouwen ervan, en met name de afstelling(mapping). :?:

kijk maar even op voor de details: http://www.pem.com.au/porsche.htm of bij http://www.patwilliamsracing.com/racedrivetrainefi.htm

is zo te zien een aardige verbetering. :D


09 apr 2004 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Electromotive TEC III schijnt een van de betere betaalbare opties te zijn.
Geen idee of er in Nederland iemand is die het wel eens heeft ingebouwd.
Afstellen moet zo-ie-zo op de rollenbank

MoTec is helemaal top-of-the-bill, maar de prijs ook :D

Als ik het goed zeg levert Inzinger spul van DTA. Volgens mij zit dat ook op Paskal's supercharged 930

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


09 apr 2004 12:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Jeroen,

Helemaal juist. Heb inderdaad DTA-spul in mijn 930 kompressor zitten. E.e.a. is er inderdaad ingezet door Inzinger in Geldrop.

Paskal


09 apr 2004 12:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ik zal inzinger es een belletje geven, de standaard kit van pat williams racing komt op 6000 dollars uit. en is speciaal voor de 930 op maat gemaakt(inclusief hardware zoals injectoren,adapters, aanpassen ontsteking,etc,etc,...) en ze kunnen ook de correcte mapping mee geven voor mijn 3,4 liter btr blok.
het mooie van zijn kit is dat je nog gewoon de orginele inlaatspruitstuk kunt gebruiken.

waarom wil ik van CIS af, met efi betere response op het gaspedaal,beter af te regelen/stellen, en bij CIS is 450 pk wel het maximale wat je uit je blokje kan persen. aangezien ik naar 500+ pk's wil, moet ik ook dat stukkie dus gaan veranderen.


09 apr 2004 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
$6000 ????
Dan wordt je mooi genept!!!
Die kit maakt zelfs nog gebruik van de standaard verdeler en inlaatspruitstuk...!

Voor $500 minder heb je een komplete Electromotive unit, met dubbele ontsteking (crank triggered, dus niet via een normale verdeler) EN 6 individuele throttle bodies (inlaatkelken met gasklep)

Als ik jou was zou ik hier maar eens rond snuffelen...
http://www.clewett.com

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


09 apr 2004 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
interesting site, daar ga ik even voor zitten. :D thx

begint in iedergeval al met een leuke foto van een 914 (een van m'n oude liefdes) :D


09 apr 2004 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
RufBTR schreef:
waarom wil ik van CIS af, met efi betere response op het gaspedaal,beter af te regelen/stellen, en bij CIS is 450 pk wel het maximale wat je uit je blokje kan persen. aangezien ik naar 500+ pk's wil, moet ik ook dat stukkie dus gaan veranderen.


Ik heb vanmiddag voor het eerst proefgereden met een 930 uit 1982 waarbij ik de nokkenassen, turbolader, intercooler en het complete uitlaatsysteem vervangen heb door hele mooie spullen.
Uiteraard heb ik de standaard injectie aangepast om bij turbodruk extra brandstof verrijking te krijgen.
Ik dacht dat ik heel wat gewend was met snelle turbo's. Ik heb alle varianten wel een keer gereden tot en met bi-turbo's met 580 pk, maar dit was niet normaal meer. :shock: :shock: :shock:
Bij 80 km/u en maximale turbodruk keer op keer wielspin bij totaal droge weg en met sperdifferentieel!!! En volgens gerard die stond te kijken vlammen van een meter uit de uitlaat bij overschakelen.
Mijn klant wilde ongeveer 500 pk. Maar dit kan ik die beste man niet aandoen. Veel te veel vermogen. Morgen eerst de turbodruk terug zetten naar max. 0.7 Bar en de turbodruk regelaar uit de auto halen. :D

Op dit moment ben ik ook nog bezig om een nog snellere turbo voor een klant te maken met inderdaad een DTA injectie en dubbele ontsteking.
Maar proefrijden doen ze dan maar zelf, ik heb nu al het gevoel dat ik een wiplash heb van het testen van vandaag. :lol:


09 apr 2004 20:22
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Jeetje Erwin,

Das geen kattepis zo'n extra schoppie in je rug, maar eh je weet het hierzo, hebbie geen foto's van dat project, en specs want daar zijn we dol op hier.

Verder weten we dat we voor het echte werk naar Steenwijk moeten.


09 apr 2004 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Erwin, mag ik volgende keer mee met zo'n proefrit? :mrgreen:


09 apr 2004 20:40
Profiel Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Neem je deze dan mee Pascal.

Afbeelding


09 apr 2004 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
:shock: kwijlkwijl :twisted:


09 apr 2004 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
John4S schreef:

Das geen kattepis zo'n extra schoppie in je rug, maar eh je weet het hierzo, hebbie geen foto's van dat project, en specs want daar zijn we dol op hier.




Foto's heb ik wel, alleen geen digitale.
En een scanner heb ik ook niet dus ik kan ze niet op de site zetten.
Eerst even de auto afleveren, dan kan ik daarna zo'n digitale camera kopen, :lol: maar ja dan is de turbo natuurlijk weer weg :cry:
En ik kan natuurlijk Gerard wel met zijn digitale camera een sprint laten filmen, maar ik denk niet dat het slim is dat ik jullie laat zien wat ik met klanten auto's doe. :lol: :lol: :lol:


09 apr 2004 21:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht beroep
:lol: persoonlijk vind ik dat je wel het mooiste beroep hebt. Dat zijn de momenten dat ik denk, had ik maar een vak geleerd :wink: .


Laatst bijgewerkt door Gizmo op 11 apr 2004 9:43, in totaal 1 keer bewerkt.



09 apr 2004 21:24
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Renntech schreef:
En ik kan natuurlijk Gerard wel met zijn digitale camera een sprint laten filmen, maar ik denk niet dat het slim is dat ik jullie laat zien wat ik met klanten auto's doe. :lol: :lol: :lol:


Gelukkig weten we wel beter ;).

John4S schreef:
Verder weten we dat we voor het echte werk naar Steenwijk moeten.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 apr 2004 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: beroep
Gizmo schreef:
:lol: voor mij heb je heb jij wel het mooiste beroep. Dat zijn de momenten dat ik denk, had ik maar een vak geleerd :wink: .



Ik heb inderdaad geen klagen. Ik heb een tijd geleden eens zitten tellen hoeveel verschillende Porsche typen ik heb mogen rijden langer dan zegmaar een kilometer of 10. Het waren er ongeveer 70.
Op de GT1 , 959 , 954 , en de Carrera versie's van de 356 ná, heb ik de meeste straat modellen zo'n beetje gehad (tot en met modeljaar 2002)

Alleen ze waren nooit van mijzelf. En dat hebben jullie weer voor op mij.
Ik heb nog nooit een 964 gehad bijvoorbeeld.

Zo heeft iedereen gelukkig wel iets wat nog op zijn verlanglijstje staat, ook al is het vaak niet haalbaar. :roll:


09 apr 2004 22:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Erwin,

Leuk verhaal. Heb helaas in mijn 930 geen turbo-schop maar wel het heerlijke geluid van de kompressor. De 1e keer dat ik er naast schrok ik me de pleuris toen mijn neef op het gas ging staan..... Wat een acceleratie.. akelig gewoon. Ook bij mij zit er trouwens naast het DTA een dubbele ontsteking op. Hoe e.e.a precies werkt e.d. gaat mijn pet te boven, maar dat het werkt is duidelijk :)

Paskal


09 apr 2004 23:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Hoi Paskal,

Ik hoop ooit nog eens met jou mee te kunnen rijden, ik heb nog nooit gevoeld wat een compressor voor een soort vermogen heeft. :?:


De dubbele ontsteking op jouw auto zorgt er vooral voor dat er veiliger meer laaddruk gegeven kan worden. Zonder dubbele ontsteking is de kans op detoneren onder belasting bij een hoog toerental aanwezig.


09 apr 2004 23:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
lekker he die trap in je rug, doet die van mij ook dat spinnen als je overschakelt, en yep ook van die mooie vlammen :D

maarja overal wen je aan :)

wat voor turbodruk draait die 82'r 930 ?? die van mij op 1 bar, met een kkk27 7200, en ruf intercooler, ook andere nokkenasjes, 3,4 liter Ruf/mahle cilinders-zuigers, koppen/kleppen aangepast en geflowed,Ruf groep B uitlaatsysteem.Ruf krukas en stooters.

weet nie precies hoeveel peekaas er in zit maar zou zo rond de 420pk moeten zitten(een 2000 turbo kan ik goed bijhouden op het rechte eind :D ), moet denk ik maar eens een dyno test gaan doen.

Erwin laat me even weten hoe je vaart met die DTA conversie voor die klant van je.


10 apr 2004 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Renntech schreef:
Hoi Paskal,

Ik hoop ooit nog eens met jou mee te kunnen rijden, ik heb nog nooit gevoeld wat een compressor voor een soort vermogen heeft. :?:


De dubbele ontsteking op jouw auto zorgt er vooral voor dat er veiliger meer laaddruk gegeven kan worden. Zonder dubbele ontsteking is de kans op detoneren onder belasting bij een hoog toerental aanwezig.


Even zonder dollen nou, want dit is echt smullen :D : Erwin, kun jij niet eens een "Technische Forum avond" (geef 'et maar een naam) bij jou organiseren? Zorgen wij voor de versnaperingen en kun jij met ons de mogelijkheden per meegebrachte P bespreken. Bij mooi weer neem ik mijn skottelbraai mee en knallen we in het Dwingeloër-veld even een Schotse Hooglander af voor de nodige proteïnen. Idee? (Houd je er waarschijnlijk nog wel een klantje of wat aan over ook.... :wink: )
_________________________________________
Take the long way home....


10 apr 2004 23:03
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Goed idee, ik heb wel eens vaker dit soort dagen gehad. Meestal op zondag.

Ik wilde in november ook iets organiseren, toen vond degene die mij benaderde van het prikbord het beter om het rond deze tijd te doen, echter nu zijn we met een verbouwing/verandering van de werkplaats bezig.
Vanaf ongeveer begin juni heb ik weer tijd voor dit soort leuke "dingen".

Uiteraard staan wij overal voor open, kom maar op met ideeën.

Erwin.


10 apr 2004 23:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Erwin schreef:
Goed idee, ik heb wel eens vaker dit soort dagen gehad. Meestal op zondag.

-
-
-
Vanaf ongeveer begin juni heb ik weer tijd voor dit soort leuke "dingen".

Uiteraard staan wij overal voor open, kom maar op met ideeën.

Erwin.


Advies: zorg voor voldoende voorraad RS sturen, ik heb vernomen dat ze erg in trek zijn momenteel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(Ook een beetje eigenbelang)
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


11 apr 2004 1:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Snel
Snel regelen die meeting :D , ben erg benieuwd wat ik aan kennis kan opdoen, om mijn porsche nog meer op te leuken.


11 apr 2004 2:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Hey Erwin,

Hoe werkt de dubbele ontsteking van de DTA unit?

Over dubbele ontsteking gesproken... Ik heb vorige week een Bosh verdeler van een RSR in m'n handen mogen houden :D
SPLINTERNIEUW!!!
:shock: :shock: :shock:

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


11 apr 2004 6:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
HenkC2C schreef:
Advies: zorg voor voldoende voorraad RS sturen, ik heb vernomen dat ze erg in trek zijn momenteel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(Ook een beetje eigenbelang)


Constant één 964 sportstuur op voorraad vindt ik voorlopig genoeg. :shock:


11 apr 2004 11:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Citaat:
Bij 80 km/u en maximale turbodruk keer op keer wielspin bij totaal droge weg en met sperdifferentieel!!!


Afbeelding

We praten hier over 345/35/15 ...

Enne, uitlaat?

Afbeelding
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 apr 2004 13:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.