Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:43

Antwoord op onderwerp  [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Goedkope merken banden 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Ik denk dat dit pas relevant wordt, als een band jaren stilstaat..

Dat is een van de redenen waarom ze zo oud kunnen worden :wink:

... 't ging mij eigenlijk om het negeren van (nog) een Porsche advies :wink:

12 okt 2005 9:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Ter verduidelijking...mijn laadbak reed wel erg weinig...maar wel elke dag, dus de band bleef tenminste wel rollen...

Verder denk ik dat je gelijk hebt.. :wink:

12 okt 2005 9:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:

Ik denk dat dit pas relevant wordt, als een band jaren stilstaat..

Nee, het gaat om uitdroging. Zet zo'n band maar eens dagelijks in de volle zon... of rijdt er dagelijks mee in de volle zon... Je kan het ook zien aan de band: haarscheurtjes. Als dat moment komt dan weet je dat het tijd is om ze te wisselen.

12 okt 2005 9:29
Profiel
Westervoort
Bericht 
Muggenzifter...hádden we hier maar alle dagen zon..!! :wink:

oeps...toch persoonlijk.. :lol:

12 okt 2005 9:33
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Olaf schreef:
ff iets anders ...

:arrow: nu het toch over goedkoop & banden gaat :wink:

Wie heeft er onder z'n Porsche banden die ouder zijn dan 5 jaar :?: en durf je daar nog 200+ mee te rijden :?: :roll:

Volgens het DOT nummer zouden mijn banden 11 jaar oud moeten zijn. Zie wel droogtescheurtjes. Eén dezer dagen ga ik ze laten vervangen. Deze banden zaten er onder toen ik de P kocht.

12 okt 2005 16:38
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Devils son schreef:
Karrera schreef:

N-coderingen. De N-codering geeft aan dat de band in kwestie afwijkt van de standaard versie van dezelfde band en dat hij voldoet aan een bepaalde Porsche specificatie/vrijgave.

Dit geldt alleen indien een bepaalde band in een bepaalde maat MET en ZONDER N-codering te verkrijgen is. En zelfs dan hoeft het niet per sé.

Karrera schreef:
Wat is er anders aan een band met N-codering?

In ieder geval een N op de zijkant en het feit dat er een bedragje naar Porsche gaat. Er kan meer zijn gewijzigd, maar dat hoeft dus niet. Sommige banden zijn van zichzelf goed genoeg.

Karrera schreef:
het is natuurlijk nooit in een keer goed

Dat is natuurlijk niet waar.

Karrera schreef:
Veeeeel te duur om *alle* (bijvoorbeeld) Continental Sportcontact II's zo te produceren, dus laten we die speciale banden voor Porsche met een N-codering kenmerken.

Nee, Conti gaat gewoon geen geld afdragen aan Porsche bij bandenmaten die nooit door Porschisten gekocht zullen worden. Het zou mij werkelijk verbazen indien de Sportcontact II in een niet-Porschemaat daadwerkelijk afwijkt van de N-gecodeerde band (behoudens de maatvoering uiteraard). Waarom zou men inferieure banden produceren? Of gaan we hier weer op de tour dat Porsches wezenlijk zwaardere eisen aan banden stellen?

Karrera schreef:
Carrera 4 eigenaren. Het centrale differentieel valt niet of nauwelijks onder fabrieksgarantie (ik denk) omdat Porsche niet kan controleren met welke banden er is gereden. Zonder N-coderingen kan het zijn dat de banden verschillende afrolomtrekken hebben met alle nare gevolgen van dien.

De tolerantie van PDAS is 6%. Je gelooft toch niet werkelijk dat er ZO VEEL verschil in zit? Dat is een groter verschil dan 255/40/17 en 215/45/17 (5% verschil). Mind you: bij zulke verschillen tussen voor en achter heb je wel een probleem, maar dit zijn ook gewoon verschillen die met het blote oog waar te nemen zijn.

Karrera schreef:
Banden moeten van hetzelfde merk in een voorgeschreven combinatie en van gelijke N-codering zijn. N-1 voor met N-2 achter mag (kan) niet.

En het P-zero systeem dan?

Karrera schreef:
Porsches met de motor achterin zijn ontzettend gevoelig wat afstelling van het onderstel betreft. Porsche heeft de wielbasis vergroot bij de vroege 911's om dit enigzins te vervagen en mensen in de autosport zullen beamen dat een 911 onderstel veel moeilijker is af te stemmen dan van menig andere bolide.

Dit klopt volledig. Geldt zowel voor Porsches MET als Porsches ZONDER N-coderingsbanden.

Karrera schreef:
Mag ik het zeggen? Neem alstublieft de adviezen van Porsche ter harte. Zelfde merk rondom, zelfde N-coderingen.

Leg mij nou eens uit waarom we met z'n allen een merk als Bridgestone links moeten laten liggen OF banden van Bridgestone nemen die technisch achter lopen (want al vele jaren geleden op de markt gekomen).

Karrera schreef:
mocht er een slimme verzekeraar zijn die een claim van 55.000 gulden in de bus vind, dan kun je mijns inziens best wat tegengas verwachten, verzekeringsmaatschapijen kennende.

In NL? GEEN ENKELE KANS.

Karrera schreef:
Mocht iemand onvolkomenheden aantreffen in het bovenstaande dan houd ik me aanbevolen voor correcties, aarzel ook niet om het hier te posten.

Bij deze.

Mijn advies is: laat je gewoon voorlichten door iemand die verstand heeft van banden en neem een band die past bij JOUW wensen. En laat je niet gek maken door de N-codering. Die kost geld en het is maar de vraag wat je er voor terugkrijgt (behalve de zegen van Porsche).

Nog iets: b.v. voor de 964 C4 wordt aangeraden (niet door Porsche, maar door anderen die er veel mee hebben getest) om bij 255/40/17 achter niet te gaan voor de 205/50/17 die wordt voorgeschreven, maar 215/45/17 of nog beter 225/45/17 (met gebruikmaking van 5 mm shims en eventueel rollen van de wielkast om schuren te voorkomen). Dit advies wordt gegeven om het ingebouwde onderstuur (met het oog op US jurisprudentie waarbij een autoproducent aansprakelijk kon zijn voor een ongeval met een auto die achterwaards (dus met overstuur) de weg af was gevlogen werd ingebouwd eind jaren 80...), al dan niet verder, te neutraliseren. Maar je zal met dit advies Continental Sportcontact 2 willen monteren... Dan zul je toch de N-codering moeten laten vallen. N-codering is gewoon niet altijd beter. Je weet met N-codering wel zeker dat het goed is (dat kan wat waard zijn, en dat is maar goed ook, want je betaalt ervoor).
ff iets heel anders :wink: Wat kost dit stukje tekst en de tijd die hierin zit jezelf of erger het bedrijf waar je voor werkt aan omzet :?:

12 okt 2005 21:41
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
niets, zijn vader.
Of heb jij "The Devils Advocate" niet gezien.
Afbeelding

Oh ja, Keanu Reeves ziet er beter uit als het zoontje,
uit welingelichte kringen vernomen. :wink:

12 okt 2005 23:10
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:

Oh ja, Keanu Reeves ziet er beter uit als het zoontje,
uit welingelichte kringen vernomen. :wink:

Wat laat jij je kennen met deze nichterige opmerking zeg...

12 okt 2005 23:45
Profiel
Bericht 
Hoezo?
K.R ziet er beter uit dan 80% van het mannelijke geslacht.
Nichterig?
Wie laat zich hier kennen.
Blijkbaar niet geheel tevreden met je voorkomen. :wink:

Afbeelding
misschien een optie?

:lol: :wink:

13 okt 2005 11:51
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:

Jij, want gelijk een valse nicht speel je nu de vermoorde onschuld.

Maar leg anders maar uit in hoeverre het uiterlijk van Keanu Reeves iets te maken heeft met N-coderingen (misschien weet ik toch weinig af van N-coderingen en is het verband er WEL). Als je daar een goede link tussen kan leggen neem ik mijn woorden terug. Ok?

13 okt 2005 13:00
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
interessant draadje. discussie op academisch niveau. straks gaan we elkaars knipperlichten eraf schoppen.
8)

13 okt 2005 13:43
Profiel
Westervoort
Bericht 
Devils son schreef:
RS-R schreef:

Het lijkt hier wel een soap... :wink:

Is dit niet een beetje beneden jullie waardigheid.. 8) ?...amusant hoor...daar niet van.. :wink:

13 okt 2005 13:49
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
wolf schreef:
interessant draadje. discussie op academisch niveau. straks gaan we elkaars knipperlichten eraf schoppen.
8)

Bij sommige is dit spijtig genoeg al gebeurt :(

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 okt 2005 14:54
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Is er bij iemand een knipperlicht eraf geschopt, dan??? :shock:

13 okt 2005 15:21
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

Ik heb Fulda carat extremo onder mijn 964 en die bevallen prima.
Ze kleven lekker aan de weg.En ik geef altijd behoorlijk gas in de bochten
en er gebeurt niets. Ze kosten voor achter 255-40-17 €136 incl.
Heb ook aan continental sportcontact 2 gedacht maar die zij 2x zo duur.
dus ja wat is wijs?Ik weet het ook niet.gevoels matig zeg ik ook n2
maar in de pracktijk voldoen die fulda's ook.
Wie het weet mag het zeggen.

Anton964

13 okt 2005 15:32
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Is er bij iemand een knipperlicht eraf geschopt, dan??? :shock:

Geschopt niet, maar blijkbaar heeft de een of andere eikel bij Devils Son zijn knipperlichtjes gejat :evil:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 okt 2005 15:35
Profiel WWW
Vinkeveen
Bericht 
Fulda's is volgens mij ook een prima keuze, hoor! :wink:

Die heb ik er ook onder liggen en dat na een behoorlijk extensief onderzoek...

Zie ook:

Citaat:
Het zijn de enige banden die een TüV-goedkeuring hebben en bij een onafhankelijke -door de TüV uitgevoerde test- béter scoorden dan banden die wél een N-codering hebben!

De Mercedes SLR staat standaard/affabriek op Carat Excelero's en dat is toch ook geen misselijke auto...

Zie ook

http://www.fulda.com/fulda_home_en/pres ... xelero.jsp

en

http://www.fulda.com/fulda_home_en/pres ... PT_CAR.jsp

13 okt 2005 15:36
Profiel
Bericht 
SPEEDY944 schreef:

Vraagje: waarom heb je voor deze gekozen?

13 okt 2005 17:06
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
RS-R schreef:

Maar leg anders maar uit in hoeverre het uiterlijk van Keanu Reeves iets te maken heeft met N-coderingen (misschien weet ik toch weinig af van N-coderingen en is het verband er WEL). Als je daar een goede link tussen kan leggen neem ik mijn woorden terug. Ok?

Helemaal niets,
en je woorden hoef je niet terug te nemen.
Wil je middels deze "hint" er op wijzen dat jouw reacties vaak "te" en/of "teveel" zijn.
Verder no hard feelings.

13 okt 2005 19:42
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
ha ha gezellig geweest hier vandaag. :mrgreen:

13 okt 2005 19:55
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:
Verder no hard feelings.

Laten we daar dan maar op eindigen.

13 okt 2005 21:27
Profiel
Bericht 
Dat is het juiste antwoord. :wink:

13 okt 2005 21:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
waarom stoppen
`????
het begon juist leuk te worden,
eindelijk emotie op het forum,
het voordeel is dat je elkaar onder de gordel kunt raken
zonder naar de dokter te moeten gaan.
en het leest ook zo gemakkelijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

13 okt 2005 21:49
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Devils son schreef:
SPEEDY944 schreef:

Vraagje: waarom heb je voor deze gekozen?

Ik heb me eens verdiept in autobanden en wat goed zou zijn op mijn auto...
Wát een klus, zeg! :(

Allereerst loop je tegen het probleem (in mijn geval) dat de auto is voorzien van 17" velgen. Dat is geen standaardmaat voor een 944 en dat maakt het al gauw een stuk ingewikkelder om de juiste/goede/optimale band en bandenmaat te vinden. :roll:

Autobandenhandelaren gaan dan al snel uit van de maatvoering van de 911. Op zich niet gek, natuurlijk, maar een 944 is toch echt een hele andere auto en niet vergelijkbaar met een 911. De wegligging, handling, etcetera is toch echt heel anders. Een band die het goed doet op een 911, hoeft nog niet de optimale band voor een 944 te zijn, nietwaar?

Uiteindelijk (mede met dank aan de heer Altmann van Porsche Duitsland) zijn we dan toch tot de conclusie gekomen dat achter de maat 255/40/17 en voor de maat 225/45/17 de meest juiste maatvoering is (als je geen standaard 15" of 16" velgen monteert. Volgens de heer Altmann geniet dat overigens nog steeds de voorkeur en zou de auto daarmee een duidelijker, beter en evenwichtiger weggedrag hebben... :roll: )

Nu de juiste maatvoering vaststond, moest natuurlijk de juiste band gevonden worden... 8)

De volgende banden zijn de revue gepasseerd:

- Dunlop Sp Sport (9000)
- Goodyear Eagle F1 GS-D3
- Bridgestone Potenza
- Continental Sportcontact
- Fulda Carat Exelero
- Pirelli P-Zero
- Michelin Pilot

Vervolgens hebben we de kenmerken van deze banden bekeken en een test van de Duitse Tüv erbij gepakt en bezien hoe deze banden 'scoren'.

En dan wordt het wéér lastig/listig: de ene band scoort (zeer) goed op droog wegdek, maar blijkt een dweil bij nat wegdek. De andere band heeft een prima afrol, maar blijkt een hoge/snelle slijtage te vertonen. Weer een andere band scoort 'overall' goed, maar heeft een hoog 'rolgeluid' dat als hinderlijk wordt ervaren...

Tja... Wat nu...

Uiteindelijk is/was mijn keuze verrassend. Als Michelin-liefhebber (ik rij naast de Porsche nog 2 Franse auto's :oops: ) ging ik ervan uit dat ik toch wel op de Michelins uit zou komen. Ik verwachtte dat ik uiteindelijk echter voor de Conti's zou moeten gaan (die worden immers door Porsche zelf gemonteerd). Als ik veel op het circuit zou rondhangen en de banden veel extreem zou belasten zouden het de Pirelli's of Bridgestones moeten worden. Als ik veel over een nat wegdek zou rijden, zou de Goodyear of Dunlop de optimale keuze zijn. De band die echter op alle onderdelen goed scoort is.... De Fulda!!!

Tja... Dáárom heb ik uiteindelijk voor de Fulda's gekozen en tot nu toe heb ik daar geen spijt van! De auto heeft een super wegligging, de grenzen zijn duidelijk verschoven (maar dat is niet zo raar, want er lagen Marshal Racer Pro's onder :roll: ), er is veel minder afrolgeluid en in natte omstandigheden geven deze banden meer zekerheid en is het weggedrag minder listig...

13 okt 2005 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
lijkt een beetje op smurfenoorlog spelen :roll:

13 okt 2005 21:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende