Re: Gezocht: Goed set Conti Sportcontact 2 255/40/17 N2
Even een lekker topic van even geleden nieuw in blazen.
Toen ik mijn 993 kocht lagen er conti's onder. Je weet niet beter dat zo het weggedrag is zoals het dan is. Daarna door het niet kunnen krijgen van Conti overgegaan op Pirelli. Tja. Ondertussen nieuwe Bilsteins, nieuwe rubbers rondom, HR veren eronder en gauw weer terug naar de originele veren. Laten uitlijnen tot je een ons weegt. En echt bij mensen die weten waar ze over spreken. Maar gek genoeg nooit echt lekker sturen. Altijd een beetje zoekerig, altijd een beetje onrustig in rechte lijn. Mijn bochtsnelheden zijn niet meer van dien aard dat ik daar iets zinnigs over kan zeggen of het zo hoort. Hij loopt gewoon lekker door de bochten. Speel nog wel graag in lussen van knooppunten met het gas om de auto met gas erop/gas liften te "sturen". Deden we vroeger ook graag op "Deil" en "Oudenrijn".
Maar nu heb ik vorige week voor het eerst een set Michelins (PF proof
) laten monteren. Wat een genot! Kennelijk was dit de ontbrekende schakel. Echt een aanrader dus. Duur? Lekker belangrijk. Levensduur? Geen idee. Zo'n beetje elke 15000 km (pakweg om de 2 jaar) een nieuw setje achterop ben ik inmiddels aan gewend.
Ik kan niet wachten tot we weer binnendoor naar Zuid-Frankrijk rijden.