Auteur |
Bericht |
Gerard83
Porsche Boxster '04 2.7
Audi s4
Porsche 914
vw golf 1 cabrioRijssen
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Oude kabelboom bewaren, de stekkers en relaisvoetjes zijn duur. Heb evt. Nog wel een adres voor je waar je een nieuwe kabelboom kunt laten maken. Zit ook nog eens in de buurt voor je(Almelo) En dan een die wel past en een origineel uiterlijk heeft. Mocht je meer info willen dan graag een pb.
|
12 okt 2017 20:08 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mijdrecht zit ook een specialist , vakman trouwens voor info Pb.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
12 okt 2017 22:55 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt heren. Uiteraard heb ik zelf ook al een beetje zitten zoeken en ik kwam bij de volgende kandidaten uit. De kabelboom bewaar ik uiteraard, misschien is deze nog wel goed te herstellen. https://www.kroonwireharnesses.com/http://www.classickabelboomcompany.com/Start/ (dit is die van jouw uit Almelo denk ik Gerard) http://www.kabelboom.com/ (hier heb ik al goede ervaringen over gelezen hier op het forum) @MPH: bedankt weer voor de lovende woorden, altijd leuk om te lezen dat mensen hier van genieten!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
13 okt 2017 9:32 |
|
|
Gerard83
Porsche Boxster '04 2.7
Audi s4
Porsche 914
vw golf 1 cabrioRijssen
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Idd. Die uit Almelo. Heb ik persoonlijk goede ervaringen mee. Als je een kabelboom wilt hebben die precies pas is en er origineel uit ziet, Dan zit je daar goed. Waag er is een mailtje of een belletje aan. En nee ik heb hier zelf geen baat bij.
|
13 okt 2017 11:55 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
13 okt 2017 11:58 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
De afstand maakt niet echt uit...alles in Nederland is redelijk dichtbij! Vwb de originaliteit van de kabel: het maakt mij niet uit of het er origineel uitziet. Niks aan de auto heeft dat namelijk, mij gaat het erom dat het goed gebeurd!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
13 okt 2017 16:12 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Je hebt er zelf vast en zeker al aan gedacht maar niet vergeten de motortjes van de ventilatie te vervangen (of reviseren) aangezien de tank er ook uit is. Zou toch een facepalm momentje zijn als hij straks weer helemaal is opgebouwd en je zit met dat piepje
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
14 okt 2017 2:24 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee over welke motortjes je het hebt! Zit al de hele ochtend te zoeken, maar ik kan niks vinden wat in de buurt van de tank zit. Bedoel je gewoon de motor van de aanblaasinrichting?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
14 okt 2017 8:11 |
|
|
Gerard83
Porsche Boxster '04 2.7
Audi s4
Porsche 914
vw golf 1 cabrioRijssen
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Motor van de kachel/ventilator denk ik? Deze zit in je kachelhuis onder je dashbord.
|
14 okt 2017 10:16 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Die ja, schoepjes gaan na verloop van tijd irritant piepen. Als ik het goed heb zijn het er 2 waarvan er bij een de tank eruit moet voordat je erbij kunt
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
14 okt 2017 22:20 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik heb maar 1 gedeelte waar een motor inzit en alles was los te halen terwijl de tank er gewoon in zat. Verder ben ik ook niks tegengekomen, zou het kunnen zijn dat dit pas bij een later model is?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
15 okt 2017 9:46 |
|
|
Gerard83
Porsche Boxster '04 2.7
Audi s4
Porsche 914
vw golf 1 cabrioRijssen
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bij een G model zit er een ventilator voor de tank in de neus van de auto. F model heeft dat niet. Je kachelventilator moet soepel rondlopen. Doet deze dat niet, dan kun je het motortje vervangen. Deze zijn los te krijgen voor een tientje of acht dacht ik. Vervangen stelt niet veel voor en is goed te doen.
|
15 okt 2017 10:10 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik ben abuis en was even vergeten dat de donorauto geen 964 is.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
17 okt 2017 13:17 |
|
|
Niels911SC
'78 911SC Targa - Champagne MetallicDelft
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Juist voor de kabelboom is dit in alle gevallen belangrijk, of je nou om originaliteit geeft of niet. Als je namelijk niet de originele kleuren/kleurcodes op de draden gebruikt heb je in de toekomst helemaal niks meer aan het originele draadschema van Porsche, mocht je moeten troubleshooten. Dan heb je je eigen custom schema nodig en als je dat kwijtraakt ben je de pineut.
_________________________________________ '78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3
|
17 okt 2017 13:36 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Het ging mij er meer om of de er bijvoorbeeld gelijk soort tape of band gebruikt zou worden zoals het fabrieks af gebeurd. Uiteraard zou ik wel willen dat de originele kleuren en stekkers enzo gebruikt gaan worden....zeker voor als er ooit iets mee aan de hand is. Maar sommige draden heb ik gewoon niet nodig en andere draden moeten erbij komen. Zo wil ik draad hebben naar de Cibie koplampen op de kofferklep en ik wil verlichting in de motorkap voor de kentekenplaat (dus geen lampen op de bumper) De kabels voor verwarming oid. mag weggelaten worden alsmede de draden voor de binnenverlichting boven de deuren. Maar wel een extra kabeltje voor een klein hete lucht blazer onder op het dashboard. Al met al moet het dus wel iets redelijk customs worden, maar ik denk dat dit geen probleem moet zijn in overleg met een specialist. En bedankt he!!!.....zit ik hier weer peentjes te zweten omdat ik denk dat ik iets mis ofzo Heb al eens een beetje zitten speuren naar onderdelen en hoe het zou moeten, leek mij idd. ook niet echt een wereldklus!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
17 okt 2017 16:32 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
[quote Licht is inderdaad belangrijk maar met een spuitbus ontvetter kom je heel ver. plek nat spuiten en controleren of je strak bent. ook met controle poeder blijven werken deze tekend lagen plekken vanzelf af.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
17 okt 2017 19:56 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Omdat ik veel gaten moet gaan boren in het plaatwerk dat ik de aankomende tijd moet gaan lassen, heb ik mezelf maar een cadeautje gedaan....een mooie tweedehandse kolomboor. Het is een 550 watt machine waar maximaal 16mm boren in kunnen. Ik zat er eerst aan te denken om een kleiner tafelmodel te halen en dan een wat goedkopere Ferm ofzo omdat ik niet echt verwacht dat ik er super veel mee ga boren. Maar naar wat speuren op verschillende fora's leek me dit nou echt geen goed idee. Ondertussen natuurlijk goed MP in de gaten houden of ik iets moois zou zien.....en...tadaaa dit is hem geworden. Het merk Contimac had ik nog nooit van gehoord maar bij mij bij een gereedschapszaak verkopen ze deze ook en dat is wel een betrouwbare zaak met kennis van zaken. Op de verschillende fora's (houtbewerking en machine en gereedschapsmakerij) zijn ze hier wel redelijk tevreden over.....uiteraard kan het altijd beter maar voor mij is dit goed genoeg. En voor €175,- vind ik het ook geen groot risico. Het apparaat is uit 2003 en loopt nog mooi soepel en maakt geen gekke geluiden ofzo......ik ben er blij mee!!! Dus....mocht iemand nog ergens een gaatje ingemaakt hebben...je komt maar langs!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
31 okt 2017 22:43 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mooi spul. mn broekriem kan nog wel een extra gaatje gebruiken, kan dat ook?
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
01 nov 2017 12:26 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ghehehe...uiteraard!! Maar misschien een constructievere oplossing?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
01 nov 2017 12:51 |
|
|
Porsche355
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1Gorinchem
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig hoor, leuk om in het echt te zien. Nu twijfel ik weer over mijn 911 origineel te maken..
|
02 nov 2017 22:00 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Leg deze eens even uit aan mij Als je geen gaten boort hoef je ze ook niet dicht te lassen
|
02 nov 2017 22:06 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Veel van het plaatwerk dat ik heb losgehaald is gepuntlast en zo wil ik het er ook weer in hebben. Maar de puntlasser die ik had geleend werkte niet goed bij mij....stoppen sloegen steeds door (trage zekering hielp ook niet). Dus daarom maar gaten boren, platen goed tegen elkaar drukken en gaten dicht lassen. Komt op hetzelfde neer als een puntlas alleen dan met een Mig machine. Zo heb ik het ook gedaan met die achterste richel bij de motorkap (zie pag.7 in dit topic). @Porsche355: Was leuk dat je even kwam kijken. Toevallig ook, dat je die kameraad van mij ook kende! Ben zeer benieuwd naar de vorderingen vwb. je eigen 911 en het project van je neefje! Echt gaaf dat zo'n jonge kerel zo'n auto aan het bouwen is
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 nov 2017 16:49 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
OK nu begrijp ik het, je gaat proplassen.
Er zijn daar ponstangen voor in de handel die heel wat goedkoper zijn dan je boormachine en waarvoor je het plaatwerk niet los hoeft te halen.
|
03 nov 2017 20:10 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Die ponstangen kan ik alleen maar gebruiken om te ponsen en met deze boor kan ik alles boren wat ik wil...nou ja...bijna alles. En ik hoef geen plaatwerk los te halen, dat is het namelijk al. Het zijn allemaal losse nieuwe delen. Wel bedankt voor het meedenken iig!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 nov 2017 20:59 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Pons apparaat samen met een luchtboor is veel handiger en veiliger. En met een pons apparaat haal je geen plaatwerk los.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
04 nov 2017 0:00 |
|
|