Auteur |
Bericht |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
944S
Gisteren in het laatste herfstzonnetje mijn nieuwste aanwinst gewassen en daarna weggezet voor de winter. 1987 944S, 47,000 km, van eerste eigenaar, met als extra's elektrisch open dak/uitneembaar, stuurbekrachtiging, af-fabriek alarm, en in mijn ogen lelijke 16 inch LM velgen. Wat moet eronder? 944 turbo teledials? Of nep-fuchsen (want voor dit modeljaar niet origineel verkrijgbaar, ET waarde 53.2)? Of zo houden want origineel? Inout welkom, ga er een winter over nadenken.....
Laatst bijgewerkt door Enguess op 05 nov 2017 18:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 nov 2017 17:59 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 944S
Zat trouwens een leuke verrassing bij de documenten: de originele prijslijst. Mijn 3.2 targa uit '87 staat daar ook mooi op. Die is (iets) in waarde toegenomen, de 944 S (nog) niet!
|
05 nov 2017 18:07 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 944S
Mooie wagen Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is de D90's die nu onder je auto zit pas vanaf de S2 leverbaar geweest. De S was volgens mij op Teledials geleverd, en dat is in mijn ogen ook de mooiste velgen voor onder een 944 Kom er maar in Dapatch
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 nov 2017 18:19 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: 944S
Ik vind de D90 juist erg mooi onder een 944. De teledials zijn ook wel gaaf, maar dan wel de turbo versies die ook 16" zijn.
Verder vind ik een wiel al gauw te modern onder een 944. Bijvoorbeeld de Cup 2 (zoals een 993) vind ik geen gezicht. Ook de turbo twist wielen vind ik geen gezicht. BBS achtige wielen ook niet heel mooi. Fuchs alleen mooi als het er onder hoort.
Wat nog een optie is, dat zijn de wielen die onder een turbo rosa zaten. Net even anders dan de D90 en ook weer anders dan de gullideckel.
|
05 nov 2017 18:51 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: 944S
100% D90 was er pas vanaf modeljaar '89. De S had standaard 15" telefoonvelgen of 16" Gullideckels (optioneel). Als je mij het chassisnummer stuurt kan ik wel zeggen met welk type velg jouw auto af-fabriek geleverd is
|
05 nov 2017 20:53 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 944S
Dit zijn de originele opties....
298 Prepared for unleaded fuel (catalyst, fuel filler neck), manual transmission car 341 Central locking system 423 Holder for cassettes and coins 425 Rear window wiper 441 Radio preparation 525 Alarm 567 Top-tinted windscreen 650 Detachable roof panel, electrically openable 651 Electric windows 657 Power steering
Ik zal het chassisnummer even PB-en. Alvast dank!
|
05 nov 2017 21:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 944S
Zou fuchsen doen, dan maar niet period-correct.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 nov 2017 0:42 |
|
|
ptol924
|
Re: 944S
Teledials als die eronder horen. Heb ze zelf ook onder mijn 944 en vind deze, samen met de Cookiecutters de mooiste wielen onder een 944.
|
06 nov 2017 12:51 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: 944S
Mooie aanwinst en wat velgen betreft gewoon lekker doen wat jezelf het mooiste vind veel plezier met jouw 944S
_________________________________________ Less is more !
|
06 nov 2017 13:14 |
|
|
205forever
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
|
Re: 944S
|
06 nov 2017 13:53 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 944S
Chromen spinners
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 nov 2017 13:55 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 944S
je moet gewoon de velgen die jij mooi vindt eronder zetten
|
06 nov 2017 17:34 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 944S
Mooie 944 met mooie historie, wordt zeldzaam ! Origineel zal het teledials zijn, is ook naar mijn mening het mooiste onder een 944. Setje 7j en 8J 16" turbo net iets stoerder dan de gewone 15".
Fuchsen gaat denk ik alleen lukken als het een auto is zonder ABS (andere ET waardes) ?
|
08 nov 2017 16:02 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 944S
Inderdaad Kristof. Ben alweer wat wijzer geworden de laatste dagen. Bijv dat Fuchs alleen gaat lukken met neppers, want heb ET waarde 53 nodig. En dat 16 inch turbo teledials misschien wel de mooiste/meest “period correcte” optie is, maar dat die (magnesium) krengen zeldzaam en (dus) reteduur zijn.......... Heerlijk om in mijn vrije uurtjes verder uit te pluizen....
|
08 nov 2017 16:27 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 944S
|
08 nov 2017 16:47 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 944S
Dat valt nog mee... ik zie hier een setje voor 4500 CHF... maar die zijn dan magnesium, deze in jouw link niet, denk ik dan. Ziet er best aantrekkelijk uit maar ja, ophalen in Waspik is voor mij 900km rijden!
|
08 nov 2017 18:02 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: 944S
Ik zou eens bellen met Djurre. Wie weet heeft die nog 16” teledials. Vind het zelf iig de mooiste wielen onder een 944.
_________________________________________ rouge et noir
|
08 nov 2017 18:42 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 944S
who cares of die nu magnesium zijn of niet ?? Ook wel opletten met de ET waarde dat die klopt !
|
08 nov 2017 18:46 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 944S
Nee, is voor mij ook niet belangrijk maar verklaart het prijsverschil.
|
08 nov 2017 21:24 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: 944S
Het onafgeveerde gewicht van magnesium velgen is beduidend lager en dat merk duidelijk je bij het rijden. Niet alleen op hoge snelheid; het komt de ‘driveability’ sterk ten goede...
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2017 0:48 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 944S
Scheelt zo een 10-15% in gewicht voor de vergelijkbare velgen. Voor de TD ongeveer 0,7-1kg per wiel. Had gedacht dat het verschil iets groter ging zijn.
Maar je voelt het zeker wel. Niet enkel dat het onafgeveerd gewicht is maar ook minder gewicht dat moet rondgedraaid worden. Gewicht dat zich ook nog eens een groot stuk aan de buitenkant bevindt waar het zijn grootste bijdrage heeft aan het traagheidsmoment I van het wiel wat kwadratisch evenredig is met de straal (I ~ r^2) dus die paar kilo’s schelen heel wat voor wat betreft de vinnigheid van de auto. Je kan het effect in principe vergelijken als dat van een lichter vliegwiel, ook minder massa dat moet versneld worden.
|
09 nov 2017 1:12 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: 944S
Grappig idd dat het maar zo weinig verschilt. Zou je niet zeggen qua effect op het rijgedrag. Maar dat het om ‘grammen’ gaat maakt meteen duidelijk waarom mijn 3.2 carrera destijds van die ultralichte wielmoeren had...
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2017 1:17 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 944S
Ja, maar de traagheid dus wel kwadratisch met de afstand van waar dat gewicht zich bevind dus dat vermenigvuldigt zich dus rap.
Misschien dat het verschil voor deze 15/16 inch 944 velgen minder aanwezig gaat zijn. Maar naarmate wielen groter worden wordt het traagheidsmoment snel hoger en dus meer van invloed op acceleratie en remmen.
|
09 nov 2017 1:37 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: 944S
De 3.2 carrera had 16” fuchs. Denk dus dat je het echt wel merkt op de 944.
_________________________________________ rouge et noir
|
09 nov 2017 1:47 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 944S
Ja, het gewichtsverschil en de impact daarvan is me duidelijk. Maar in dit geval kan het me niet schelen. Het is geen trackday tool maar een liefhebbersauto waarmee hooguit 5000 km per jaar wordt gereden. Dus het prijsverschil tussen magnesium en alu geeft in dit geval de doorslag... Overigens heb ik nog niets besloten!
|
09 nov 2017 8:09 |
|
|