Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Het verhaal komt uit eerste hand en ik heb zelf naast de ellende gestaan op verschillende tripjes. Ook hoe Denis ermee om is gegaan ben ik in detail van op de hoogte, walgelijk.
Hij is de enige die de problemen kan oplossen, klanten kunnen geen kant op en staan met de rug tegen de muur.
Gaat hier om de Dondervoort Gto , gekocht met heel weinig kilometers in Lelystad.
De Eigenaar heeft de auto circa 1,5 jaar gehad en daarvan heeft de wagen niet overdreven zeker 60% in Lelystad gestaan met serieuse klachten. Op laatst was de eigenaar zo wanhopig dat hij van de auto af wilde, maar vanuit Donkervoor kwam de reactie: wij vragen bij Seldenrijk wel even wat hij voor de wagen wil geven.
De klant is echt heel geduldig geweest voordat dit stadium bereikt is, veel praten en Donkervoort wel 5 laatste kansen gegeven om het fatsoenlijk op te lossen.
Je kunt je problemen als eigenaar ook niet aan de grote klok hangen, voordat je het weet kom je nooit weer van je auto af.
Uit eindelijk heeft hij de wagen noodgedwongen moeten terug verkopen omdat de Gto te slecht was, en er telkens weer nieuwe klachten kwamen terwijl de oude niet eens hersteld konden worden.
Auto terug verkocht aan Donkervoort voor heel weinig en Donkervoort bonjourt hem voor de hoofdprijs op de site en verkoopt hem weer binnen korte tijd.
Het gaat o.a. om hele serieuse water lekkages, het water klotste in de auto van voor naar achter. Daar is de auto vele malen voor terug geweest (maanden, en meerdere keren) en bij terugkeer weer dezelfde ellende. Gewoon goed testen voor aflevering kunnen ze daar niet, de man moet eerst de auto ophalen in de regen rijden en vervolgens weer terug.
Eerst kwam het uit de achterwielkast in de cabine, daarna bij de auto afspuiten met tuinslang kwam water achter het dashbord naar binnen stromen.
Daarna via de deuren enz., daar hebben ze de auto wel 5 keer voor terug gehad en nog niet opgelost. De eigenaar is Donkervoort gewend (d8) en accepteerde echt wel wat druppels, maar als alle alcantara doordrengt is met water........ alles beslaat in de auto en dus onveilig en niet in te rijden.
Dan de versnellingsbak, meerdere keren terug geweest met bak problemen, schiet de versnelling er ineens uit, was ook echt gevaarlijk op hogere snelheden.
Turbo problemen, daarna motor problemen (vermogen weg), koplampenglazen die eruit vallen, deur schanieren die niet goed waren, en ik ben de helft al vergeten merk ik nu maar er was nog veel meer. Maar in de 1,5 jaar eigenaarschap heeft mijn vriend louter ellende gehad met de gto, hij was er overigens al klant dus nam de eigenaardigheden van Donkervoort bij voorbaat wel voor lief. Zijn D8 is in Lelystad overigens een keer gerepareerd met gebruikte onderdelen die verkocht zijn als nieuw. Bij ontdekking bij toeval door de eigenaar is er een deel van de factuur verekend (daarmee dus toegegeven dat ze fout zijn). SCHOKKEND

.
Constant weer terug naar Lelystad voor reparatie, en telkens slecht afgeleverd. De prijs die Donkervoorrt na terug koop van de Gto op de auto heeft gezet geeft mij gelijk aan dat de nieuwe eigenaar heeft gedacht een bijna nieuwe te kopen (en dus niet is geinformeerd dat er al 1,5 jaar onopgeloste problemen aan de auto zitten). Die zit nu met dezelfde ellende en Donkervoort zal hem straks misschien weer terug kopen....... (nu loop ik op zaken vooruit....)
Je hoort en leest nooit wat over GTO problemen. Iedereen heeft er baat bij dat alles stil wordt gehouden vermoed ik.
Er zijn een aantal andere schokkende verhalen over Donkervoort en zn handel die ik hier niet kan plaatsen omdat het kan terugslaan naar mensen die er niet op zitten te wachten, maar ik vind het echt ongelofelijk wat daar allemaal gebeurt in Lelystad en dat ze er nog mee wegkomen ook.