Auteur |
Bericht |
Vincent1980
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Kolomboor werkt prima, geen ponstang voor nodig. Iedereen heeft zijn eigen manier van werken. Niets mis mee.
|
04 nov 2017 2:18 |
|
|
Porsche355
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1Gorinchem
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik had ook een ponstang, maar vond het gaatje te klein. Boren werkt beter. Nog een tip: alles eerst met parkers vast zetten, dan kun je het goed laten aansluiten en de gaatjes van de parker schroeven las je zo dicht. Twijfel nog steeds over mijn 911 project, al heb ik sinds gister nog meer plaatwerk gekocht..
|
04 nov 2017 16:19 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Inderdaad, het mooie van een forum is wel dat je allerlei verschillende ideeën krijgt aangedragen. En er zitten altijd wel bruikbare tip tussen. Ik heb nog wat meer griptangen besteld waaronder deze: Plus de overige tangen moet ik de boel wel goed strak tegen elkaar aan gaan krijgen! Volgens mij is er geen twijfel meer, die auto van jou gaat gewoon terug naar origineel!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
04 nov 2017 16:58 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat is helemaal juist, ieder heeft zijn eigen manier van werken. Maar doe het vooral veilig . Bij een kolom boor machine met een minder scherp boortje en een stukje plaat wat niet goed verankerd is wordt al draaiend een hakmes.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
05 nov 2017 16:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Das een klassieker, inderdaad.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 nov 2017 17:19 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Van het gevaar van zwaar gereedschap ben ik mij wel heel erg bewust hoor. Gelukkig heb ik een paar nieuw geslepen boren van mijn vader gekregen en is het plaatwerk erg dun. Gaat echt als een warm mes door boter! Maar ik weet het: een ongeluk zit in een klein hoekje!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
06 nov 2017 8:53 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
hou hem nou niet steeds van zijn werk af,anders duurt het nog jaren voordat ie klaar is
|
06 nov 2017 17:36 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat duurt het sowieso nog wel! Gelukkig heb ik nog wel iets kunnen doen de afgelopen tijd. Nu de auto helemaal kaal is ben ik verder gegaan met de dorpel, eerst voor de zekerheid er toch nog maar een extra versteviging ingelast (voorkomen is beter dan genezen) en daarna kon ik met een gerust hart verder de rotte plekken wegslijpen. De puntlasjes doorgeboord en een stuk van de bodem eruit geslepen en dat bleek niet overbodig te zijn. Daarna het grote hoekstuk pas gemaakt zodat ik het stukje kan namaken voor aan de binnenkant van de dorpel. Ook een paar mooie "las clips" gekocht om de boel mooi op de plek te houden. Het hoekstuk heb ik echt millimeter voor millimeter gedaan...zo zonde als ik er per ongeluk te veel van af zou slijpen. Toen deze goed zat ging ik worstelen met het binnenste stukje dorpel. Beetje karton en bestaande stukjes gebruiken om de vorm te bepalen en vooral meten! Toen die goed was (na de tweede keer....vooral het meten was bij mijn eerste probeersel niet goed) kon ik lekker aan de gang met mijn mini zetbankje en mijn strek-stuik machientje. En natuurlijk gaatjes maken met mijn nieuwe boormachientje en toen alvast de ronding dichtgelast en gelukkig paste de tweede wel goed. Daarna lassen, slijpen en ff wat zinkspray erover heen. Ik ben weer erg tevreden met het resultaat, vooral omdat ik er toch wel heel erg tegenop zag om dit allemaal weer netjes te maken. Maar zijn de eerste stappen van het opbouwen van de dorpel gedaan en ik heb echt zin om hier mee verder te gaan. Volgende : het hoekstuk!!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
10 nov 2017 21:00 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
oud hollands spreekwoord zegt:met passen en meten wordt de meeste tijd versleten je gaat tekeer als een volleerd plaatwerker
|
10 nov 2017 21:19 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Tjonge wat een mooi werk Idd, scheelt het gebruik van PUR-elektrode
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
10 nov 2017 21:50 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Netjes!
|
13 nov 2017 10:10 |
|
|
nielske
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ziet er goed uit.
Ben je niet bang voor vliegroest op de kaal gemaakte delen?
|
13 nov 2017 11:29 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx heren! @nielske: Niet echt om eerlijk te zijn, want hij gaat uiteindelijk toch naar een straler of in zo'n chemisch bad. En daarna een coating er over heen. Ik weet alleen nog niet goed in welke volgorde is dat moet doen. Er moeten nog delen vertint worden, hier krijg ik binnenkort een lesje in zodat ik dat ook zelf kan doen. Alleen weet ik niet of het tin weer los gaat met stralen/chemisch ontroesten. Moet ik eerst alles lassen wat er te lassen valt en daarna alle vliegroest verwijderen of kan dat beter andersom. Tips zijn hierover welkome trouwens!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
13 nov 2017 11:37 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Leuke vorderingen.....komt ooit wel dat je ook rondrijdt met je nepper.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
13 nov 2017 12:03 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ghehehe....dat hoop ik wel idd!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
13 nov 2017 12:07 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Waarom boor je van die grote gaten in je plaatwerk? Is helemaal niet nodig en scheelt alleen maar een hoop slijpwerk aangezien je smeltbad door het onderliggende plaatwerk wil doorzakken. En ik zou toch de dorpel op de zichtplekkken met de puntlastang doen en niet proplassen. Zo hou je een originele look. Dat puntlastangetje van Vocor werkt gewoon goed daarvoor.
|
23 nov 2017 17:35 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Die gaten in het nieuwe stukje plaatwerk hadden idd wel beter kleiner gekund, dat heb ik al gemerkt met het dichtlassen. Dus in de volgende stukken gebruik ik zeker een kleinere maat boor. De gaten in het bestaande plaatwerk zijn zo omdat het anders echt niet van elkaar los kwam. Vwb die puntlas: ik heb het geprobeerd....maar hij liet steeds de stoppen doorslaan, zelfs met een trage zekering erin. Dus de originele look gaat hem niet worden, gelukkig is de andere dorpel op dezelfde manier gedaan als ik deze ga doen. Er zit dus wel een mate van consistentie in mijn project.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
24 nov 2017 15:57 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Tegen de tijd dat je project klaar is zit je zelf in het bejaardenhuis man!! Schiet toch es op,wil de neppert wel eens rijdend en in het echt zien
|
24 nov 2017 20:08 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dan maak ik er gewoon een rollator of een rolstoel van!! Gelukkig heb ik nu wel meer tijd om aan mijn projectje te besteden. Dinsdag en vrijdag zijn mijn vrije dagen en Koter 2 gaat sinds kort naar school. Dus heb ik twee ochtenden per week om te hobbybobben!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
25 nov 2017 9:46 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Gelukkig heb ik nu wel meer tijd om aan mijn projectje te besteden.
|
25 nov 2017 17:38 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
+1 top mijn complimenten
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
25 nov 2017 23:57 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Rijn! @porschenot: ik moet het voor mezelf niet te groot maken....anders gaat het me tegen staan. Hier even de vorderingen van de afgelopen tijd. Als eerst het hoekstuk vast gelast, glad geschuurd en in de primer gezet. Nu is het vloerdeel aan de beurt en daarvoor moest ik eerst een soort van constructie maken zodat ik uiteindelijk weet tot waar het nieuwe gedeelte straks moet komen. Hiermee kan ik precies de hoogte en de afstand bepalen. (Bedankt nog voor de tip stobbie!! ) Toen dit gedaan was kon ik beginnen met het wegslijpen van de slechte vloerdelen....en toen ik zag wat er onder uit kwam bleek dit geen foute beslissing. Het vergt alleen wel veel tijd om dit er "netjes" uit te halen. Op deze manier kan ik straks relatief makkelijk het nieuwe vloerdeel erin braden. De randen die eronder vandaan kwamen zijn eigenlijk nog wel redelijk goed, iig niet doorgerot. Nu is het een kwestie van bepalen tot waar ik de bestaande vloer moet wegslijpen. Dit mag natuurlijk absoluut niet te ver omdat anders ik niet de juiste afstand haal om de dorpel tegenaan te zetten. Oftewel.....het wordt weer een precisiewerkje dat ik niet te gehaast moet gaan doen. Vooralsnog gaat het lekker, dinsdag maar weer even verder.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
26 nov 2017 21:27 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Keep up the good work
|
27 nov 2017 8:05 |
|
|
Niels911SC
'78 911SC Targa - Champagne MetallicDelft
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
| | | | Neppert schreef: Thnx heren! @nielske: Niet echt om eerlijk te zijn, want hij gaat uiteindelijk toch naar een straler of in zo'n chemisch bad. En daarna een coating er over heen. Ik weet alleen nog niet goed in welke volgorde is dat moet doen. Er moeten nog delen vertint worden, hier krijg ik binnenkort een lesje in zodat ik dat ook zelf kan doen. Alleen weet ik niet of het tin weer los gaat met stralen/chemisch ontroesten. Moet ik eerst alles lassen wat er te lassen valt en daarna alle vliegroest verwijderen of kan dat beter andersom. Tips zijn hierover welkome trouwens! | | | | |
Als hij in een bad gaat zit je wel goed denk ik, maar als je hem alleen straalt dan komen ze dus niet meer in al je holle ruimtes dus die moet je dan (nu) tijdens t werk al ontroesten en in de epoxy primer (oid) zetten.
_________________________________________ '78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3
|
01 dec 2017 10:15 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat is ook zeker mijn bedoeling, vooral nu het zo open ligt....kan ik er mooi bij!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 dec 2017 17:00 |
|
|