Auteur |
Bericht |
robbie965
965 Lgemonde
|
vandaar je kapsel
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 okt 2005 6:18 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
De 250 hebben er toen zeer velen van ons even aangedaan...was mooi..
|
14 okt 2005 10:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vind dat op de openbare weg boven de 240-250 km/u het rijden al zeer inspannend wordt. Andere auto's (ook al zijn het er maar een paar) komen steeds snel dichterbij en je moet supergeconcentreerd zijn om zeker (voor zover dat kan) te weten dat ze niets geks gaan doen.
|
14 okt 2005 10:24 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Beste Devil...ik hoop dat je mij niet aanziet voor iemand die met280+ gaat knallen, terwijl er redelijk verkeer op de weg is..
Als er op de lege snelweg een enkeling rijd, zóu het kunnen...rijden er 2 achter elkaar ga ik in de verte echt van het gas...mensen hebben dan gewoon niet in de gaten hoe snel je nadert, kun je ze dan ook moeilijk kwalijk nemen...(hoewel...Hollanders soms.. )
|
14 okt 2005 10:32 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Snel rijden is voor een groot deel gewenning.
Bestuurders, die veel snel rijden, kunnen afstanden en remwegen naar verloop van tijd veel beter inschatten, dan mensen die maar sporadisch snel rijden.
Dit brengt met zich mee, dat het ook voor bepaalde mensen minder inspannender is dan voor andere. Ik kan me best voorstellen dat mensen rijden tegen 280, nog redelijk relaxed vinden, en voor andere 160 dan weer zeer vermoeiend is.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 okt 2005 10:33 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Eindelijk iemand met hetzelfde inzicht als ik.
En er is bijna niemand die dat wil inzien en/of begrijpenhoezeer men ook de moeite doet om het voor de anderen begrijpelijk te maken.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 okt 2005 10:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hoe meer alcohol ik drink, des te beter ik (hard) ga rijden. Zeker als ik het heel vaak doe.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 okt 2005 10:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Helemaal waar. Geloof mij als ik zeg dat ik best wel mijzelf getraind heb op hogere snelheden. Maar ook een mens heeft zijn grenzen vwb reactievermogen, afstand die je vooruit kan kijken, enz.
En nog belangrijker: de omgeving gaat er geen snars beter van rijden als ik veel hardrijden train en juist voor dat laatste ben ik bevreesd. Ik hou die auto wel in bedwang en rechtuit rijden, of een flauwe bocht, is de moeite niet. Maar een malloot die even een cd-tje wisselt en dan vervolgens even twee meter naar links opschuift... Mijn stelregel is: vrije baan ertussen of even rustiger aan (en dat kan dan nog steeds 200+ zijn, mits de ingehaalde auto solo rijdt).
|
14 okt 2005 11:24 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 okt 2005 12:38 |
|
|
F@RGO
|
alhoewel ik al vele boetes kreeg kom ik dat maar niet gewend.
, tju toch
|
14 okt 2005 12:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Weer gedronken Paul en dat zo vroeg op de dag .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 okt 2005 14:08 |
|
|
Rudike
996Breda
|
250 met de mijne (3.2) op de snelweg van Eindhoven naar Antwerpen. Collega heeft foto gemaakt maar helaas nog niet toegestuurd.
300 met een 964RS op de Franse snelwegen, heb mezelf echter ook beloofd dat nooit meer te doen. De wegen worden inderdaad wel erg smal op die snelheid, en voordat iemand in de gaten heeft dat er uberhaupt iets aankomt ben je er alweer voorbij.
|
14 okt 2005 14:50 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
laats met de ford van mijn vriendin 180 echte km op tom tom..
dacht dat ik kapot bleef..
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
14 okt 2005 15:20 |
|
|
ECT
|
De Duitsers zijn het gewend om met hoge snelheden te rijden en ze anticiperen daarop: wat je Duitsers ziet doen is dat ze snel hun voorganger inhalen en direct daarna met knipperlichten aan (!) naar rechts gaan om zo snellere broeders aan te geven dat ze je en gezien hebben en geen rare uitwijkmanoeuvres uithalen. Maar het blijft altijd oppassen geblazen.
Een Hollander is dat niet gewend. Als ik op de Autobahn rij en ik zien vanaf een grote afstand een auto met gele kentekenplaten dan ga ik direct van het gas, omdat Hollanders de neiging hebben om plotseling uit te wijken om vervolgens met een sukkelgangetje een auto in te halen. Duitsers geven niets voor niets ver van te voren grootlichtsignalen af bij het passeren van een Hollander.
De grap gaat in Duitsland dat als je enkele malen zakt voor het Duitse rijexamen dan krijg je gele kentekenplaten
We hebben dus geen al te goede rijreputatie.
Ik rij alleen hard wanneer de situatie dit toelaat. Lege banen-liefst 3 of meer rijstroken en geen of nauwelijks verkeer. Mijn leven en mijn auto is me toch meer waard dan effe planke.
|
14 okt 2005 17:43 |
|
|
Rudike
996Breda
|
De Duitsers houden inderdaad erg van ons op de snelweg.
NL = Nur Links Fahren, en daarnaast worden we "das Gelbe Gefahr" genoemd
|
14 okt 2005 17:48 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
mooi gevonden...wie had er geen last van Nur Links rijders tijdens de Oost-Brabant-rit...
[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7532[img][/img]
|
14 okt 2005 18:02 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
3.8 L is de cilinderinhoud van mijn S
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
14 okt 2005 20:51 |
|
|
F@RGO
|
waarop slaat dat Beltar ?
|
14 okt 2005 21:24 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Top
Durven en kunnen : Plank gas. Is circa 280 km/h op de teller
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
14 okt 2005 21:46 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Is een soort rebus
hint: ppp schreef: dirkie weet het antwoord....
Zoiets is natuurlijk alleen door heeeeeeeeeeeeeeeeeele snuggere mensen op te lossen....
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
14 okt 2005 21:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
14 okt 2005 22:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 okt 2005 22:47 |
|
|
Rick911
Wijk bij Duurstede
|
Hardste wat ik heb gereden was in een Audi RS4 en dat was op de A 15 vanaf Nijmegen richting Tiel 272kmph wel s'nachts uiteraard en ja het is idd niet de beste plek om die snelheid te rijden maar ja... overigens niet zijn top die lag boven de 300 kmph
Laatst bijgewerkt door Rick911 op 17 okt 2005 6:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 okt 2005 23:07 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ik doe ook een beetje mee...
240 km/u met dak open in mijn 968 cabriolet in Duitsland. Auto kon wel sneller maar ik durfde niet... E.e.a. ook vanwege mijn haar.
232 km/u op lege afsluitdijk met mijn toenmalige witte 924 S. Kon nog iets sneller maar sluizen kwamen in zicht.
Snelheden afgelezen op de teller.
|
14 okt 2005 23:36 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
En dáár heb ík nu weer geen last van...
|
14 okt 2005 23:43 |
|
|