Onlangs de APK van m'n 997 Carrera S 3.8 cabrio weer gehad. Alles okay, maar...........
Aantekening bij de schokbrekers. Het schijnt een 997 probleem te zijn. Bovenaan, bijna bij de bevestiging van de stang, zit roest. Nu is het nog oppervlakte roest,
maar het gaat natuurlijk verder. Doordat de auto PASM heeft, is deze stang hol. Er loopt een electronica draad door.
Hierdoor zou de stang eerder kunnen afbreken. En dát wil je niet meemaken.
Nu dacht ik het met een koperborsteltje te reinigen en met zinkspray in te spuiten, og hammerite en zo het proces te stoppen. Dat wordt echter afgeraden.
Nu kosten 2 nieuwe schokbrekers (met PASM) zo'n € 2400.- en dat is een boel geld natuurlijk. Dat is dan origineel en zal, wanneer je deze units meteen behandeld, natuurlijk langer mee kunnen.
De schokbrekers werken n.l. nog prima, maar komen door dit kwaliteits/afwerkings euvel eerder aan hun eind.
Ik weet dat Bilstein een set schokbrekers verkoopt die zó gemonteerd kunnen worden en waarmee het PASM ook weer functioneert.
Heeft iemand daar ervaringen mee? Beter als standaard, of te hard??? Ook andere merk ervaringen hoor ik graag, want ik zal er denk ik toch aan moeten geloven ze te vervangen dit jaar.....
Groetjes,
Léon