Oef, enerverend dagje achter de rug.
In de vroege ochtend met het OV naar Schiedam afgereisd om de 944 te halen. Uiteraard juist gisteren flink mijn knie geblesseerd bij basketbal, maar goed, pijn verbeten. Vervolgens de reeds verwachte emotionele achtbaan
. De eerste indruk was behoorlijk goed. Oké, helemaal perfect is 'ie optisch niet (hier en daar wat paint chips, klein putje onder de achterklep), maar het kan een stuk slechter. Ik zeg 7,7/10. De medewerker van de verscheper beaamde dit ook. Kennelijk had er gisteren nog iemand een hoopje Porsche-ellende opgehaald.
Na het wegrijden kwam ik er echter al snel achter dat het diff flink loeit. Domper natuurlijk, want ik weet dat dat in de papieren kan lopen. Plus het deed in mijn ogen wat afbreuk aan de beschrijving van de verkoper. Wat is er dan nog meer mis, ga je je onherroepelijk afvragen.
Maar! Dat valt (voorlopig) mee. De puike medewerker van de RDW werd tijdens de keuring steeds enthousiaster over de auto. Van 'oh, Ebay...risico niet waard' naar 'nou het is zeker geen miskoop'. Noice. De redenen hiervoor waren onder andere dat de auto roestvrij is ('keihard, heeft sowieso binnen gestaan'), geen schade gehad heeft en ook optisch kon de binnenkant en buitenkant van de auto de keurmeester wel bekoren. Door de lampen (tsja) en een niet feilloos aangrijpende handrem moet 'ie nog een keer terug voor controle, maar soit.
Na afloop de auto meteen maar een wasbeurt gegeven, want hij was behoorlijk vies door het transport. De transporteur doet daar niks aan, omdat ze geen risico willen lopen door een wasbeurt de lak o.i.d. te beschadigen. Flink veel water op het dak afgevuurd en geen lekkages
. Al met al lijkt het er voor nu dus op dat de basis goed genoeg is om dat diff onderzoeken/fixen. Maar eerst even door de keuring loodsen en dan is het de bedoeling dat 'ie vanaf het voorjaar ingezet gaat worden.