Hallo, mijn naam is Erwin Pondman, 60 jaar en sinds mei 2017 in het bezit van een Porsche 911.
Ook bij mij een jongensdroom die is uitgekomen, omdat er gelukkig een zwart schaap bleek te bestaan, die wel (voor mij) betaalbaar bleek.
Uiteraard veel gelezen op internet over IMS, Koplampen (ik vind deze uitermate fraai), AOS, etc., maar vond de risico’s aanvaardbaar.
Uiteindelijk een pracht exemplaar gevonden en laten keuren bij Porsche Centrum Twente.
Alle “minpunten” werden naar alle tevredenheid hersteld en vernieuwd inclusief preventie het dubblegelagerde IMS lager.
Inmiddels heb ik er 7500km mee gereden, rijdt als een zonnetje en gebruikt geen olie.
Ik overweeg het onderhoud te laten doen bij mijn eigen vertrouwde(!)vakgarage, wel op voorwaarde dat de eigenaar aangeeft dat hij dit aankan. Vertrouwen in de monteur is bij mij het belangrijkste en deze man heeft dit mij jarenlang bewezen.
Op internet lees ik overigens ook dat er vrij makkelijk zelf aan gesleuteld kan worden en de kleine dingen die ik al zelf gedaan heb is het allemaal wel vrij recht toe recht aan, maar onderhoudsstempels zijn belangrijk voor de waardevastheid en ga ik niet van afwijken.
Zo nu ga ik lekker dit forum afstruinen om alles over de 996 te weten te komen.