Beste allemaal,
Ik ben (voor de tweede keer) nieuw op dit forum. Jaren geleden had ik een boxster, maar deze na twee jaar verkocht voor een nieuwe uitdaging.
Vorig jaar eindelijk mijn jongensdroom waargemaakt en een 911 (997 carrera 4) gekocht.
Daar rijd ik al een jaar met een brede grijns op mijn gezicht in (alleen zakelijke km)...
Prive heb ik een Toyota FJ cruiser. Te gekke auto, als je er van houdt, maar op LPG en met weinig km feitelijk te duur als privé auto.
Ik verhuur hem wel aan de zaak, maar het zou fiscaal aantrekkelijker zijn om een youngtimer te rijden op de zaak, 35% bijtelling van de dagwaarde te nemen en alle kosten af te trekken.
Mijn vrouw en ik hebben twee kindjes, en we willen ook graag makkelijk op vakantie kunnen.
We zoeken dus naar een 15 jaar oude, grote gezinsauto waarmee ik ook zakelijk goed voor de dag kan komen (soms moet ik spullen meenemen die ik niet in de 911 krijg).
Mijn eerste idee was een volvo xc90, ook even gekeken naar een vw touareg, maar de enige auto waar ik toch een blij gevoel van krijg in die categorie is de Cayenne (2003).
Op internet staat niets dan ellende over het 2003 model.
Maar ja.... Internet staat als het om autos gaat sowieso boordevol ellende over elke auto.
Ik zoek een benzine en denk een mooie te kunnen vinden rond de 200.000 km. We hebben geen haast, en kunnen de tijd nemen om zowel in NL als in Duitsland te zoeken en als we er één vinden hem te laten keuren.
Ik denk ongeveer 12.000 km per jaar te gaan rijden en zoek een auto voor minimaal 5 jaar.
Is de Cayenne een goed idee, of is de kans dat je tegen ellende aanloopt en "er op leeg loopt" heel erg groot?
Ben benieuwd naar jullie mening. Hier op het forum zitten de profs toch
M.v.g.
Rob