Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:41



Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Shell V-Power 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Shell V-Power
Devils Son rijdt waarschijnlijk auto’s die wel profijt hebben van 100 en 102. Als oplossing kan hij wat octaanverhoger toevoegen?


23 jan 2018 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Shell V-Power
EcoMaxx en Aspen krijgen niet voor niets steeds meer marktaandeel... :wink:

Zou leuk zijn als er eerdaags wat pompen aan de weg komen met dat spul.....manmanman wat ruikt die EcoMaxx lekker!!!!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 jan 2018 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Shell V-Power
En Euro 102 tanken is in NL gewoon mogelijk bij 60 tankstations van Firezone.

http://competition102.com/#locaties


23 jan 2018 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Shell V-Power
Aan 1,80-1,90 per liter bij Firezone is het al voordeliger om gewoon RON 98 te tanken en dan zelf octaanverhoger toe te voegen.


23 jan 2018 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Shell V-Power
giulia schreef:
Maar dat is ook niet zo erg....V power valt onder RON 95 maar heeft wel een octaangehalte van 97 waardoor het echt niet zo heel ver van 98 af ligt. Wettelijk mocht het dan ook geen 98 heten. Verder heeft het geen enkele zin om een motor die voor RON 95 of 98 een hoger gehalte te voeden. De knocksensor regelt het toch af op het octaangehalte.


Het is een octaangetal.

Natuurlijk heeft niet iedere motor wat aan een hoger octaangetal, maar ik blijf het gek vinden dat we in Nederland een slap aftreksel krijgen.


23 jan 2018 16:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Shell V-Power
Kheldar schreef:
Aan 1,80-1,90 per liter bij Firezone is het al voordeliger om gewoon RON 98 te tanken en dan zelf octaanverhoger toe te voegen.


Ik heb het wel eens berekend en toen kwam ik erop uit dat het voordeliger is om kant en klaar benzine met een hoger octaangetal te tanken.


23 jan 2018 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Shell V-Power
PTT schreef:
Octaanbooster = tetra-ethyl-lood, zeer schadelijke meuk

Mijn 3.2 motor is nog steeds kerngezond.... :mrgreen: ........zo lang het nog duurt.


72126

En ik dacht voor 1,39/l RON98 hier in Epe hoef ik geen powerflesje aan te schaffen.....en met winterstop al helemaal niet.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


23 jan 2018 17:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Shell V-Power
Schadelijk voor het milieu en voor jezelf.
De auto zal het worst wezen wat je er ingooit.


23 jan 2018 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman S (2006)
Bericht Re: Shell V-Power
rob964.c4 schreef:
ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,


Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum


Volgens mij staat hier net over de grens in DE bij de V-Power "100" erbij en niet 98; of zeg ik nu iets geks?


23 jan 2018 19:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Shell V-Power
Nee
Devils son schreef:
Het meest bizarre is nog wel dat we in Nederland inferieure versies krijgen van V power (97 en nu 98 ron ipv 100 ron) en Ultimate (98 ron ipv 102 ron).

:wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


23 jan 2018 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Shell V-Power
Duracell1989 schreef:
rob964.c4 schreef:
ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,


Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum


Volgens mij staat hier net over de grens in DE bij de V-Power "100" erbij en niet 98; of zeg ik nu iets geks?


Dat klopt maar dat is V power 100 racing, niet V power 98.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jan 2018 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 428i Cabrio '15; ex 997 Carrera S '06; ex 997 Carrera '05
Bericht Re: Shell V-Power
Ik tank altijd V-Power en vraag me af wat de beste manier van rijden is om een onvolledige verbranding te minimaliseren. Ik rijd elke dag met de P997S naar mijn werk, een afstand van zo'n 15 km, in bebouwde kom, en de meeste tijd loopt de motor dus stationair (spitstijd .. :bang: ), de max snelheden zijn rond de 60 km/h.

Ik laat de motor na opwarming tussen de 2.000 en 3.000 toeren maken met uitschieters naar 4.000. In het weekend rijd ik altijd een langer stuk op de snelweg, dit om de motor wat langere tijd te laten lopen in een omgeving die de P zo goed past :drive:. Ben benieuwd of er wat nuttig rij-tips zijn die ik kan toepassen.


28 jan 2018 18:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Shell V-Power
Nuttige tip: 95 tanken, V-power heeft 0,0 voordeel voor jou toepassing.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jan 2018 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 428i Cabrio '15; ex 997 Carrera S '06; ex 997 Carrera '05
Bericht Re: Shell V-Power
Johann denkt er anders over zie ik! Ik blijf gewoon V-Power tanken, alleen het beste is goed genoeg voor mijn 997 :mrgreen:

Wat betreft het rijden zelf, wat zijn de do's en don'ts in mijn situatie?


28 jan 2018 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Shell V-Power
Voor jezelf en de auto voor die 15km: fiets, desnoods elektrisch...... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 jan 2018 19:22
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Shell V-Power
P997 schreef:
Johann denkt er anders over zie ik! Ik blijf gewoon V-Power tanken, alleen het beste is goed genoeg voor mijn 997 :mrgreen:

Wat betreft het rijden zelf, wat zijn de do's en don'ts in mijn situatie?


Een 997 kan je gewoon 95 tanken. Ze hebben echt geen V-power nodig hoor. Als ik jouw was zou ik de 997 ook niet als daily gebruiken...is gewoon zonde van de auto. Hij komt dus nooit echt op bedrijfstemperatuur.

Mijn tip:

Koop een Smart voor €1500 of een goede fiets om de woon-werk kilometers te maken en houd de 997 voor de leuke ritjes.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 jan 2018 19:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Shell V-Power
Johann schreef:
Als ik jouw was zou ik de 997 ook niet als daily gebruiken...


Zijn wat?


28 jan 2018 19:55
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Shell V-Power
:lol: oops foutje :lol:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 jan 2018 23:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Shell V-Power
P997 schreef:
Wat betreft het rijden zelf, wat zijn de do's en don'ts in mijn situatie?


standverwarming/carterverwarming en dan nog een 30 km omrijden.


29 jan 2018 10:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Shell V-Power
Eén voordeel van elektrisch rijden wordt natuurlijk dat we eindelijk van deze disussie verlost zullen zijn....

... hoewel... nachtstroom, groene stroom ....


29 jan 2018 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Shell V-Power
Heb mijn gebruikershandleiding er nog eens op nageslagen en daar staat keurig vermeld dat er RON98 getankt moet worden. Heb mij laten vertellen dat de specificaties van de auto gebasseerd zijn op RON98. Je kunt wel RON95 gaan tanken maar dan zal de motor gaan pingelen. Bijkomend voordeel is dat er geen ethanol in de meeste RON98 brandstoffen zit ook beter is voor de motor.

Iedereen mag natuurlijk tanken wat hij wil, maar als je wilt weten wat je moet tanken kijk dan in de gebruikershandleiding of aan de binnenkant van de tankklep.
Ik ben blij dat Shell V-power nu echt RON98 is geworden! :cheers:


29 jan 2018 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
Bericht Re: Shell V-Power
Ik ook :cheers: :cheers: :cheers:


29 jan 2018 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Shell V-Power
Klopt het volgende?

Het klopt toch dat een motor die op Ron 98 is afgesteld, iets minder zal presteren met Ron 95.
En de anti pingel sensor zal voorkomen dat de motor schade oploopt. Zal echter de inspuiting / ontsteking iets rustiger instellen.


29 jan 2018 16:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Shell V-Power
Enguess schreef:
Eén voordeel van elektrisch rijden wordt natuurlijk dat we eindelijk van deze disussie verlost zullen zijn....

... hoewel... nachtstroom, groene stroom ....


In de Tesla gaat 400v. Loopt hij toch een stuk lekkerder op dan op 240v.

;)


29 jan 2018 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Shell V-Power
Grootje schreef:
maar dan zal de motor gaan pingelen

Welnee, da’s allang opgelost in deze dagen van elektronika... weleens van een pingelsensor gehoord?


29 jan 2018 17:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.