Auteur |
Bericht |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Shell V-Power
Devils Son rijdt waarschijnlijk auto’s die wel profijt hebben van 100 en 102. Als oplossing kan hij wat octaanverhoger toevoegen?
|
23 jan 2018 12:05 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Shell V-Power
EcoMaxx en Aspen krijgen niet voor niets steeds meer marktaandeel... Zou leuk zijn als er eerdaags wat pompen aan de weg komen met dat spul.....manmanman wat ruikt die EcoMaxx lekker!!!!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
23 jan 2018 12:12 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Shell V-Power
En Euro 102 tanken is in NL gewoon mogelijk bij 60 tankstations van Firezone. http://competition102.com/#locaties
|
23 jan 2018 12:39 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Shell V-Power
Aan 1,80-1,90 per liter bij Firezone is het al voordeliger om gewoon RON 98 te tanken en dan zelf octaanverhoger toe te voegen.
|
23 jan 2018 12:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Shell V-Power
Het is een octaangetal. Natuurlijk heeft niet iedere motor wat aan een hoger octaangetal, maar ik blijf het gek vinden dat we in Nederland een slap aftreksel krijgen.
|
23 jan 2018 16:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Shell V-Power
Ik heb het wel eens berekend en toen kwam ik erop uit dat het voordeliger is om kant en klaar benzine met een hoger octaangetal te tanken.
|
23 jan 2018 16:33 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Shell V-Power
Mijn 3.2 motor is nog steeds kerngezond.... ........zo lang het nog duurt. En ik dacht voor 1,39/l RON98 hier in Epe hoef ik geen powerflesje aan te schaffen.....en met winterstop al helemaal niet.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
23 jan 2018 17:09 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Shell V-Power
Schadelijk voor het milieu en voor jezelf. De auto zal het worst wezen wat je er ingooit.
|
23 jan 2018 17:31 |
|
|
Duracell1989
Porsche Cayman S (2006)
|
Re: Shell V-Power
Volgens mij staat hier net over de grens in DE bij de V-Power "100" erbij en niet 98; of zeg ik nu iets geks?
|
23 jan 2018 19:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Shell V-Power
Nee
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 jan 2018 19:52 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Shell V-Power
Dat klopt maar dat is V power 100 racing, niet V power 98.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
23 jan 2018 21:22 |
|
|
P997
BMW 428i Cabrio '15;
ex 997 Carrera S '06;
ex 997 Carrera '05
|
Re: Shell V-Power
Ik tank altijd V-Power en vraag me af wat de beste manier van rijden is om een onvolledige verbranding te minimaliseren. Ik rijd elke dag met de P997S naar mijn werk, een afstand van zo'n 15 km, in bebouwde kom, en de meeste tijd loopt de motor dus stationair (spitstijd .. ), de max snelheden zijn rond de 60 km/h. Ik laat de motor na opwarming tussen de 2.000 en 3.000 toeren maken met uitschieters naar 4.000. In het weekend rijd ik altijd een langer stuk op de snelweg, dit om de motor wat langere tijd te laten lopen in een omgeving die de P zo goed past . Ben benieuwd of er wat nuttig rij-tips zijn die ik kan toepassen.
|
28 jan 2018 18:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Shell V-Power
Nuttige tip: 95 tanken, V-power heeft 0,0 voordeel voor jou toepassing.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 jan 2018 18:11 |
|
|
P997
BMW 428i Cabrio '15;
ex 997 Carrera S '06;
ex 997 Carrera '05
|
Re: Shell V-Power
Johann denkt er anders over zie ik! Ik blijf gewoon V-Power tanken, alleen het beste is goed genoeg voor mijn 997 Wat betreft het rijden zelf, wat zijn de do's en don'ts in mijn situatie?
|
28 jan 2018 18:48 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Shell V-Power
Voor jezelf en de auto voor die 15km: fiets, desnoods elektrisch......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
28 jan 2018 19:22 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Shell V-Power
Een 997 kan je gewoon 95 tanken. Ze hebben echt geen V-power nodig hoor. Als ik jouw was zou ik de 997 ook niet als daily gebruiken...is gewoon zonde van de auto. Hij komt dus nooit echt op bedrijfstemperatuur. Mijn tip: Koop een Smart voor €1500 of een goede fiets om de woon-werk kilometers te maken en houd de 997 voor de leuke ritjes.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
28 jan 2018 19:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Shell V-Power
|
28 jan 2018 19:55 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Shell V-Power
oops foutje
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
28 jan 2018 23:23 |
|
|
BMtouring
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
|
Re: Shell V-Power
standverwarming/carterverwarming en dan nog een 30 km omrijden.
|
29 jan 2018 10:35 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Shell V-Power
Eén voordeel van elektrisch rijden wordt natuurlijk dat we eindelijk van deze disussie verlost zullen zijn....
... hoewel... nachtstroom, groene stroom ....
|
29 jan 2018 14:39 |
|
|
Grootje
Groningen
|
Re: Shell V-Power
Heb mijn gebruikershandleiding er nog eens op nageslagen en daar staat keurig vermeld dat er RON98 getankt moet worden. Heb mij laten vertellen dat de specificaties van de auto gebasseerd zijn op RON98. Je kunt wel RON95 gaan tanken maar dan zal de motor gaan pingelen. Bijkomend voordeel is dat er geen ethanol in de meeste RON98 brandstoffen zit ook beter is voor de motor. Iedereen mag natuurlijk tanken wat hij wil, maar als je wilt weten wat je moet tanken kijk dan in de gebruikershandleiding of aan de binnenkant van de tankklep. Ik ben blij dat Shell V-power nu echt RON98 is geworden!
|
29 jan 2018 15:26 |
|
|
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: Shell V-Power
|
29 jan 2018 15:56 |
|
|
vaudi
996 C2, 1998
|
Re: Shell V-Power
Klopt het volgende?
Het klopt toch dat een motor die op Ron 98 is afgesteld, iets minder zal presteren met Ron 95. En de anti pingel sensor zal voorkomen dat de motor schade oploopt. Zal echter de inspuiting / ontsteking iets rustiger instellen.
|
29 jan 2018 16:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Shell V-Power
In de Tesla gaat 400v. Loopt hij toch een stuk lekkerder op dan op 240v.
|
29 jan 2018 16:59 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Shell V-Power
Welnee, da’s allang opgelost in deze dagen van elektronika... weleens van een pingelsensor gehoord?
|
29 jan 2018 17:19 |
|
|