Auteur |
Bericht |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
 Re: Lege accu 996
John zou zeggen: te veel 
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
03 jan 2011 23:58 |
|
 |
erwin996
M140i
|
 Re: Lege accu 996
De helft van een Ferrari. En dan was de Porsche nog betrouwbaarder ook 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 jan 2011 1:12 |
|
 |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
 Re: Lege accu 996
3 jaar levensduur (zonder aanvullende zorg tussentijds) voor recreatief gebruikt is niet gek ... Accu is gewoon een slijtdeel dat extra achteruit gaat bij weinig gebruik.
|
04 jan 2011 1:30 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
 Re: Lege accu 996
Even een oud draadje nieuw leven inblazen. Helaas wel aan een druppelaar gehangen maar iemand (misschien ikzelf) heeft op een gegeven moment de stekker uit het stopcontact gehaald. En dan werkt het natuurlijk niet. Accu leeg, Powerpack aangesloten om proberen te starten - helaas. Andere auto ervoor, startkabels aangesloten, instrumentarium gaat branden, startmotor maakt wel wat beweging, maar zet niet door.
Groot probleem? Of is dit op te lossen? En zo ja, hoe?
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
08 mei 2016 18:58 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Lege accu 996
Naar mijn mening is een nieuwe accu de beste optie Je kan proberen de geheel ontladen accu te reanimeren door je power pack eerst een paar uur op de accu te zetten en daarna de druppellader aan te sluiten om de accu weer op te laden. Het powerpack is te licht om een geheel ontladen accu te compenseren. De startkabels zijn waarschijnlijk te dun daarom lukte ook die poging (net) niet. Succes. EDIT:als het echt alleen een druppellader is dan zal het niet werken, gebruik bij voorkeur een accu lader 
|
08 mei 2016 20:29 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
 Re: Lege accu 996
Bedankt, ik heb net de andere auto even aangezet, zijn nog best dikke kabels, even kijken of het opladen daar goed mee gaat.
Anders morgen even de accu eruit en een nieuwe erin.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
08 mei 2016 21:07 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
 Re: Lege accu 996
Gisteravond nog wel een keer kunnen starten. Had toen helaas geen tijd om gelijk een stuk te rijden. Zo maar even doen en even langs bij een garage om de accu te laten doormeten.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
09 mei 2016 6:59 |
|
 |
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
 Re: Lege accu 996
stond de auto (met hulpbatterij) dan niet stationair te draaien tijdens je eerste startpoging? heeft jouw druppellader ook meerdere programma's waaronder eentje om een accu te herconditioneren? niet geprobeerd is altijd mis. https://youtu.be/FzH4fOmY4Rk
|
09 mei 2016 8:38 |
|
 |
Hahe85
996 C2 coupe mk2
|
 Re: Lege accu 996
Even een oud draadje oppakken...
Helaas beschik ik niet over een mooie verwarmde garage maar staat de 996 buiten in de kou. Heb al eerder problemen gehad met de accu maar daarna deed deze het gewoon weer goed. Maar de laatste tijd merk ik dat de accu steeds sneller leeg gaat. Daarom moet er dus een nieuwe in.
Vraag is nu, welke. Heb ze online gezien met 77ah en 74ah en van verschillende merken. Heb er geen verstand van dus jullie advies is welkom. Welke accu hebben jullie of adviseren jullie?
Thanks!
|
02 feb 2018 23:14 |
|
 |
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
 Re: Lege accu 996
Heb er zelf bij mijn 996 deze inzitten, alweer 3 jaar. https://www.accumegastore.nl/varta-e11-accu.html
|
02 feb 2018 23:24 |
|
 |
MGB
|
 Re: Lege accu 996
Heb zelf goede ervaring met Varta E39 (83918) . Het is een accu met AGM technologie en eigenlijk bedoeld voor start-stop systeem. https://www.amazon.de/Varta-Start-Stopp-70-Ah-760-E39/dp/B00CEBBBCE
|
02 feb 2018 23:53 |
|
 |
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
 Re: Lege accu 996
Start-stop systeem, nah ben zelf meer van het doorrijden..
|
03 feb 2018 8:09 |
|
 |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
 Re: Lege accu 996
AGM batterijen zijn iets beter bestand tegen diepe ontladingen. Ook bij grotere koude betere stroomlevering. In principe bij goed gebruik (lees: goede laad cyclussen) zouden ze het in principe daardoor ook een langere levensduur hebben. Vooral dus dan bij auto’s die wel eens wat langer stil staan.
Nadeel is dat de toleranties voor laadspanning wel wat minder zijn. Gevoeliger voor overladen. Dat zou op warmere dagen en langere ritten misschien een probleem kunnen zijn.
Maar ik denk wel dat het zeker kan.
Vorig jaar de mijne vervangen voor een standaard varta. Wel de silver dynamic (e44?)
|
03 feb 2018 8:35 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Lege accu 996
Nog even ter aanvulling op Kheldar z'n post over AGM accu's; let er even op dat je acculader of druppel lader geschikt is voor dit type accu 
|
03 feb 2018 10:43 |
|
 |
Hahe85
996 C2 coupe mk2
|
 Re: Lege accu 996
Bedankt voor de antwoorden. Kan ik nog eventuele problemen verwachten als ik een 77ah i.p.v. 74ah erin plaats? Zoniet, waarom wordt er niet standaard 77 aangeraden door de verschillende websites? Hoe meer power hoe beter lijkt me toch?
|
03 feb 2018 14:38 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Lege accu 996
Die extra power heb je alleen als de dynamo de accu ook vol kan laden. Kan deze dat niet, heb je niet die extra power en gaat de accu ook zeker eerder kapot Die 3 Ah waar jij het over hebt zal waarschijnlijk niets uitmaken t.a.v. je dynamo.
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
03 feb 2018 15:15 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Lege accu 996
Zoals Olaf al aangeeft zal die 3 Ah niet veel uitmaken. Wat ik in het hele draadje nog mis is de CCA waarde van de accu die juist wel veel uitmaakt voor de startcapaciteit van de accu. Zie de info hieronder die ik van het internet geplukt heb:  |  |  |  | Citaat: Capaciteitsaanduiding op accu’s Wat betekent de capaciteit Ah op een accu?
U moet dan eerst iets weten over de gebruikte meettechnieken. Ah staat voor ampère uur en is een eenheid voor elektrische lading.
Bijvoorbeeld: een 45Ah (20h) accu kan in totaal 45Ah afgeven, gemeten over 20 uur. Dit is dus een gemiddelde van 2,25 Ampère, 20 uur lang. Als de accu meer lading moet afgeven over een kortere tijd, zal het aantal Ampère uur afnemen. Ook mag een accu, afhankelijk van het type accu, niet te diep worden ontladen. Houd dus altijd een ruime marge tussen het benodigde aantal Ah en het maximale aantal Ah van de accu. Stelregel hiervoor is:
Startaccu’s = maximale ontlading 50% Recreatie/semi-tractie accu’s = maximale ontlading 70% Tractie accu’s = maximale ontlading 80%
De capaciteit van een startaccu wordt in Europa aangegeven in Ah. Dit is echter niet logisch. Voor een startaccu is het aantal Ah van weinig belang, mits er geen extra verbruikers gemonteerd zijn. Een startaccu wordt namelijk niet uren achter elkaar maar juist kort belast met hoge stromen. Het is dus belangrijk dat de accu veel stroom kan leveren in een korte tijd, dit noemen we de startkracht (koudstartstroom). De startkracht van een accu wordt gemeten in: CCA. Dit getal is dan ook de belangrijkste graadmeter voor een startaccu! De loodplaten van een startaccu zijn veel dunner dan de loodplaten van een semi-tractie/ recreatie of deep cycle accu. Door een dunne plaat kan namelijk veel gemakkelijker een hoge stroom worden onttrokken, dit zal bij een dikkere plaat veel moeilijker gaan. Het voordeel van dikkere platen is dat we ze langduriger en dieper kunnen ontladen zonder dat de platen breken. Wat betekent de Ah capaciteit bij 5, 10 en 20 uur?
De meeste capaciteiten op onze website, maar ook op die van onze Europese fabrikanten, staan weergegeven bij een ontlading over 20 uur. Dit is de norm voor Nederlandse en veel Europese bedrijven. Bij de bedrukking op de meeste semi-tractie, tractie- en recreatie accu's wordt de capaciteit Ah ook weergegeven bij een ontladingstijd van 5 en/of 10 uur. Hierdoor lijkt de accu een andere capaciteit te hebben, maar in feite gaat het om dezelfde accu!
Zo kan een 45Ah (20h) accu bijvoorbeeld totaal 45Ah afgeven, gemeten over 20 uur. Dit is dus een gemiddelde van 2,25 Ampère, 20 uur lang. Als een accu meer lading moet afgeven over korte tijd, zal het aantal Ampère per uur afnemen. Een 45Ah (20h) accu ontladen over 10 uur kan dus maar 42Ah opleveren. Dit kunnen we dan vertalen als 42Ah (10h). Stel dat u de accu geheel zou willen ontladen in één uur, dan vraagt dit zoveel vermogen dat de accu nog geen vierde van de normale capaciteit zal leveren.
Waar staat 'CCA' voor?
CCA staat voor Cold Cranking Amps. Dit is het ampèrage dat een accu gedurende 30 seconden levert bij 0 graden Fahrenheit (dit staat gelijk aan -18 graden Celsius). Het belaste voltage blijft tijdens de test boven de 9,6 Volt. Deze waarde is van belang om te zien of een accu sterk genoeg is om als startaccu gebruikt te kunnen worden in een voertuig. Accuprestaties gaan snel naar beneden bij lagere temperaturen. Dit is dus een perfecte test om te zien wat de startcapaciteit is van een accu.
Ten onrechte wordt soms gedacht dat het aantal Ah direct betrekking heeft op de startcapaciteit van een accu. Dit is niet waar. Soms kan een 20Ah (20h) accu een grotere startkracht hebben dan een 60Ah (20h) accu. Dit is onder andere afhankelijk van de gebruikte techniek in de accu.
|  |  |  |  |
|
03 feb 2018 15:51 |
|
 |
MGB
|
 Re: Lege accu 996
Goed punt van WillemB.
Was voor mij ook een overweging, heb gekozen voor een accu met hogere CCA.
Vaak is het starten de uitdaging, als de auto wat langer stilstaat.
|
03 feb 2018 21:25 |
|
 |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
 Re: Lege accu 996
Met langer stilstaan zou zo een AGM dus ietsje in het voordeel zijn aangezien die hun lading wat langer bewaren. Maar als er toch ergens stroomgebruikers aanwezig zijn lijkt me een druppellader erbij toch steeds de beste optie.
|
03 feb 2018 21:44 |
|
|