Auteur |
Bericht |
Truttenschudder
DD: Jaguar X-type 2.5 V6
Fun & kick: 996 Targa 2003
|
Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Beste forummers, Deze week is het zover; de metaal- geworden jongensdroom komt uit! Wel eerst AKK, maar de eerste indruk van de bolide is zeer goed. Ik weet, problemen met dit type dak kosten geld; maar hier loopt het prima en gladjes. Het lijkt mij fantastisch om de komende jaren op deze lady te mogen passen
|
13 feb 2018 15:44 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Gefeliciteerd! Kom maar op met de foto’s!
En wat is de huidige kilometerstand? Kleur? Modificaties doorgevoerd?
Vertel!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
13 feb 2018 17:04 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Gefeliciteerd en welkom op het forum! Mooie auto zo'n Targa
|
13 feb 2018 19:53 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
996... WOUW!
_________________________________________ De precisie 911
|
13 feb 2018 20:39 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Welkom, veel plezier gewenst met je P en hier op forum.
|
13 feb 2018 20:41 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Gefeliciteerd Toeterboy!
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
13 feb 2018 22:33 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
En Truttenschudder ook natuurlijk!
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
13 feb 2018 22:34 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
@erwin996 ehm, dat is een verkeerde veronderstelling! De mijne is nog niet verkocht.
|
13 feb 2018 23:25 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Oh jammer, het leek er een beetje op Inderdaad mooie auto zo'n Targa
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
14 feb 2018 0:20 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Welkom Truttenschudder en gefeliciteerd met je aan aankoop. Aan je naam te zien heb je wellicht een DAF achtergrond. Anne -exDAF66CombiMarathon'75enexDAF44'74- 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
14 feb 2018 8:22 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Fantastische naam! Nog nooit van gehoord.....ik dacht al...hoe kom je erop om jezelf "truttenschudder" te noemen. Maar gefeliciteerd met je aanwinst! Veel gewenst!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
14 feb 2018 10:03 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
truuttenschudders hebben meestal jarretel aandrijving ...
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
14 feb 2018 10:52 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Welkom hier op het forum en natuurlijk veel plezier gewenst met jouw 996 Targa
_________________________________________ Less is more !
|
14 feb 2018 10:54 |
|
|
Truttenschudder
DD: Jaguar X-type 2.5 V6
Fun & kick: 996 Targa 2003
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Beste mensen, Wat een leuke en spontane reacties! Hartverwarmend. AKK was prima, op wat dingetjes na... zien of we daar uit komen. Arctic grey; Vol leder; Bomvol; 2002; 134.000 km NL auto; Alle stempels; uitsluitend Porsche garage; En mijn naam; vind het wel lekker bekken
|
14 feb 2018 14:40 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Wat kwam er uit de AKK dan?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
14 feb 2018 14:42 |
|
|
Truttenschudder
DD: Jaguar X-type 2.5 V6
Fun & kick: 996 Targa 2003
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Nou, einddempers waren al paar keer gelast. Is geen onbekend probleem bij deze dempers...
Gecupte banden, aanslagrubbers schokbrekers voor. Paar kleine dingetjes die goed te fixen zijn voor niet teveel munten.
Al met al goed te overzien.
Ik krijg 6 maanden garantie op bak en motor.
|
14 feb 2018 18:09 |
|
|
Truttenschudder
DD: Jaguar X-type 2.5 V6
Fun & kick: 996 Targa 2003
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Wat vinden jullie; voor de zekerheid de modificatie van het koelsysteem, verplaatsen thermostaat plus sensor, waterpomp?
|
14 feb 2018 18:17 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Zou ik zeker doen
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
14 feb 2018 18:36 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Altijd doen
|
14 feb 2018 19:51 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Ik zou het ook doen. Motor sneller op temperatuur en hij loopt nooit meer te snel warm in de zomer bij filerijden of even bij stilstaan na een harde rit. Vooral verplaatsen van thermostaat is een goede zet. Het zorgt dat deze sneller reguleert en water via radiatoren de motor instuurt vergeleken met de standaard plaatsing.
|
14 feb 2018 20:52 |
|
|
Truttenschudder
DD: Jaguar X-type 2.5 V6
Fun & kick: 996 Targa 2003
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Kijk, daar heb ik wat aan mannen!
Bij Auto Resto, I presume?
|
14 feb 2018 22:20 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
uiteraard.
Ik zou zelf de AOS modificatie NIET laten doen.
|
14 feb 2018 22:55 |
|
|
Truttenschudder
DD: Jaguar X-type 2.5 V6
Fun & kick: 996 Targa 2003
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
Hi Toeterboy,
Interessant; wat is voor jou daarvoor de reden? De theorie erachter klinkt niet onlogisch, maar sta graag open voor jouw input.
|
15 feb 2018 11:43 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
De stelling is denk ik dat de onderdruk in het karter eventueel niet ‘laag’ genoeg wordt. Dit zou effect hebben op de ‘positionering’ van de zuigerveren (correct?). Deels klopt dit wel want men ‘controleert’ het vacuum in stationaire toestand. Dan is die er nauwelijks. Maar de motor maakt ook nauwelijks toeren. Ik ben wel van oordeel dat bij normaal rijden en dus hogere toerentallen het aanzuigeffect via luchtfilterhuis wel zijn positieve bijdrage levert. Het is een vraag aan de bedenker van deze mod die nog steeds openstaat op dit forum. viewtopic.php?f=3&t=45084&p=1295477
|
15 feb 2018 14:26 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: Toekomstige 996 targa- rijder (2002)
wat, ik heb een heel verhaal getijpt, maar is niet doorgekomen blijkbaar?!
kort: het risico is m.i. heel laag als je gewoon op tijd je membraam laat vervangen.
het afzagen van een leiding ben ik niet zo kapot van
IMS mod zie ik veel meer heil in dan.
maar het is puur gevoel dat ik erbij heb
|
15 feb 2018 14:50 |
|
|