Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:22



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Benieuwd wat de uiteindelijke oorzaken van je problemen zijn.


28 feb 2018 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Ik ook maar ik verwacht de aos.

Ik heb veel witte rook tijdens de start. Als ik de motorolie dop eraf haal hoor ik het sissen en trekt die vacuüm. Daarnaast schudt het toerental zodra ik de dop er weer op doe en/of afhaal.

Ik heb een nieuwe aos besteld en die komt morgen binnen dus zal die overmorgen gaan monteren. Auto resto is even op geschoven aangezien hun in een verbouwing zitten maar ik toch de aos snel vervangen wil hebben aangezien het veel motorschade kan aanrichten.


01 maart 2018 22:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Aha ja dat zijn typische AOS symptomen. Had je eerder niet beschreven. Verklaart idd ook misschien onregelmatig lopen.

Lijkt me toch een hele rist problemen en dat de auto wat verwaarloosd was en mechanische aandacht en onderhoudsliefde nodig heeft. Denk dat je op de goeie weg bent. De eerdere lijst van basisonderhoud en dingen om te vervangen zou ik zeker aanhouden. Scheelt dat je veel zelf kan.


02 maart 2018 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
AOS zojuist vervangen. Er zat wel wat sludge in de aos onder het membraam en aan de leidingen die de olie afvoeren naar de aos. Is dit normaal?

Helaas is het schudden rond de 4000 toeren niet weg. Weet iemand of dit misschien een auto eigenschap is.

Ik rijd 80 km/u en zit hoog in zijn toeren. 3e versnelling. Ik laat direct het gas los en de auto schud 2 keer. Vervolgens ga ik op het gas en schudt de auto weer 2x en dan rijd die weer soepel.

Ik laat morgen weten of hij nu soepel stationair loopt.


03 maart 2018 17:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
De koude start is nagenoeg opgelost.

Ik zie dat het nog een klein beetje schud en hoor af en toe een backfire uit de uitlaat maar het is al vele malen beter na het vervangen van de aos.

Is er misschien een manier om het motor management te resetten aangezien de waardes nu volledig anders zijn omdat mijn aos het eerst niet deed?


04 maart 2018 16:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Denk dat de ECU zich snel genoeg aanpast eens je stukje gaat rijden.


Reset-methode is al eens gepost in je andere draadje voor de schuddende Tiptronic.

viewtopic.php?f=3&t=50713&p=1299133&hilit=Resetting+Porsche+ECU#p1299133


04 maart 2018 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb op veel fora gelezen dat je dat echt niet moet doen. Vandaar de vraag hoe het te resetten maar dan ga ik er gewoon lekker mee rijden.

Dat is zeker geen straf hoor, haha :cheers: :cheers:

Ik ga denk ik mijn bougies en bobines vervangen voor die misfires tijdens de koude start. Grote kans dat die vervuild zijn geraakt door de defecte aos.


04 maart 2018 21:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Waarom is deze methode gevaarlijk. Als je de batterij vervangt doe je toch net hetzelfde?

Eventueel ook de lamba sensoren vervangen? De Tiptronic luistert heel nauw naar al deze waardes van sensoren voor het bepalen van de schakelmomenten en aangrijpen van de lock. Ja ook die op de uitlaat. Is een erg complexe iets die regelcomputer.


04 maart 2018 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Nee, je zorgt er toch voor dat er als het ware kortsluiting ontstaat?

Zo niet, zou je het dan specifieker kunnen uitleggen hoe een reset werkt?


05 maart 2018 21:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Ken die truc van BMW en daar werkt het net zo vaag. Of wel of niet of fout.

Dat verhaal over reset via de accu is zo gedacht: diverse electronsiche componenten hebben condensatoren (soort batterij: langzaam vullen en rap leeglopen, handig om dipjes in spanning op te vangen) en die houden hun spanning een tijd vast. Maak je een verbinding tussen de min pin van de module en de plus pin (dus zonder dat er spanning op het circuit staat he) dan loopt die condensator snel leeg.

Alle modules tegelijk dus door de minnen van alle modules (dus de kabel die naar de accu min pool loopt) te verbinden met de plus van alle modules (dus de kabel die naar de pluspool loopt).

Gevaar is dat het te snel gaat, dat er modules zijn die niet voldoende beveiligd zijn op ompolen en van de snelle flitsen van de leeglopende modules overstuur raken. Of simpelweg omdat je het fout kunt doen door een accupool en chassis in het geheel te betrekken en dan loopt er veel spanning over verkeerde routes en kabels.

Echter. Condensatoren lopen vanzelf ook leeg. Je kunt veiliger gewoon de accu afkoppelen en dat lang zo laten. half uur, uur, nacht. wie zal het zeggen. En dan heb je hetzelfde effect bereikt.

Echter (2). Na de winterstop (accu eruit gehad) is de ecu etc z'n waarden volgens mij niet kwijt. Beetje electronica heeft wat geheugens waaronder een variabele welke z'n inhoud niet zomaar los laat. Dat kan alleen de eigen firmware en die stuur je aan via een tester/computer programma dat over het boordnet communiceert met de modules. Oftewel piwis of hoe heet bij het Porsche.


05 maart 2018 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Helaas werkt het allemaal niet. Ik dacht dat een nieuwe aos het probleem had opgelost maar het is nog niet opgelost.

Als het koud weer is merk ik dat de eerste paar kilometers mijn automaat slipt. Geef ik gas dan lopen de toeren bijvoorbeeld op tot 2500 toeren en laat ik dan mijn gas los dan zakken mijn toeren direct naar 1750/2000.

Daarnaast, wat mij voornamelijk ergert, schud mijn auto een klein beetje zodra ik mijn gas direct los laat boven de 3000 toeren. Je ziet de toeren teller echt even 200 toeren zakken en dan weer 100 stijgen. Daarna rolt die soepel uit. Als ik dan weer gas geef, schud de auto heel even en dan is het fenomeen weer weg. Het is niet erger of minder erg als ik het snel achter elkaar doe of om de 100 kilometer. Het gebeurd trouwens alleen als ik de bak in handmatig zet. Wanneer ik namelijk mijn gas los laat in de derde versnelling schakelt die direct in de vierde versnelling waardoor de aandrijflijn even onderbroken wordt.

Dit heb ik er ook nog bij: als ik stil sta en de versnellingsbak in neutraal zet en constant gas geef, zeg 2000 toeren. Dan zakt en stijgen de toeren continue met 100 toeren. 1900…2000….1900….2000.

Dus, ik ga maar eens naar een specialist en pomp ik er 1500 euro in.

Ik vind dat een porsche perfect moet rijden maar helaas is dat bij mij nog niet het geval.


14 maart 2018 20:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Mja,dan is het toch de automaat en/of de koppelomvormer die eens open moet en schoongemaakt vervangen gereviseerd dient te worden.


15 maart 2018 2:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Porsche Cayman S 987-1 tiptronic, toeren koude start
Haha, sorry, ga toch nog even een bericht plaatsen.

Ik ben er achter gekomen dat het motorisch is. Het schokken vind alleen plaatst tussen de 1500 en 3000/3500 toeren. Daarboven kan je doen en laten met je gaspedaal maar dan is die fantastisch.

Wat het dus is, ik zou het werkelijk waar niet weten maar ik ben wel blij dat het niet aan de versnellingsbak ligt. Dit is iets "goedkoops" lijkt mij. Bobine of bougie, brandstof pomp oid. In ieder geval, ik rij een keer langs bij vd gugten en die kan het vast oplossen.

Wellicht weet iemand van jullie dit of heeft het zelf ook mee gemaakt...alvast bedankt

Christian

Ps. Ik heb het bericht ook in een ander forum geplaatst maar ik vind persoonlijk dat dat mijn vraag verduidelijkt en wellicht voor een ander persoon een oplossing geeft.


26 maart 2018 16:52
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.