Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:19



Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Voorstellen en wat 996 vragen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Voorstellen en wat 996 vragen.
Hallo, ik ben Tom Steverink, al sinds lange tijd Volvo-liefhebber, ik heb een kleine verzameling (8 stuks...lol) oudere Volvo's.
Nu voel ik al een tijdje de niet te onderdrukken noodzaak om eindelijk een Porsche aan te schaffen, en heb ivm de aanschafkosten mijn oog laten vallen op de 996 cabrio, blijkbaar de minst begeerlijke 911.

Voor mij is de 996 wèl aantrekkelijk, en dat heeft rechtstreeks met de vraagprijzen te maken. Als Volvo rijder schrik ik niet van hoge kilometerstanden, maar ik wil graag van jullie horen wat een kilometerstand van meer dan 150.000 kilometer betekent bij een 996 die alle onderhoud (netjes gedocumenteerd) heeft gehad bij een Porsche dealer.

Ik woon (net als een eerdere voorsteller hier) in Frankrijk, woon en werk daar, en wil de Porsche uitsluitend in de zomer gebruiken. Mijn andere auto's rijden ook niet meer dan 1500 kilometer in het jaar, soms zelfs veel minder, met uitzondering van de woon-werk Volvo..

Ik kijk momenteel in België en Nederland naar auto's tot 24.000 euro, dus niet de top, en ik vraag me af of dat betekent dat ik bijna zeker voor heel hoge kosten kom te staan. Het betreft dus auto'svan voor 2002.
Het IMS-lager is een "dingetje" heb ik begrepen, al loopt hier ook een draadje met louter enthousiaste 996 eigenaren en geeft één verkoper zelfs smalend de verhalen een hoog sprookjesgehalte mee. Ik neem toch aan dat een auto die altijd netjes is onderhouden ook van een eigenaar is geweest die weet dat je de motor eerst netjes warm moet draaien.

Trouwens, kan iemand me uitleggen waar dat beruchte lager zich in de motor bevindt? En waarom Porsche als beroemde motorbouwer zulke "fouten" zou maken?
Nou, even genoeg denk ik, ik zie uit naar jullie antwoorden!
Tom
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


08 maart 2018 18:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Hallo Tom, welkom hier!

De 996 is een fantastische auto, Voor een budget tot max 24000 euro zul je idd geen top exemplaar mogen verwachten denk ik, maar kun je best een leuke, goede auto vinden met wat zoek werk.
Houd zeker bij een goedkope(re) altijd rekening met een paar duizend als "backup" voor onvoorziene dingen.

Goed onderhoud is belangrijk, maar ook met goed onderhoud kan er eea kapot gaan.
Zoals je al aangaf, het IMS lager. Is dat nog nooit gedaan bij een dergelijke kmstand, is dat zeker een aanrader. Dit lager bevind zich aan de achterzijde van de motor, onder de krukas, achter het vliegwiel. Het lager zit in de as dit beide distributiekettingen met elkaar verbind.
Als je de cijfers erop na slaat, is het maar een relatief klein percentage dat stuk loopt hierop, maar als het je gebeurd, is het een hele grote kans op je de motorblok. (een ander blok kost afhankelijk van de staat al snel 7 tot 10k. Ligt ie Los op de garage vloer ;))

Een ander belangrijk punt is de koeling en kans op scheuren van de cilinder wanden. Een koelmodificatie is aan te raden. Lagere temperatuur, hogere olie druk en betere koeling van de scheurende cilinders( en dus beperking van dat risico)

Laat altijd een aankoopkeuring doen als je een auto gevonden hebt die je bevalt. (incl bekijken van de cilinders met een camera)
Dan heb je een stukje zekerheid voor een paar honderd euro extra.

Kortom; goed zoeken en als je iets hebt wat je aanstaat, laat hem nakijken door een specialist. Kun je erg veel plezier hebben van je 996!


09 maart 2018 0:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Welkom, wat voor mooi spul heb je nog staan (hier zeer tevreden eigenaar van een 240) ?

Het IMS lager wil ik niet meteen een fout van Porsche noemen. Het is een zwak punt in de motor, maar iedere fabrikant heeft wel iets waar ze berucht om zijn.
Vervanging van het IMS lager is zeker aan te raden, maar een relatief dure reparatie gezien dit lager lastig te bereiken is. Zie verder het verhaal van Martinos.

Er zijn bij de 996/986 serie 3 belangrijke punten: het IMS lager en koeling zoals beschreven, en de AOS (carterontluchting).
De AOS kan verstopt raden, regelmatig vervangen is aan te raden en kan je onder normaal onderhoud schuiven. Op een 986 makkelijk te vervangen, met een 996 persoonlijk geen ervaring.
Buiten dat om kent de 996 serie eigenlijk weinig echte problemen. Het zijn onderhand al (bijna) 20 jaar oude auto's dus onderhoud ga je altijd wel hebben.


09 maart 2018 10:14
Profiel
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
TomS schreef:
Ik woon (net als een eerdere voorsteller hier) in Frankrijk, woon en werk daar, en wil de Porsche uitsluitend in de zomer gebruiken. Mijn andere auto's rijden ook niet meer dan 1500 kilometer in het jaar, soms zelfs veel minder, met uitzondering van de woon-werk Volvo..

Tom


Waarschijnlijk doel je op mij, ik woon ook (veel) in Frankrijk. In mijn zoektocht ben ik mij ook gaan richten op buiten Frankrijk, maar vergeet ook niet in Frankrijk zelf te zoeken. Er staat daar namelijk ook erg veel te koop in de prijsklasse waarin jij zoekt. Ik weet niet waar jij woont maar in mijn departement (06) is er een relatief groot aanbod van de meer algemene uitvoeringen (met name de cabrio ivm temperatuur) en zijn de prijzen ook redelijk.

Kijk ook eens op leboncoin. Ik zie daar zo al een aantal in jouw prijsklasse staan. Wel vooraf veel vragen aan de verkoper. Zeker als die Frans is. Mijn ervaring met de gemiddelde Fransman is, dat hij zijn auto als vuilnisbelt gebruikt, ongeacht merk en model. :D

cordialement


09 maart 2018 10:41
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Goedemiddag, hartelijk dank voor de heldere antwoorden, een fijn forum is dit!

@Martinos: erg mooi, zeer bedankt, het is me duidelijk, en dat het IMS dan voor grote motorschade zorgt is me duidelijk. Vervanging schijnt iets van 1200 euro te kosten? Ik denk dat ik dat meeneem boven de aanschafprijs.
Is voor verbetering van de koeling een thermostaat die op een lagere temperatuur opent al voldoende of moet ik meer ondernemen, bijvoorbeeld een oliekoeler? Oliedruk verhogen is toch alleen te bereiken door een andere oliepomp? Ik hoop dat de AOS ook door mezelf te doen is, in de Volvo 940 is het een heel gedoe, maar dat doe ik ook zelf!

@Verde: bij de Volvo's kan ik al sinds 1979 niet echt typische fouten ontdekken, ha, ha! Maar we hebben het bij Porsche over een heel soort auto-dier, dus dat hoge vermogens ook hun zwakheden meebrengen vind ik niet gek. (Volvo's: Amazon Combi, 144deLuxe, 244Dl, 2 stuks 780 V6, 940 station 2,3 turbo en een XC60 D4 AWD. Oh, en een Land Rover 110 series III) Ik vergeet altijd bij aanschaf van een andere de oude te verkopen, ha, ha!)

@Graniet: ik doelde inderdaad op jou, ik had een paar dagen geleden het stukje gelezen en dacht: hé da's toevallig! Ik woon en werk permanent in de Marne (51), dus Champagne-Ardennes. Ik zie hier in de buurt alleen maar uitgeleefde en slecht onderhouden auto's. De Champagneboeren zijn rijjk, maar niet goed in onderhoud van hun spullen. De enige nette kostte 50,000 en dat is me teveel voor een speeltje. En het zuiden is hier wel erg ver vandaan om “even” te gaan kijken met de bijna-zekerheid dat de foto's beter waren dan de auto in het echt.
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


09 maart 2018 14:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Het IMS lager opzich laten vervangen kost je ergens tussen 1200 en 1500 euro schat ik.
Maar, de versnellingsbak moet eraf. Als die er dan toch af ligt, kom je meteen bij de koppeling, vliegwiel en krukaskeering.
Die laatste kort je hoe dan ook mee pakken (willen nog al eens lekken)

Met 150k op de klok, zal de koppeling (indien nog niet gedaan) ook niet meer fris zijn en kun je die direct meepakken. Het vliegwiel (duo massa) heeft tegen deze tijd vermoedelijk ook zijn beste tijd gehad ;).
Zo ga je dus vlot weer 1000,- verder. Maarja, dan heb je het wel goed!

AOS is prima te doen als je handig bent. Een brug of smeerput is eigenlijk wel een must om er goed bij te komen.


09 maart 2018 15:03
Profiel WWW
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Tom, in Frankrijk kun je een auto beter kopen van een buitenlander die (semi)-permanent hier woont. Die hebben over het algemeen iets meer pecunia of over voor een auto dan een Fransman en gaan over het algemeen beter om met hun bezit (uitzonderingen daargelaten). In mijn woon- en prive-omgeving heb ik ook best veel Fransen met wat centen en ook zij gaan slecht om met hun bezit, ongeacht wat het is. kennelijk is het de 'volks'aard van het beestje... Overigens geldt dat ook voor de 'Arabieren' die hier wonen. Ook van hen zou ik niet snel kopen.

Ik weet niet of er veel buitenlanders in jouw omgeving zitten maar vaak hebben die een eigen 'ons kent ons' wereldje. Ze hebben dan vaak hun eigen advertentiekrantje, maken gebruik van dezelfde (gelijktalige) makelaar, garage, loodgieter enzovoorts. Door je in dat netwerk te begeven kom je vaak aan goede contacten die anderen niet hebben.

Op dit moment is onder Engelsen de Brexit nogal een dingetje. Er zijn best veel Britten die in dubio zitten of ze blijven of terugkeren naar Engeland. Deze mensen verkopen veel van hun spullen die ze niet mee terug kunnen of willen nemen.

In mijn omgeving zit ook een redelijke gemeenschap van Engelsen en van hen zijn er toch best wel wat die teruggaan naar Engeland of dit serieus overwegen. Verkopen op leboncoin e.d. doen ze niet/nauwelijks en linksgestuurde auto's nemen ze liever niet mee naar Engeland. Zo ben ik bijvoorbeeld enkele maanden geleden tijdens mijn zoektocht naar een Porsche in contact gekomen met een op leeftijd zijnde Brit die behalve zijn onroerend goed ook zijn wagenpark aan het verkopen was i.v.m. terugkeer. Hij had naast enkele oudere Porsches ook een Italiaanse schoonheid te koop en alles was 'priced to sell'. De Porsches waren helaas niet van het soort welke ik zocht/zoek maar de Italiaanse beauty staat nu wel in mijn stalling. :mrgreen:

Mocht je overigens serieuze interesse hebben in een Porsche die in mijn omgeving staat (omgeving Cannes / Nice) dan kun je mij altijd een pb sturen via dit forum. Ik kan als ik thuis in Frankrijk ben altijd even voor je kijken en eventueel wat foto's maken om je vooraf een wat betere indruk te geven van het object. Scheelt je mogelijk onnodige vlieg/reistrips.


09 maart 2018 16:20
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Erg aardig, dank je wel! In de Champagne zijn niet veel buitenlanders zoals in het zuiden. Maar wel erg, erg rijke vignerons. Die kopen en verkopen dat het een lust heeft, maar die auto's zijn te nieuw en dus te duur voor wat ik wil. Als je een zo goed als nieuwe Evoque of Range zoekt moet je hier zijn..
Ik ken hier nog twee nederlanders en één engelsman, getrouwd met een française, en dat is alles. België is daarentegen niet ver weg en ik heb daar al wel wat interessants gezien. In Normandië en Picardie zitten wel een hoop engelsen bijelkaar, daar kan ik wel wat meer naar kijken. Ik laat je zeker iets weten als ik iets tegenkom in het zuiden! Dank voor het aanbod. De duitste auto's heb ik afgezworen, die zijn meestal mechanisch uitgewoond en bovendien heb ik nogal wat verhalen gezien die absoluut niet kunnen kloppen..
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


Laatst bijgewerkt door TomS op 09 maart 2018 17:28, in totaal 1 keer bewerkt.



09 maart 2018 17:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
@Martinos: ik schrik niet van bedragen zoals je ze noemt, ik heb de boel dan in ieder geval zeker goed voor elkaar. Mijn 940 heeft ook een dualmass vliegwiel, nooit problemen mee gehad en de auto heeft nu in originele staat meer dan 380.000 kilometer gedraaid met de turbo op 0.8 Bar...
Een verkoper gaf mij als antwoord op mijn vragen aangaande het IMS dat de motor helemaal droog is dus dat "het vervangen van de IMS er waarschijnlijk aan zit te komen", ben ik de enige die dat niet begrijpt?

Oh, en ik heb een hydraulische schaarbrug, dus eronder kom ik wel :cheers:
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


09 maart 2018 17:26
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Hoi Tom, welkom.
Sommige zaken zie je aankomen (AOS in de meeste gevallen) andere niet (IMS). Je zou het oliefilter kunnen opensnijden (kan zonder oliewissel) en checken op slijpsel. IMS is ontwikkeld om een autoleven mee te gaan, maar sommige auto’s hebben een ‘niet perfect uitgelijnde’ tussenas woordoor er meer druk op t lager komt. Bij vervanging van t lager wordt de echte oorzaak ook niet weggenomen en daarom is de garantie vaak beperkt. IMS check bij handbak is goedkoper dan bij tiptronic.
Om te kijken of er issues zijn mbt de koeling zou ik een cylinderwand inspectie # 5 & 6 laten doen (endoscoop). 1 x per jaar voorbumper er af en even goed schoonmaken (bladeren etc), zie zoekfunctie.
Vergeet niet dat het overgrote deel rondrijdt met originele IMS etc en dat je er ongelooflijk veel rijplezier voor terug krijgt. :thumleft:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


09 maart 2018 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Ha, dat is wat ik zoek: rijplezier!
Ik geloof dat ik het IMS "probleem" wel begrijp nu. Je zou kunnen zeggen dat als het IMS origineel is (dus in de onderhoudshistorie nooit vervangen) de assen goed zijn uitgelijnd en het lager na eventuele vervanging bij mij normaal gesproken weer heel lang mee kan? Als er al vaker gewisseld is, is er een structureel probleem. En dat betekent totaalrevisie als je het probleem op wilt lossen..
Zit ik zo aardig in de richting? Dan zoek ik een auto die langer in iemands bezit is geweest :P
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


10 maart 2018 10:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Volgens mij sla je hiermee de spijker op zijn kop :thumleft:
Na 139.000km is bij mij ook het AOS, krukaskeerring en IMS lager preventief vervangen en het IMS lager zag er nog perfect uit, geen speling en soepel lopend. Ik ga er dan ook met enig gezond voorbehoud vanuit dat ik met het nieuwe lager ook sowieso 139.000 km kan draaien :drive:
Verder moet je natuurlijk altijd een beetje mazzel hebben :thumleft:
Veel succes met je zoektocht


10 maart 2018 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Dank beiden! Blijft voor mij nog even de vraag over de koeling: is achter de voorbumper schoonmaken daarvoor genoeg, of moet ik nog andere maatregelen nemen om de koeling goed te houden/te verbeteren?
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


10 maart 2018 13:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Volgens Resto is ook een extra capaciteit waterpomp noodzakelijk om koelingsproblemen te voorkomen van m.n. Cilinder 6.
Wat precies statistisch de kans op dit probleem ,als je dit niet doet, is niet bekend/onderzocht zoals bij het IMS-probleem volgens mij.
IMS zou bij de eerste generatie 996 tot maximal 5% problemen geven en bij de tweede generatie tot 8%, meen ik.
Wat betreft de koeling is dit dus :bang: onduidelijker.


10 maart 2018 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Pondje, dankjewel!
Ik neem dan aan dat als het koelsysteem in orde is (en schoon) we geen problemen mogen verwachten!
(Over de Volvo Amazon gaan ook overal de verhalen dat de koeling niet goed zou zijn en dat een extra fan en zelfs een dubbelrij-ige tropenradiateur nodig zou zijn: nog nooit last mee gehad, kwestie van onderhoud.)
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


10 maart 2018 14:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Pondje schreef:
Volgens Resto is ook een extra capaciteit waterpomp noodzakelijk om koelingsproblemen te voorkomen van m.n. Cilinder 6.


Er wordt gewoon een GT3 pomp gemonteerd. Die heeft een iets kleinere poelie waardoor de pomp wat sneller draait. Het doel is daarmee om bij lagere toerentallen zoals file-rijden, stadsverkeer, stationair na rit, ... situaties waar de rijwind onvoldoende is om optimaal te koelen ... om in die gevallen toch voldoende koelwatercircatie te genereren waardoor met de fans aan er voldoende koelcapaciteit is om de opbouwende hitte weg te krijgen totdat de thermostaat verder opengaat om meer koelingstroming toe te laten vanaf de radiators. Want met rijwind staat de thermostaat minder open omdat er meer gekoeld wordt met minder vloeistofstroming via radiators.

Het probleem ligt hem er in dat de pomp bij bijna lage toerentallen weinig water verplaatst.


10 maart 2018 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Ah, dat is dan een nuttige upgrade. Thanx!
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


10 maart 2018 18:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Het verlagen van de koelvloeistof temperatuur (andere thermostaat) zorgt voor het verhogen van de oliedruk bij warme motor. Mijn druk is na de modificatie 1bar hoger stationair EN op toeren!


10 maart 2018 21:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Ik geloof dat de thermostaat (ook eentje die vroeger opengaat) tijdens het rijden nooit helemaal open staat. Tenzij circuit gebruik en 40gr Buiten en dat je achter een andere auto aan rijdt.

Het idee van lage temp thermostaat is om bij situaties waar de rijwind opeens wegvalt sneller een groter debiet via de radiatoren te krijgen. De verplaatsing van de thermostaat helpt daarbij ook want wordt sneller blootgesteld aan het hete water wat de motor bereikt vergeleken met de originele positie.


10 maart 2018 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Het is ook zo dat de constante temperatuur standaard 10 graden lager ligt. Bij flink doorrijden houd hem de motor ook veel makkelijker koel.

Mijn motor draait nu standaard tussen 75 en 80 graden, ongeacht de omstandigheden. Eerder was dat 85 tot 95.


10 maart 2018 21:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Precies. Mijn koelwater loopt 80-90 onafhankelijk van de omstandigheden; ook na 20min rijden op Zandvoort. Meestal het hoogst na even stilstaan bij een stoplicht of bij stapvoets filerijden. Olietemperatuur 90-95 bij normale belasting, circuit 105-115.


10 maart 2018 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Dus Martinos: upgrade is GT3 pomp (of een thermostaat die eerder opengaat)?
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


10 maart 2018 22:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Welkom! Er staat nog een mooie in Naarden (geen cabrio maar wel binnen budget). Vorige eigenaar heeft m 6,5 jaar gehad en is hier ook actief op het forum. Mss is dat iets?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 maart 2018 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
@tom; upgrade is beide! Waterpomp van turbo/Gt3, andere thermostaat en eigenlijk ook nog thermostaat verplaatsen, dat laatste heb ik zelf (nog) niet gedaan.


11 maart 2018 0:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en wat 996 vragen.
Aha, het is me helemaal duidelijk!

@mbembe: linkje graag, ik kan hem zo niet vinden?
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


11 maart 2018 9:42
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.