Auteur |
Bericht |
Nine-6-four
|
Re: Carbon Cleaning
Klinkt als een ritje richting de Nurburgring
|
13 maart 2018 19:34 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Carbon Cleaning
Deze video vond ik wel verhelderend, heeft meer met het concept van de DI motoren te maken, minder met hoe ermee gereden wordt ... https://youtu.be/xrLNDgrIw3U
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 maart 2018 19:54 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Carbon Cleaning
Dat klopt, dat is ongeveer rond het toerental waar de varioram in werking treedt en het blok meer koppel gaat ontwikkelen. Bij de ongeblazen boxer motoren begint het feest eigenlijk pas vanaf 4500-5000 toeren. Dus je moet gewoon harder doortrappen in het vervolg en de Boxster niet als een oma of je Mercedes rijden!
|
13 maart 2018 20:23 |
|
|
jos944
Porsche Boxster S 986, Porsche Boxster 986,
EX Mercedes SLK 200 (R170),
Ex Alfa Romeo Spider 2.0 TS (916)
Ex 944 Type 2
Ex 944 Type 1
|
Re: Carbon Cleaning
Inderdaad... zal eens kijken als het mooi weer is om een mooi bochtig stukje route uit te zetten. Of misschien wel een ritje opzoeken met andere Porsche rijders om te kijken of die dan wel wakker wil worden Misschien een circuit dagje pakken. We kijken van de zomer wel even.
_________________________________________ Als je alles onder controle hebt rijdt je net niet hard genoeg. Rij nooit harder dan je bescherm engel kan vliegen.
|
13 maart 2018 20:55 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Carbon Cleaning
UPDATE: ik startte net na 8 uur stilstand met ijskoude motor. Hij liep direct veel rustiger dan ik gewend was en reed ook soepeler weg. Echt een merkbaar verschil.
|
13 maart 2018 21:34 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Carbon Cleaning
Joh en waar kwam dit door?
|
13 maart 2018 21:37 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Carbon Cleaning
Het is niet zo moeilijk. Met name vuil rondom en op de kleppen en klepstellen eisen de nodigde tol. Met name de emissie lage motoren hebben last van verontreinigen van kleppen, EGR, carterventilatie, etc. Luchtinlaat eraf en je kunt het zo zien. Het 'nieuwe' rijden helpt ook niet bij het schoonhouden van je motor.
Onlangs is de motor van de Peugeot van mijn vriendin (zelfde motor als de CooperS) granulaat gereinigd en met carbon na behandeld. Ik gok op erop dat de motor voor de reiniging zeker 40pk miste en de algehele loop is vele malen beter. Direct ook een olie flush laten doen. Ongelooflijk wat een troep eruit het blok kwam.
|
13 maart 2018 21:51 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Carbon Cleaning
(Laatste) Update: vanochtend weer koude start. In koude toestand (eerste 10 km) rijdt mijn Boxster echt soepeler, met nauwelijks nog haperen bij wegrijden. Direct na starten blijft het toerental stationair snaarstrak en stabiel (was voorheen best wat aan het schommelen). Warm is het minder goed te merken. Maar per saldo dus dus wel degelijk een verbetering.
|
14 maart 2018 9:21 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Carbon Cleaning
Tip om de autobahn in DL op te zoeken heb ik vaker gekregen omdat ik doorgaans een ‘go with flow’ rijstijl heb. Die 200+ snelheden om de zaak schoon te branden vind ik maar niks ondanks dat mijn gemotoriseerde vervoersmiddelen dat met gemak halen. Om de heren tevreden te houden.... .....ga ik op een een kwartiertje rijden de A31 bij Gronau erop en bij Bad Bentheim eraf....zo dat hebben weer gehad denk ik dan.... Met 287k op de teller loopt hij stationair/rijdend nog steeds lekker strak...koud/warm geen haperingen.... wel heb ik vorig jaar de stationair stabilisator ff schoongemaakt en er zijn wat slangen vd injectie tijdens een inspectie vervangen agv ouderdom. Binko, mooi dat je tevreden bent.....uiteindelijk gaat het daar om....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
14 maart 2018 10:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Carbon Cleaning
Goed Plan!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 maart 2018 12:55 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Carbon Cleaning
Dit heeft te maken dat de motronic 'open loop' afgeeft, wat concreet betekent dat input van bv de O2 sensor, MAF worden genegeerd en het mengsel wat af wordt gegeven standaard rijk is. Dit suggereert dat het probleem in een sensor zit, bv een O2 sensor, MAF, MAP, etc
|
14 maart 2018 14:09 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Carbon Cleaning
Dus als de theorie klopt, zouden die MAF en sensoren nu netjes schoon zijn en daarom weer nauwkeuriger waarden leveren? En vandaar die stabielere loop? In elk geval een goed verhaal voor 100 euries...!
|
14 maart 2018 14:41 |
|
|
964hans
997.2 turbo S
993 4SBoekelo
|
Re: Carbon Cleaning
De MAF (Mass Air Flow) meter en de O2 sensoren zijn zeer zeker geen onderdeel van de schoonmaakactie!
|
14 maart 2018 20:03 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Carbon Cleaning
Hoezo niet? Dat spul ging toch via de luchtfilterhuis naar binnen? Dan is de eerste ding de je tegen komt de MAF. Dat de Lambda sensor wellicht geen voordeel hebt aan zo'n behandeling kan ik wel begrijpen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
14 maart 2018 21:12 |
|
|
964hans
997.2 turbo S
993 4SBoekelo
|
Re: Carbon Cleaning
Bij de hier genoemde methode wordt waterstof gebruikt om de aanslag (kool en teerproducten) te verbranden. De MAF overleefd zo'n verbrandings actie niet.
De MAF wordt trouwens niet/nauwelijks vervuild door carterdampen. Deze worden tussen het inlaatspruitstuk en de MAF aangezogen.
|
15 maart 2018 11:41 |
|
|