Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:36



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Nieuwe Porsche driver- 997 Carrera 4S Cabrio - Aantal vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuwe Porsche driver- 997 Carrera 4S Cabrio - Aantal vragen
Hoi allemaal,

Na 10 jaar als weekendauto BMW's te hebben gereden (waarvan de laatste 7 jaar een Z3-M Roadster welke compleet voor mij omgebouwd was voor circuitgebruik ... inclusief rechte pijpen, Toyo proxes R1R semi-slicks, remmerij, etc) heeft mijn partner mij toch eens aangespoord een andere cabrio te gaan rijden.

Zo geschiede dat ik mijzelf gister, tijdens een rustig moment op werk, bevond bij een autohandelaar met een sterke voorkeur voor Porsche's en ik een 997 C4S heb gekocht.
Om precies te zijn deze auto: https://www.deautomobielfabriek.nl/voer ... arrera-4s/

Volgende week krijg ik hem maar ik heb al paar mods gepland staan, wellicht dat jullie mij kunnen voorzien van advies.

Vraag 1:
Er zit al een sportuitlaat op maar ik mis de huil bij hard accelereren (hij is wel luid hoor) en de plofjes bij gas los van m'n straight piped M. (dat ding snerpte ... niet normaal)
Dit is eigenlijk wat ik zoek qua geluid: https://www.youtube.com/watch?v=NhjIgb-eKEo

Las dat e.e.a. opgelost kan worden met nieuwe headers en 200 cpi cats.

De 200 CPI cats (waar raden jullie mij aan deze te kopen en welke?) wil ik sowieso doen omdat het schijnt dat dit ook nog 10 tot 15 pk vrijmaakt en de auto beter laat lopen.
Maar ik las ook dit: https://www.6speedonline.com/forums/997 ... -free.html
En dit: https://www.fabspeed.com/porsche-997-ca ... grade-kit/ (maar is natuurlijk ook zelf te maken, het is louter een flex-tube en een "clamp")

Vraag 2:
Dit is eigenlijk de hoofdvraag, kwam ik er achter dat er geen cruise control op zat.
Dit schijnt makkelijk te retrofitten zijn maar de dealer vraagt er, no suprise, bizarre prijzen voor.

Ik heb al één opgave maar die komt zo rond de 800 euro incl. de BTW, dat kan toch wel anders?

Vraag 3:
Hij heeft de navi head-unit met Bose sound-system en dual-sim carkit maar dus geen bleutooth.
Een optie die ik wel mis daar ik veel via spotify muziek luister alsook natuurlijk via BT wil bellen, ik heb een Pioneer AVN4000NEX oplossing voorgesteld gekregen. (-+ 1500 euro)
Ziet er erg mooi uit maar bijzonder kostbaar. Nu het me eigenlijk enkel om Bleutooth muziek streamen en kunnen bellen gaat (het wordt een weekend auto, die ene keer dat ik moet navigeren kan wel via m'n iphone) zou ik graag een wat minder prijzige oplossing installeren. Iemand een tip / installatieadres?

Vraag 4:
De koplampen zijn opzich mooi en zonder steenslag, maar wel een heel kleine beetje melkachtig waar het Xenon licht het glas raakt.
Dit zit 100% van binnen, is dat nog te polijsten of moet ik de hele koplamp vervangen?


Hoop binnenkort hem op een meeting te komen tonen :)

Gr. Euro 98 (ja, van die benzine ;))


04 apr 2018 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Nieuwe Porsche driver- 997 Carrera 4S Cabrio - Aantal vr
https://www.renntech.org/forums/tutorials/article/104-cruise-control-retrofit-987997/
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 apr 2018 11:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Nieuwe Porsche driver- 997 Carrera 4S Cabrio - Aantal vr
Welkom... mooie auto ... gefeliciteerd met de aankoop.

Voor wat betreft uitlaatgeluid met plofjes en rommeltjes moet je inderdaad bv gaan kijken naar headers icm 200cell kats, ik zou dan ook gelijk een x-pipe kiezen. Qua merk, moeilijk te zeggen er zijn zoveel mogelijkheden en zoveel prijzen.

Heb zelf ervaring met TopGear in Bridport UK. Ze maken erg mooie spullen voor een betaalbare prijs. Erg mooi laswerk en degelijke bouwkwaliteit.

Heb op de 996 hun 200cell x-pipe een jaar gereden. Maar die was voor mij te lawaaierig als dagelijkse auto. Wel super race geluid en plofjes ook. Ben nu overgestapt op hun normale cross-over 200cell kats icm met een Cargraphic einddemper. Cargraphic maakt ook hele mooie uitlaten maar is een heel stuk duurder.

Hoe het klinkt op een 997 kan ik verder niet voorspellen.
Let er wel op dat je referentiefilmpje een 997.2 betreft, die heeft standaard een anders opgebouwd uitlaatsysteem dan de 997.1. Dus ook niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 04 apr 2018 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.



04 apr 2018 12:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Nieuwe Porsche driver- 997 Carrera 4S Cabrio - Aantal vr
Beste Maarten,

Bedankt! Dat ziet er uit als iets wat ik wel zelf kan doen :thumleft:
Maar waar o waar haal ik dan die onderdelen?

Dat programmeren ga ik vermoedelijk wel via een specialist geregeld krijgen. (maar sta ook open voor suggesties) regio Den Haag / Rotterdam

Gr.

Kheldar schreef:
Welkom... mooie auto ... gefeliciteerd met de aangaap.

Voor wat betreft uitlaatgeluid met plofjes en rommeltjes moet je inderdaad bv gaan kijken naar headers icm 200cell kats, ik zou dan ook gelijk een x-pipe kiezen. Qua merk, moeilijk te zeggen er zijn zoveel mogelijkheden en zoveel prijzen.

Heb zelf ervaring met TopGear in Bridport UK. Ze maken erg mooie spullen voor een betaalbare prijs. Erg mooi laswerk en degelijke bouwkwaliteit.

Heb op de 996 hun 200cell x-pipe een jaar gereden. Maar die was voor mij te lawaaierig als dagelijkse auto. Wel super race geluid en plofjes ook. Ben nu overgestapt op hun normale cross-over 200cell kats icm met een Cargraphic einddemper. Cargraphic maakt ook hele mooie uitlaten maar is een heel stuk duurder.

Hoe het klinkt op een 997 kan ik verder niet voorspellen.
Let er wel op dat je referentiefilmpje een 997.2 betreft, die heeft standaard een anders opgebouwd uitlaatsysteem dan de 997.1. Dus ook niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar.


Dank! Kijk er ook naar uit om hem helemaal naar m'n hand te zetten :)

De website van topgear had ik al gevonden, niet te duur t.o.v. sommige andere merken.
Wel vraag ik me af of ze ze zelf produceren t.o.v. gewoon via Ebay de goedkoopste pakken en rebranden ;) (de goedkopere optie)

Voor wat betreft de X-pipe, ik begreep dat die er wel voor zorgt dat je onderin koppel verliest en wat vermogen.
Tenminste, dat lees ik op renspeed. Ervoer jij dat ook zo?


Vond overigens met cabrio rijden dat er wel iets meer turbulentie was dan met m'n Roadser ... maar het waaide gister ook flink.


Laatst bijgewerkt door Euro98 op 04 apr 2018 13:11, in totaal 1 keer bewerkt.



04 apr 2018 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuwe Porsche driver- 997 Carrera 4S Cabrio - Aantal vr
Zou ook wat info inwinnen bij Carnewal

Aardige vent met enorme kennis van zaken en heeft verschillende opties :)


04 apr 2018 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Nieuwe Porsche driver- 997 Carrera 4S Cabrio - Aantal vr
Kijk anders ook eens voor uitlaat onderdelen op de website van FVD geloof dat die door M&M gemaakt worden.

TopGear is niet vergelijkbaar met de goedkoper eBay-zooi. Hebben wel een eBay shop trouwens. Heb zelf een goedkope eBay header set er naast gelegd ter vergelijking, dat was dunne blik, slechte lasnaden binnenin, slecht passend etc.

Qua performance vond ik de x-pipe prima. Qua geluid ook! Maar niet om er dagelijks in te rijden. Dat van koppel merk je denk ik niet echt. Ik zou er in ieder geval niet van wakker liggen. Ik heb er trouwens een ipd competition plenum met grotere gasklep op dus ik kan ook niet precies vertellen wat het effect van de uitlaat alleen was.


04 apr 2018 13:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.