Hallo Allemaal,
zoals het hoort, zal ik mezelf eerst eens even netjes voorstellen voordat ik van alles en nog wat aan posts ga plaatsen op dit forum

De naam is Stefan, een behoorlijke petrolhead met al een klein beetje porsche geschiedenis die hopelijk op niet al te lange termijn voortgezet gaat worden.
Woonachtig in gemeente Lansingerland en werkzaam als Engineering Manager in de offshore wind industrie.
Speel drums in een 2-tal bands en in het bezit van 2 honden, gered uit asiel in resp. spanje en griekenland.
Als student aan de HTS Autotechniek in Apeldoorn al eens porsche 924 gehad (compleet uitgewoond en afgeleefd ding maar wat voelde ik me het mannetje!) daarna ooit nog es een 944 (die fantastisch reed áls ie reed. Zat een rare storing in waardoor ie soms niet wilde aanslaan, heb t er nooit uigekregen dus maar verkocht) en nu, op de mooie leeftijd van 44, besloten dat de jongsdroom werkelijkheid moet worden: Ik ga op zoek naar een 911!
Van jongs af aan eigenlijk altijd fan van VW (of gerelateerd) geweest, zelf nog een tijdje vlakbij Wolfsburg voor VW gewerkt en nu nog in het bezit van een kever uit 1961.
Was tot voor kort ook in het bezit van een VW 411 LE (wie kent m niet..) maar die is recentelijk verkocht omdat de 4 in een 9 veranderd moet gaan worden en ik maar 2 stallingsmogelijkheden heb, eentje voor de kever en eentje voor de toekomstige 911 dus.
Na diverse VW avonturen voor dagelijks vervoer (met toch wel bijbehorende teleurstellingen) overgestapt op Subaru (in ieder geval ook een boxer) en verplaats me nu dagelijks in een Subaru Forester (3e alweer) uit 2009 met 2.5L turbo boxer met 270PK en 420Nm. Erg plezierige auto en prima "sleeper". Al een hoop GTI's en soortgelijken verrast bij het stoplicht

Kijkend naar beschikbaar budget plus centjes over voor onderhoud en overige running costs (het wordt een gebruiks- en rijdersauto, geen showmodel of trailer queen), zal de 911 een 996 gaan worden, met een richtprijs voor aanschaf van tussen 25.000eu en 30.000eu.
Heb geen voorkeur voor 996.1 of 996.2, liefst wel een handbak. C2 of C4; geen voorkeur.
De tiptronic is in acceleratie volgens de cijfertjes eigenlijk niet sneller dan mijn huidige Subaru (die overigens gewoon blijft, prima auto voor de honden en het drumstel).
Ik zit nog niet helemaal in mijn midlife crisis dus een cabrio wordt het ook niet. Targa is wel te gek, maar wellicht iets boven budget voor een goeie.
Kleur..ehm..das een goeie; ik ben lichtelijk kleurenblind dus kan er geen uitspraken over doen. Als ik m zie weet ik of ik m mooi vind
(En wat de rest van de wereld er van vindt zal me aan het spreekwoordelijke achterwerk corroderen...)
Voor wat betreft het interieur; ik vind het 4 spaaks stuur in de 996 echt afgrijselijk, dus eentje met het mooie 3 spaaks stuur heeft wel de voorkeur. En verder is het de met leer beklede klokkenwinkel ook wel sjiek natuurlijk, maar dat is geen KO criterium.
Heb me afgelopen weken goed ingelezen over de 996 en alle potentiele issues, aankoop tips, en mogelijke & nodige modificaties.
Een auto die deze al heeft ondergaan heeft dus de voorkeur, en zo niet dan is dat een van de eerste dingen om zelf te laten doen.
Ik doe mijn dagelijkse rondje over internet om bekende auto sites en porsche specialisten in de gaten te houden. Tot nu toe nog niet eentje gevonden die het waard was om alles uit mn handen te laten vallen en te gaan kijken maar goed, er is geen haast bij (al zou vóór de zomer wel leuk zijn).
Bij Haaglanden motorsport een nette donkerblauw 996 C4 gezien (maar die is geloof ik al gereserveerd) en een 996 C2 tiptronic in apart vesuvius kleurtje (geen idee wat voor kleur het is maar het klinkt goed ...) maarja, automaat hé.
Kent iemand die auto's toevallig?
Verder houd ik me aanbevolen voor tips mocht iemand ergens nog iets weten te staan dat een beetje binnen mijn criteria valt.
En ik zal in het Porsche Occasions Gevraagd topic een post plaatsen met mijn wensen!
Alvast bedankt & Groet!
Stefan