Auteur |
Bericht |
Bruno911
|
964 cabrio of coupé?
Ik ben van plan mijn 911 2.7 te vervangen door een 964. Sowieso Carrera 2 en handgeschakeld. Ik twijfel nog tussen een cabriolet of coupé (met schuifdak).
Mijn twijfel over de cabriolet zit met name op de kwaliteit van het dak bij hoge snelheden, boven 200 km/h. Wie kan daar wat over zeggen?
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
11 apr 2018 8:52 |
|
|
Pacoloco
|
Re: 964 cabrio of coupé?
200+? haalt een 964 dat dan? Ik vind dat bij een coupe een goed werkende airco wel een pre is. Het kan best warm worden in de auto in de zomer ook al heb je een schuifdakje (en de ramen open). Maar goed dat zal bij een 2.7 niet anders zijn verwacht ik.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
11 apr 2018 9:21 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Als je het voornamelijk als funauto gebruikt voor leuke ritten met mooi weer: cabrio Als je wil racen (in Duitsland) dan een coupé.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
11 apr 2018 9:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Ik heb 8 jaar een 964 cabrio gehad en nooit problemen gehad met het dak boven de 200 km/h. Waarom zou het voor het rijden met hoge snelheid in Duitsland een coupe moeten zijn?
|
11 apr 2018 9:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Ik vind een schuifdak in een 964 niet fijn. Het scheelt hoofdruimte - dus mocht je ooit met een helm op in de auto willen gaan zitten, zit je wss klem Voor mij is het dan de cabrio ... of een coupe zonder schuifdak Als het cabriodak in goede staat is - dus ook de binnenkant (elastieken etc.) heb je echt geen issue met hoge snelheden. Je kan natuurlijk ook zo hard - of zelfs harder - met het dak open rijden
|
11 apr 2018 9:49 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Ik heb wel eens 260 km/h gereden met de kap open. Je haar zit dan niet echt meer goed na afloop Hier een foto met de kap dicht uit de oude doos. "Autobahnrasen 2008"
|
11 apr 2018 9:52 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Ik heb ervaring met beide en kan je zeggen dat boven de 200 km/h het motorgeluid zo overdonderend is dat het niet uitmaakt of je een coupé of een (dichte) cabrio rijdt.
|
11 apr 2018 10:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Idem ... of hoe hard'ie uiteindelijk op max. snelheid liep ..
|
11 apr 2018 10:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 cabrio of coupé?
3 coupes en 1 cabrio gehad van de 964. Vind de coupe een mooiere lijn hebben. Ben gek van cabrio’s maar een eventuele volgende 964 zou een coupe zijn. Niet voor het dak want vond de cabrio ook bij 270 km/u prima rijden. Wel meer lawaai uiteraard. Coupe met schuifdak en werkende airco is top. Helm geen probleem maar ben maar een klein opneukertje, dus die 3 cm minder hoofdruimte boeit me niet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 apr 2018 12:49 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Coupe natuurlijk, zonder schuifdak, achterwisser en airco en met een fatsoenlijk onderstel
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 apr 2018 12:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Als je daarover twijfelt dan kan ook ik je gerust stellen, want dat zit wel goed. Zowel gesloten als open Zonder twijfel voor een cabrio gaan. Een coupé is mooi(er), maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden want moet het genot van open rijden missen Overigens ook een cabrio bij voorkeur met airco nemen. Onder zomerse omstandigheden kan het ook te warm zijn om open te rijden en onder koudere omstandigheden is het fijn om vocht sneller te kunnen verdrijven.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 apr 2018 13:13 |
|
|
giulia
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Coupé uiteraard...cabrio is toch een beetje mislukt qua vormgeving.
|
11 apr 2018 13:22 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Iedere sjaak zijn smaak qua vormgeving, maar de vraag was over rijplezier. Dan ben ik enigszins bevooroordeeld ik zeg ga voor de cabrio, lkkr genieten met mooi weer en ook de fun van rijplezier.
|
11 apr 2018 14:24 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Als je de leeftijd hebt bereikt dat je geen haar meer op je hoofd hebt om in de wind te laten wapperen kun je altijd nog een coupé nemen.
|
11 apr 2018 15:14 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Coupe als je wilt rijden, Cabrio als je wilt cruisen. Topsnelheid zal geen probleem zijn in beide, maar bochtenwerk is veel prettiger in een coupe dan een cabrio. De cabrio's van vroeger tordeert heel erg in de bochten zeker als je daar ook nog een sportief onderstel onder hebt hangen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
11 apr 2018 15:26 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Ik had een veerpootbrug in de mijne, dat scheelde wel.
|
11 apr 2018 15:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Volgens you zou de cabrio dan een C2 tiptronic moeten zijn
|
11 apr 2018 16:49 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Goed punt, ze zou eigenlijk hand in hand moeten gaan
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
11 apr 2018 17:02 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Dak geeft bij hogere snelheden geen problemen,al ben ik nooit de 200km/hr ernee gepasseert. Cario heeft en geeft mijn inzien meer rijplezier,is ook met dak naar beneden handiger met in en uitstappen.
|
11 apr 2018 17:11 |
|
|
Tilt!
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Coupé Een cabrio is voor vrouwen in hun overgang. Tenzij 't een dedicated model is zoals de Boxster
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
11 apr 2018 17:17 |
|
|
oliver
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Ben zelf voor de cabrio gegaan, geeft toch net wat meer rijplezier bij mooi weer, al is dit ook wel persoonlijk.
Geeft voor mij net dat extra tintje.
|
11 apr 2018 17:33 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Nou zeg jij verbouwd ook je hele coupe,,,
|
11 apr 2018 17:54 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Ik dacht al waar heb ik toch last van
|
11 apr 2018 17:55 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: 964 cabrio of coupé?
Tsja zoveel mensen zoveel wensen...... Je hebt volgens mij een topic gestart wat je niet verder helpt Ik heb zelf een 964 coupe (ik wordt altijd snotverkouden in een cabrio ) Ik heb wel eens in een 964 cabrio meegereden en vond toen inderdaad het motorgeluid nadrukkelijker aanwezig.
|
11 apr 2018 18:10 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: 964 cabrio of coupé?
als je voor de looks gaat een coupe maar voor het ultieme rijgenot zeker cabrio doen.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
11 apr 2018 18:10 |
|
|