Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Als je je Smart fortwo zat bent....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 okt 2005 0:28 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Re: Als je je Smart fortwo zat bent....
Je moet er van houden...
|
19 okt 2005 0:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Iig zeer apart! Ik vind het wel wat eigenlijk!
Vanaf 5.000 euro....
|
19 okt 2005 0:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad ... VANAF ...
... denk nog even aan een donor smart en RDW type-goedkeuring
Enig idee waarom 'kit-cars' meerendeels op een UK kenteken rondrijden
Wat te denken van een Lomax of Burton (beide inmiddels met NL RDW-type-goedkeuring)
.... een hoop fun voor weinig kan zonder kitcar ook ... SPEEDY944
|
19 okt 2005 1:31 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
Re: Als je je Smart fortwo zat bent....
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 okt 2005 7:03 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Als je van de andere kant bedenkt dat dit:
van dit:
Gemaakt wordt, c.q. gemaakt kán worden, vind ik dat nog niet eens zo gek...
Ik vind zo'n Smart net zo'n veredelde brommobiel...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 okt 2005 9:02 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb twee jaar in een smart gereden ik had toch liever deze gehad
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
19 okt 2005 9:57 |
|
|
horn
PF #57
|
gek, dicht vind ik het wel wat hebben. open vind ik het een draak.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 okt 2005 11:37 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
leuk leuk,horn heeft gelijk
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
19 okt 2005 13:10 |
|
|
rolph
Utrecht
|
Gedver..
Heb lang 2cv gereden nadat ik mijn rijbewijs had. Daar ook mijn liefde voor boxermotoren aan over gehouden.
Het is traag, het maakt veel lawaai, het tocht.. en het is good fun..
Een burton of lomax op 2cv basis is wel leuk hoor.. Maar het kost je 15 mille om het er fatsoenlijk uit te laten zien. En dan heb ik liever een P Een eend is leuk als eerste autootje na het behalen van je rijbewijs hoor.. maar die tijd heb ik gehad.
_________________________________________ P o r s c h e
D r e a m e r
|
19 okt 2005 13:17 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ik heb van mijn werk regelmatig een smart.
Niet zo smart.
In zo'n auto rijden is waarlijk sadomasochistisch want het is bepaald geen feest. Een ramp.
Dus weg ermee.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
19 okt 2005 21:13 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ben al 5 jaar tevreden Smartrijder, waarvan de laatste 2 jaar in een cabrio. Auto is zijn tijd nog steeds ver vooruit.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
19 okt 2005 22:57 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
In welk opzicht dan?
Slechte plastic afwerking?
Traag schakelen?
Homo-geluid?
Geen ruimte?
Traagheid?
140 kmph begrenzing?
Koplamp vervangen terwijl je je klauwen openhaalt aan al het plastic?
Geen reservewiel?
Motoren die met 50.000km de geest geven?
Geen reserve-onderdelen verkrijgbaar?
Ja, z'n tijd heel ver vooruit...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
19 okt 2005 23:13 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
en wat zegt Michael:
Ja, maar ik ben een Super Seven gewend
|
19 okt 2005 23:24 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
| | | | thijzer schreef: In welk opzicht dan? Slechte plastic afwerking? Traag schakelen? Homo-geluid? Geen ruimte? Traagheid? 140 kmph begrenzing? Koplamp vervangen terwijl je je klauwen openhaalt aan al het plastic? Geen reservewiel? Motoren die met 50.000km de geest geven? Geen reserve-onderdelen verkrijgbaar? Ja, z'n tijd heel ver vooruit... | | | | |
smart = mercedes
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 okt 2005 23:48 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
| | | | thijzer schreef: In welk opzicht dan? Slechte plastic afwerking? Traag schakelen? Homo-geluid? Geen ruimte? Traagheid? 140 kmph begrenzing? Koplamp vervangen terwijl je je klauwen openhaalt aan al het plastic? Geen reservewiel? Motoren die met 50.000km de geest geven? Geen reserve-onderdelen verkrijgbaar? Ja, z'n tijd heel ver vooruit... | | | | |
Dat schrijft iemand die in een lancia rijd.... .
Niks mis met de afwerking.
Schakelt sneller dan jij kunt koppelen.
Ik weet niet wat jij onder homo geluid verstaat.
2 personen en de boodschappen gaan er met gemak in, meer heb ik niet nodig als je maar met z'n 2tjes bent.
Auto is rap genoeg voor in en om de stad, voor rap rijden pak ik de 911 turbo.
140 km/h is hard genoeg voor je rijbewijs kwijt te raken, je mag trouwens blij zijn als je overdag de 70 haalt. Raar, op de autoweg haal ik altijd zeker 95% van de auto's in, zelfs in Duitsland, zal wel aan de benzineprijzen liggen.
Koplamp vervangen gaat bij geen enkele moderne auto meer.
Spuitbusje aan boord ipv reservewiel.
Hebben Porsches ook heel veel last van, motoren vervangen, vooral de 996 [ligt toch vaak aan de eigenaar]
Hoezo reserveonderdelen? Er gaat niets aan kapot.
Dan heb ik het nog niet gehad over,
De zeer lage afschrijving,
zeer goedkoop in de verzekering,
zeer goedkoop in de wegenbelasting,
zeer zuinig,
enorm wendbaar,
makkelijk te parkeren,
compacte afmetingen,
heel veilig voor zo'n klein autootje.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 okt 2005 0:32 |
|
|
rolph
Utrecht
|
Ik kan iig een stuk schokvrijer schakelen dan een smart automatisch doet, en bijkomend voordeel.. dan doe ik dat ook op het moment dat ik het wil..
Een Smart had 3 sterren in de EuroNCAP.. Niet uitzonderlijk veel.
De Smart kwaliteit is net zo belabberd als die van Mercedes.
De wegligging is om te janken nogmaals. heb 2cv (eend) gereden en de wegligging daarvan is vele malen beter bij smallere bandjes (en een langere wielbasis ok..)
LET WEL: het concept staat me aan, de interieurruimte is verrassend (totdat je over je schouder kijkt) en het uiterlijk van na de facelift (carbiokoplampen) is eigelijk best prima.
Geef me een handbak of een echte automaat en een fatsoenlijke(re) wegligging en dan.. dan zou ik het weer overwegen
_________________________________________ P o r s c h e
D r e a m e r
|
20 okt 2005 10:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nou, ik heb ook ooit een dagje Smart mogen doen en ik denk dat ik als het moet van 1 naar 2 naar 3 naar 4 naar 5 kan schakelen in de tijd dat die Smart nodig had om van verzet te wisselen.
Van de andere kant: ik weet niet hoe traag thijzer is met ontkoppelen, dus misschien heb je gewoon gelijk...
|
20 okt 2005 11:09 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dat was dus in de tijd dat de wagen op de markt kwam [98/99] beter dan bijv. een BMW 3 serie, Ford mondeo, Opel vectra, om maar een paar voorbeelden te noemen.......
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 okt 2005 12:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik vind Smartjes welleuke wagens.
Bij een paar punten heb ik ook mijn bedenkingen , maar welke wagen heeft dat niet
Een paar feiten die ik mij herinner (neen ik heb er nooit eentje gehad en nooit in gereden)
*Ik heb er wel al in gezeten en de ruimte en vooral het ruimtegevoel dat je hebt is enorm. Maar idd tot je over je schouder naar achteren kijkt en dan hoop je als je erin rijdt dat er NOOIT iemand je van achteren aanrijdt
*Ik herinner me de test van Jerremy Clarckson die de Smart met tiptronic testte. Een hele poos nadat je geschakeld had deed de wagen pas de gevraagde handeling.Een handgeschakeld exemplaar zal dit voorval dus niet hebben.
*Hoe zit het met een ongeval is steeds mijn vraag. In een test die ik gelezen heb werd gezegd dat de Smart geen kreukelzones heeft en teert op de kreukelzone van de andere wagen in een ongeval. Maar wat gebeurd er als twee Smarts tegen elkaar botsen
Ik vind het in elk geval leuke wagentjes voor het stadsverkeer en voor koppels zonder kinderen (klein , zuinig , comfortabel,en in het stadsverkeer toch wel vlot). Voor langere stukken zou ik niet gaan voor deze wagen, maar dat zal ook nooit de bedoeling geweest zijn van de bouwers.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 okt 2005 12:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Lees hier en hier hoe groot de kreukelzone van een lijnbusis
|
20 okt 2005 13:10 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Nou, een kreukelzone heeft 'ie en een filmpje met een botsing met een Mercedes was laatst op TV en daar kwam hij goed vanaf.
Maar mijn grootste ergernis is het trage schakelen en de wegligging van een natte krant.
Hij is te gebruiken waar hij voor bedoeld is: 2 personen door de stad vervoeren en niet op vakantie gaan.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
20 okt 2005 14:16 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Software laten vervangen of chippen.
Daar gebruik ik 'm ook voor. Op vakantie ga ik met het vliegtuig.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 okt 2005 23:23 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 okt 2005 23:28 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Hij hangt soms op m'n rug, ben ik vergeten de gordel af te doen !
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 okt 2005 23:45 |
|
|