Conform de forumregels;
- Type: Porsche 928 S4
- Prijs: € 27000,-
- Bouwjaar: 1986 (10-1986 een van de eerste S4's!)
- Kleur: Donkerblauw metallic (nieuw gespoten 2014)
- Interieur: Zwart alcantara diamond stitch
- Kilometerstand: 249.000
- Historie: compleet vanaf aanschaf
- Bijzonderheden: zie beneden...;
Zie tevens mijn voorsteltopic:
viewtopic.php?f=23&t=33996&start=75Tja en dan nu het verhaal;
Destijds lang gezocht naar een handgeschakeld exemplaar en uiteindelijk gevonden, schadevrij, goed rijdend en goed schakelend zonder kraakje.
Heb daarna deze S4 helemaal naar mijn wens opgebouwd en opnieuw laten spuiten.
Voorzien van;
- lichter vliegwiel
- RVS sportuitlaat vanaf spruitstuk met alleen einddemper (komt qua CO2 door APK)
- Recaro SPG kuipstoelen met custom bekleding (geruit alcantara)
- Bak met mechanisch sperdifferentieel 40% (origineel Porsche) + originele schakelbak zit er ook bij ivm matching numbers
BEIDE schakelbakken zijn goed en kraken NIET in 2e versnelling (bekende kwaal bij 928 schakel)
- 9ff schakelpook in lakkleur
- diverse aluminium onderdelen van 928 motorsport
- Momo sportstuur
- analoog klokje (!)
- Blaupunkt radio/MP3
- GTS Cupspiegels
- SCM alarmsysteem klasse 1
- K&N luchtfilter element
- antenne en zij-stootstrips verwijderd
- witte knippers voor en opzij
- rode folie op achterlichten (kan er vanaf)
- aluminium stootblokken ter bescherming onderkant motorblok
- Rode Koni's en verlagingsveren
- OZ Racing Alleggerita HLT 8Jx18ET57 (8kg) en 10Jx18ET65 (8,8kg)
- tevens set 997 Carrera wielen incl. banden gunmetal gespoten
- achterbank verwijderd
- originele oranje compressor voor oppompen thuiskomer
- originele thuiskomer
- ik vergeet ongetwijfeld nog iets...
Het geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=Y7u4n5isPEsCamera kan het niet aan..., klinkt top echter IN de auto zeer goed te doen, normale gesprekken zijn gewoon te voeren.
Met raampje open vanuit de auto:
https://www.youtube.com/watch?v=hSfpMpB-b4UDe laatste jaren veel onderhoud gedaan zoals koppeling en drukgroep vervangen, distributieriem, waterpomp, deurrubber, voorruit, afdekplaat, spoilerlip, geboorde remschijven en goodridge stalen remleidingen, inlaatspruitstuk en klepdeksels gepoedercoat.
De auto is van origine een Duitser, in 1993 naar NL gehaald.
Daarna lange tijd door Porsche Centrum Zuid in Eindhoven onderhouden, alle facturen zijn beschikbaar, ook de originele Fahrzeugbrief is aanwezig.
Auto is vorig jaar getaxeerd op €27.800,- echter zal nu boven de 30K zitten.
Airco werkt, lekt wel iets dus jaarlijks vullen.
Elektrische spiegels zijn niet aangesloten.
Centrale vergrendeling werkt alleen op rechterdeur (bij bediening aan rechterkant gaan beide deuren open/dicht, bij bediening links gaan beide deuren dicht maar alleen linkerdeur open: volgens P&P kwestie van nieuw motortje a €300 in linkerdeur)
Reservesleutel aanwezig.
Enfin deze 928 rijdt geweldig, een echte belevenis.
Hij is een stuk lichter dan standaard en met die 320pk is hij qua gewicht/pk vergelijkbaar met een 996, maar dan met meer koppel en sportonderstel.
Geen enkel probleem om bij te blijven met "the pack".
Reden dat ik hem wegdoe ligt in de privésfeer: sinds de kinderen het huis uit zijn moet ik echt meer tijd vrijmaken om samen met mijn vrouw te zijn en niet meer elk weekend op pad met de auto...
Naast de 928 heb ik nog een Lotus Elise en hier rijdt zij graag in mee ivm "leuk en cabrio", in de 928 zit ik altijd alleen.
Elke keuring is toegestaan, de laatste 4 jaren heeft de 928 zijn onderhoud gehad bij P&P in Roggel (Peter van Dillen), een zeer vertrouwd adres.
Vorige maand is nog olie + filter ververst, APK verloopt in 2019.
Met pijn in het hart... maar de nieuwe eigenaar maak ik er graag gelukkig mee.
Tot slot de foto van Porsche "into the Frame";
Vragen kunnen in dit topic, via PB of naar
remmel@hetnet.nlJean-Pierre