Re: Hoeveel kilometers met 997 4s mk2
Uit de fora die je aanhaalt is ook een algemene consensus dat vooral goed warm rijden bij de DFI cruciaal is. Zeker als ja naar de max rpm zone gaat.
Hartech heeft op Rennlist een lange post gemaakt over het fenomeen dat het aluminium blok naarmate het voortschrijden van de opwarm/afkoel cycli lokaal ietsje zou krimpen door metallurgische transformaties die na het gieten door deze hitte cycli er ahw uitgegloeid worden. De cilinders zouden hierdoor aan een kant met de tijd minimaal krimpen met de kans dat de zuigers bij niet goed warmrijden en plotse zware belasting vast zouden kunnen lopen. Dit fenomeen, als het klopt, is dus iets dat we later gaan ontdekken of dit werkelijk zo is. Denk dan eerder bij 300k km of zelfs een pak meer kilometers gaat zijn Vind ik al dik in order voor een performance car.
https://rennlist.com/forums/997-forum/1 ... nes-3.htmlUit feedback van een specialist heb ik gehoord dat het vooral de directe inspuiting en de verkoling daarvan een issue is. Wat hierboven dus is aangehaald.
Komt nog bij dat bij hoge toerenbereik extra benzine wordt ingespoten om de zone bij de cilinderkoppen extra te koelen. Icm met een slecht verstuivingspatroon kan dit nefast zijn voor de smering van zuigers.