Na bijna zeven jaar met de 996 gereden te hebben, afgelopen weekend de switch gemaakt naar een 987.2 Cayman S.
Van Viola metallic naar GT-zilver, van tiptronic naar PDK, van 202K km naar 77K km, van 300 naar 320 pk en natuurlijk van 'geen' naar eindelijk een handschoenenvakje
.
Afgelopen jaren enorm plezier beleefd aan de 996 maar het juiste moment was daar om de stap te zetten. Heeft even geduurt tot het 'maar het is geen 911' gevoel opzij gezet kon worden.
Als de eerst km's een voorteken zijn dan denk ik niet dat het een probleem zal geven!
Eerste km's zijn indrukwekkend moet ik zeggen. Tijdje terug al een vergelijk gemaakt tussen een Cayman S (gen1 van mbembe) en de 996, het eerste wat opvalt is de andere zitpositie in de auto.
996 is meer 'op de bok' terwijl je bij de Cayman er meer 'in' zit doordat de glaslijn van de portieren relatief hoger ligt. Stuurverstelling is ideaal, iets wat ik miste in de 996 om een betere zitpositie te krijgen.
Afwerking en keuze van materialen is duidelijk op een hoger niveau. Alle instellingen van het PCM gaan we nog wel uitvinden, navigatie werkt prima in ieder geval.
De PDK bak schakelt echt bizar snel, in D zit je al snel op een slome 6e versnelling in de binnenstad, reaktie op het gas is echter vele malen beter dan bij de tip.
In 'sport' wordt het allemaal een stuk interessanter, zeker met manuele bediening op het stuur. Ander schakelpatroon en stuk feller.
Sport plus is de overtreffende trap daarvan. Launch control...
De ega schrok enigszins maar dat had wellicht te maken met de lengte van het parkeerterrein op dat moment.
Zal me nog even melden bij de beschermde diersoorten