Auteur |
Bericht |
Butzi2
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
|
Sportonderstel/PASM bij Boxster
Is een sportonderstel in combinatie met 19 " velgen bij een Boxster erg oncomfortabel? Hoe veel lager ligt de auto en geeft dit problemen bij verkeersdrempels ? Kun je dat met PASM aanpassen?
|
01 jun 2018 18:29 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Met PASM kun je niks aan de hoogte van de auto veranderen. Overigens is de PASM optie iets anders dan de sportonderstel (X73) optie op de Boxster (981). Die laatste is wel lager en standaard al harder/sportiever geveerd en kent maar 1 stand en is niet instelbaar. PASM kent twee standen, een normale / comfortabelere stand en een sportievere / hardere stand. Op de 911 is PASM 1cm lager dan standaard en SPASM 2cm lager dan standaard. Ik dacht dat dit bij de Boxster vergelijkbaar was waarbij SPASM dan het sportonderstel qua hoogte is. Of bedoel je de 718? Die kent de opties PASM en SPASM net als de 911.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 jun 2018 18:35 |
|
|
Butzi2
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Dank voor je reactie. Wat ik er uit opmaak is dat ik beter niet een Boxster met verlaagd onderstel kan kiezen. Met PASM kan je de auto dus selectief verlagen , maar ook normaal en comfortabel rijden , wat eigenlijk mijn voorkeur heeft. Het gaat trouwens om een Boxster type 987 1 of 2.
|
01 jun 2018 20:13 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
PASM past de rijhoogte niet selectief aan. Een auto met PASM is wel lager dan standaard.
|
01 jun 2018 20:17 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Je kunt de hoogte juist niet verlagen bij PASM. Die is vooraf bepaald. Je kunt alleen de hardheid van de dempers bepalen, comfort of sport. PASM lijkt me prima optie op de 987 waarmee je zowel comfortabel als sportief (gedempt) kunt rijden. Hoogte zou sowieso geen probleem moeten zijn. Maar bij twijfel gewoon proefrijden.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 jun 2018 20:37 |
|
|
Butzi2
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Dank weer voor de reacties. Ik zie nu dat MarkS al eerder had gemeld dat de hoogte met PASM niet kan worden aangepast, excuus voor het niet goed lezen. Alleen is mij nog niet duidelijk of het verschil tussen 18 " en 19 " velgen duidelijk merkaar is in de comfortbeleving, en of je dat met PASM kunt compenseren.
|
01 jun 2018 21:14 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Ik heb PASM op mijn Cayman S en ben jaren terug van 18" naar 19" gegaan. Ook ik was bang dat het wellicht oncomfortabel zou worden maar moet zeggen dat ik eigenlijk weinig tot geen verschil merk. Prima met 19" te rijden, zou niet anders meer willen!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
02 jun 2018 8:41 |
|
|
Butzi2
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Dank je Mbembe, goed om te horen. Dat maakt de keuze voor 19 " makkelijker.
|
02 jun 2018 10:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
987-S met PASM en 19” hier. Lekker comfortabel rijden. PASM op sport geeft wel een ‘vullingtest’ voor je kiezen. Lekker dat je dat kunt kiezen.
Op de normale stand nog steeds lekker sturen en drempels zijn niet enger dan met elke sportauto.
|
02 jun 2018 22:22 |
|
|
Butzi2
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Ik vraag me toch wel af in hoeverre PASM een (althans voor mij) noodzakelijke optie is, als je vullingen uit je kiezen rammelen ga ik die sportstand denk ik zelden/nooit gebruiken
|
02 jun 2018 23:56 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Andere tandarts nemen.
|
03 jun 2018 10:50 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Sportstand is prima te doen. Niet op klinkerwegen maar wel als je even lekker wilt sturen/hoeken waar de auto voor is bedoelt. Hij helt/rolt dan veel minder. Ik gebruik de sport stand regelmatig, bij mij is die zelfs nog een tandje strakker met SPASM (sport PASM) en 20inch.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 jun 2018 11:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
^^^^ op asfalt plakt hij dan nog meer dan normaal. Geweldig!
|
03 jun 2018 21:51 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Sportonderstel/PASM bij Boxster
Omdat als je geen PASM hebt je altidj in de stuggere versie rijdt. Althans ik heb ooit een proefrit in een Boxster zonder PASM gemaakt en dat was niet echt comfortabel. In mijn auto met PASM was ik meteen verkocht omdat hij standaard in de luxe stand staat en met de knop stug(ger). Voor mij niet perse nodig want ik wil altijd wel op de stugge stand rijden maar mijn ega vond dat helemaal niets. En idd PASM zorgt ervoor dat je beter blijft 'plakken' aan de weg
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
04 jun 2018 21:51 |
|
|