Auteur |
Bericht |
Godspeed
PF #911België
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Is evenwel een lightweight of L/W M001 hoor: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=16433Bij de 964 RS is de zwaardere en comfortabelere Touring net unieker, zelfs nog unieker dan de N/GT.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
31 mei 2018 15:43 |
|
|
Butzi2
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Ik zie een 964 speedster te koop op http://www.carconnect.pro/Trouwens ook nog enkele andere leuke Porsches...Geen flauw idee hoe ik een foto hier kan uploaden
|
05 jun 2018 22:28 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
05 jun 2018 22:31 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Het is misschien een beetje vloeken in de kerk maar ik vind de 964 speedster de minst mooie 964. Het eerste wat in mij opkomt als ik hem zie is; "klokkenluider van de Nôtre Dame". Ik heb hetzelfde bij de 997 speedster, doe mij maar de normale cabrio. Smaken verschillen gelukkig.
|
06 jun 2018 9:25 |
|
|
Twani
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Die plastic bult op zn rug heeft een hoog KitKar gehalte.. Een beetje het Bieber Cabrio ombouw effect...... Maar toch, als het dan toch moet
|
06 jun 2018 9:42 |
|
|
giulia
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
jullie zijn allebei niet goed Speedster is geweldig. Juist de normale g-model en 964 cabrio met die Chesterfield opvouwkap is geen gezicht. Speedster is all I need (tenzij het regent)
|
06 jun 2018 11:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Dat met die opvouwkap hebben ze vanaf de 996 opgelost. Vanaf de zijkant gezien is de lijn een stuk eleganter. Een speedster is waarschijnlijk wel een betere belegging, maar daar heb ik de mijne niet voor.
|
06 jun 2018 11:55 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Ik heb dat inderdaad ook nooit begrepen van die Speedsters......beetje ZZ Top... Waarom zou je dat raam omlaag halen? Zodat je beter ligt? Ik vindt ze ronduit lelijk!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 jun 2018 11:58 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Lillik man zon 964 Speedster.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 jun 2018 12:21 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Er is maar één gave speedster.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
06 jun 2018 13:14 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Doe mij maar 964 speedster. Lekker exclusief en apart.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
06 jun 2018 13:15 |
|
|
Twani
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Voor je portemonnee is het beter als je m lelijk vindt
|
06 jun 2018 13:21 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
13 jun 2018 9:29 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Om de hoeveel circuit-kms/uren is zo een Cup motor en versnellingsbak aan een refresh/revisie toe?
|
13 jun 2018 10:04 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Klopt, de reguliere 997 heeft ook al een bultrug, maar daar is hij nog in proportie: Reed gisteren nog achter zo'n 997 4S cabrio en vond het een erg gaaf zicht
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
13 jun 2018 14:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Gaaf zon 997Cup, maar de running costs zijn wel erg hoog. Bakrevisie 20K, dacht ik? Kun je beter een 996 Cup nemen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
13 jun 2018 16:40 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 jul 2018 22:46 |
|
|
giulia
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
07 jul 2018 7:41 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Jazekers!, dat vind ik nou echt wel gaaf idd. Die banden staan super, avon tyres, kan je zoiets ook op 16inch fuchs kwijt? Wat voor maat zou dat dan moeten zijn.
|
07 jul 2018 8:24 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
En ging weg voor 125k $....wel mooi om zoiets te bouwen....
|
21 jul 2018 8:48 |
|
|
Hans44
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Running costs 997 Cup -Remmen groter en duurder -Bak (sequentieel): minimaal iedere 30 uur uit elkaar en kost altijd 15k. Ook als je heel voorzichtig doet. -Motor: Voor een pole position tijd zeggen ze iedere 40 uur revisie (15-20k), maar er zijn er genoeg die 500 uur draaien zonder problemen -Banden: GEEN ABS dus er komt wel eens een vlak kantje op. -Aandrijfassen: 40-100 uur en 3k per stuk, maar die van een straat GT3 passen ook en kosten 800,- per stuk -Brandstofverbruik tussen 1:2,5 en 1:3,5
Running costs 996 Cup (ik spreek uit ervaring) -Remschijven voorzijde 125,- euro per stuk en gaan 600 km mee. Haal je ze origineel bij Porsche Motorsport dan zijn ze 2x zo duur en gaan ook 600 km mee...... -Remblokken Pagid geel RS29. Gaan 600-800 km mee en kosten 350,- tot 500,- per set -Remmen achterzijde gaan 2-3 x zo lang mee en zijn ongeveer 65% vd prijs -Bak: Kan heel lang goed gaan (tot 300 uur) afhankelijk van hoe je 'm mishandeld -Motor: Idem 997 Brandstof idem -Banden: Ik pak altijd een setje jong gebruikt want die laatste tiende seconde vind ik iets minder belangrijk. Voor 1000,- tot 2000,- per seizoen kom je een heel eind -Aandrijfassen, idem 997 waarbij de levensduur veel afhangt van een start met vol vermogen op kleverige slicks of dat je rustig wegrijdt uit een pitstraat.
Verder natuurlijk ieder seizoen even verse olie in de bak, motor en remsysteem en eens in de zoveel tijd een onderstelrevisie met uitlijnen etc. Voordeel is dat het makkelijk sleutelen is en je bijna alles zelf kunt doen als je een beetje handig bent.
Ga je er mee rijden volgens de fabrieksopgave en laat je dus alles doen en ook nog eens ieder onderdeeltje vervangen voor de laatste tiende seconde er uit te persen, zorg dan dat je budget oneindig is......
|
22 jul 2018 13:17 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Elke 30 uur de bak: slik
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 jul 2018 13:24 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
Bizar.. alleen als je zelf veel kunt doen, lijkt me dit werkbaar. Anders enkel met een oneindig budget..
|
22 jul 2018 14:28 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
26 jul 2018 13:11 |
|
|
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Re: Snoepje van de week ... Deel I
|
12 aug 2018 10:45 |
|
|