Auteur |
Bericht |
Autofan
|
996 turbo 997 turbo MK1
Beste Forumleden, Rij sinds een jaar met veel plezier in een 996 C2 MK 2, handbak. Getriggerd geraakt door een 996 turbo of een 997 turbo MK1 in zwart/zwart en met handbak. Heb wat vraagjes, misschien hebben mensen wat antwoorden. Heeft iemand ervaring met de 997 turbo MK1 ? Wat zijn de produktie-aantallen? Ook per kleur? Wat is een redelijke prijs voor een europees exemplaar met max. 100.000km. Er staan er weinig in deze combi te koop. Is er een reden? Zijn het dezelfde Metzger motoren in de 996 t en 997MK1 t ? Zag afgelopen weekend bij Huis te Duin vele P's uit heel Europa en ook daaronder 997 turbo's. Waren er forumleden bij? Groet, Han.
_________________________________________ Vriendelijke groet,Han.
|
05 jun 2018 15:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Bij OPC staat een fraaie, wel USA.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 jun 2018 16:01 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
De motoren van de 996 turbo en 997.1 turbo zijn in de basis vergelijkbaar. Hier staat nog een mooi artikel over de M96/M97 motoren. http://porschecarshistory.com/hans-mezg ... g-12-2011/
|
05 jun 2018 16:08 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Cazzo. Waarom de opmerking: "wel usa"? Ze komen toch allemaal uit Duitsland, Stuttgart, Zuffenhausen?
|
05 jun 2018 16:21 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
er zijn meer van de 997 gemaakt dan van de 996. productieaantallen heb ik in de boekjes staan, maar volgens mijn geheugen iets van 40.000 meer. Dus daar zullen ook een hoop turbo's bij hebben gezeten.
auto's staan nu op de markt voor rond de 80k. als hij (veel) goedkoper is, is hij binnen 2 dagen verkocht, OF er is wat mee.
Motor is in basis hetzelfde, turbo (bij 997) is "variabel" en natuurlijk meer power.
Als je wat wilt weten over het huidige aanbod kan je me altijd ff contacten. Ik heb er al verschillende gezien/gevolgd.
Groet,
Toeter
|
05 jun 2018 16:23 |
|
|
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
USA betekent, geen EU bumpers en knippers, en de motordiagnostiek (pcm?) staat wat strakker afgesteld, dus je hebt wat eerder meldingen op je scherm van (bijv.) uitlaatgaswaardes kloppen niet. etc.
-edit- dat laatste hoorde ik van mijn specialist, heb ik geen documentatie van
|
05 jun 2018 16:25 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Hij doelt op 'USA geleverd', niet 'USA geproduceerd'. Maar je ziet de verschillen toch wel neem ik aan? Ik vind 'm wel erg strak eruit zien trouwens, en voor €70k geen peperdure vraagprijs lijkt me.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
05 jun 2018 16:27 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Kwam deze lijst tegen.
|
05 jun 2018 16:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
TS vraagt expliciet naar een Europees exemplaar.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 jun 2018 17:04 |
|
|
thatonealex
997.1 Turbo, 991.2 GT3
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Ik denk dat het grootst merkbare verschil tussen de 996 en 997 het interieur is. Het verschil in de turbo's is zoals toeter al zei dat de 997 variabele geometrie heeft. De hoek van de schoepen in de turbo's past de auto aan om bij lage toeren de voordelen van een kleine turbo te hebben en bij hoge toeren die van een grotere. Daardoor heb je een meer lineaire koppelkromme en minder last van turbo lag. De prijzen van 997.1 Turbo's zijn sinds ik die van mij heb gekocht (2.5j geleden) nagenoeg het zelfde, ik zal de taboe van een waardevaste investering niet noemen maar ik verwacht niet dat je te maken zal hebben met veel afschrijving mits je een gewilde combi koopt (coupe, handbak). De tiptronic modellen zullen mijns inziens een stuk minder gewild worden aangezien de 997.2 PDK heeft. 997.1 zou ik zeker aanraden, zeker met de ruime tunings mogelijkheden
|
05 jun 2018 17:21 |
|
|
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Heb een 997 turbo mk1 cabrio handbak 2008 met 32k km gekocht super auto !
|
05 jun 2018 20:27 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Oke. Ik had daarover geen gelezen. Ik dacht dat het met het fenomeen usa te maken had. Sorry!
|
06 jun 2018 20:06 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
996 turbo's zijn het laatste jaar wat gezakt naar het nivo van medio 2014. Voor een bedrag van ongeveer 10/15K meer heb je een 997. Met beide turbo's voldoende ervaring en zijn zeer makkelijke auto's om te rijden, eigenlijk te makkelijk. en zijn ideaal voor zeer lange afstanden. Op elk moment heb je voldoende vermogen, en de turbo fluit van beide heerlijk. Kijk goed naar het onderhoud, er staat gigantisch veel rommel te koop. Wil je toch meer sensatie, of moet het spartaans..... kijk dan naar een GT3. succes
|
06 jun 2018 20:17 |
|
|
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Helemaal eens met Master Ken de 997 turbo is een super fijne auto en rijd geweldig super .
|
06 jun 2018 20:30 |
|
|
Autofan
|
Re: 996 turbo 997 turbo MK1
Beste forumleden, Dank voor alle reacties. Ga me komende tijd bezinnen over wat te doen. Groet, Han.
_________________________________________ Vriendelijke groet,Han.
|
10 jun 2018 17:24 |
|
|