softtop 986 vermoedelijk stuk
Hallo Porsche liefhebbers,
Reeds een hele tijd gaat mijn dak op een bepaald punt in de beweging wat langzamer. M'n boxster was er reeds voor in de garage geweest. Bij Porsche hadden ze de motor eraf gekoppeld en vonden dat het systeem vrij soepel open en toe ging. Zij hadden dus een vermoeden dat het de motor was. Toch stelden ze voor om het hele systeem te vervangen 2500€ kosten...
ik gebruik m'n wagen enkel nog als het mooi weer is, dus vond ik dat wat duur...
Tot zoverre de historie...
Vorige week deed ik het dak open. Dat ging allemaal prima! Halverwege stop ik altijd, zodat ik het plastiek raampje mooi kan glad leggen, om hem vervolgens helemaal open te doen.
Het dak deed echter niets meer!? Nu staat het half open en ik krijg er geen beweging meer in.
Ik heb al de mogelijke tips van het forum reeds afgeschuimd en geprobeerd, nog steeds geen beweging.
- Contact aan
- Switch boven aan het raam OK
- Switch achteraan OK
- Switch handrem OK
- Switch aan de gordel heb ik niet gevonden?
- Zekering B6 D3 OK
- Als ik de stekker aan de motor uittrek en die uitmeet, krijgt hij weldegelijk stroom als ik op de knop open/toe druk. (Vandaar mijn sterke vermoeden dat de motor het begeven heeft)
Nu is mijn vraag:
1) Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?
2) Heeft er iemand misschien een goed adres van iemand die kennis heeft van dit mechanisme? (Ik had het gevoel dat ze in mijn garage niet zoveel ervaring hadden met deze oudere boxster modellen)
3) Ik ben niet echt een automechanieker, maar waar zou ik eventueel een nieuwe motor kunnen bestellen?
Alvast super bedankt voor jullie hulp.
PS. Ik heb zelf wat stress, want toevallig moet de wagen tenlaaste 22 juni naar de autokeuring. Ze zullen mij zien aankomen met m' dak half-open